Επιμέλεια ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ σχέδιο για τον δυτικό σιδηροδρομικό άξονα δόθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον Πύργο καθώς δόθηκε στην δημοσιότητα η μελέτη για τη σιδηροδρομική γραμμή «Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα»
Η μελέτη του έργου αναλύθηκε διεξοδικά στο διοικητήριο του Πύργου σε εκδήλωση που συνδιοργανώθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Τέσσερα λιμάνια κρουαζιέρας, της Πάτρας, της Κυλλήνης, του Κατάκολου και της Καλαμάτας με επίκεντρο την Ολυμπία, θα συνδέσει η προτεινόμενη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος- Κυπαρισσία- Καλαμάτα
Η σιδηροδρομική γραμμή θα είναι μονή, κανονικού εύρους όπως συμβαίνει με την επικοινωνία Αθήνας- Θεσσαλονίκης με ταχύτητα έως 160 χιλιόμετρα την ώρα που θα αναπτύσσουν οι συρμοί, ενώ το έργο εκτιμάται ότι θα κοστίσει περί τα 600 εκατομμύρια ευρώ και αναζητούνται μέσω της στρατηγικής μελέτης οι πόροι από την ευρωπαική ένωση μαζί με τα χρηματοδοτικά εργαλεία του μεγαλόπνοου έργου.
Το πρώτο τμήμα Πάτρα-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία και σύνδεση με Κατάκολο θα ειναι συνολικού μήκους 131,8 χιλιομέτρων και το δεύτερο από τον Αλφειό έως την Καλαμάτα μέσω Κυπαρισσίας και φυσικά του κόμβου στο Καλονερό θα είναι συνολικού μήκους 118,9 χιλιομέτρων.
Υπολογίζεται ότι με την ολοκλήρωση του έργου, οι χρόνοι διαδρομής με το τρένο θα είναι:
Αθήνα-Πύργος: 3 ώρες με Ιντερσίτι (IC).
Πάτρα-Πύργος: 1,15' με IC και 1,30' με Προαστιακό.
Πάτρα-Ολυμπία: 1.50΄ με IC και 1,55' με Προαστιακό.
Κατάκολο-Ολυμπία: 35 λεπτά (από 50 σήμερα).
Πύργος-Καλαμάτα: 1,35' με IC και 1.50' με Προαστιακό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου