Το 2005 το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ ανακοινώνει την κατασκευή με παραχώρηση 5 μεγάλων οδικών αξόνων και ο τότε Υπουργός Γιώργος Σουφλιάς, τους ονομάζει «Δρόμους Ανάπτυξης». Από αυτή τη σειρά έργων ξεχωρίζει το έργο για τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Πάτρα-Τσακώνα. Γιατί; αυτό που ίσως λίγοι πλέον θυμούνται από εκείνη την εποχή είναι ότι αρχικό επρόκειτο για την μεγαλύτερη σε μήκος παραχώρηση.
Το μήκος του δρόμου από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα και μετά μέχρι την Τσακώνα ήταν 365,4χλμ, κατά 80% μεγαλύτερη από τους υπόλοιπους 4 άξονες.
Μάλιστα στην τότε παρουσίαση του έργου (26.6.2005) είχε αναφερθεί πως πρόκειται «για το μεγαλύτερο και δυσκολότερο έργο (…) «είναι ένα έργο μαμούθ. Το μεγαλύτερο σε οικονομικό και κατασκευαστικό αντικείμενο που προωθήθηκε ποτέ στην Ελλάδα.»
Βέβαια, η συνέχεια δεν ήταν και τόσο διθυραμβική μιας και η οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 2009 «διαμέλισε» το έργο σε 3 διακριτά τμήματα.
Το τμήμα Ελευσίνα-Πάτρα μήκους 215χλμ (μέχρι το τέλος της Περιμετρικής Πάτρας) διασώζεται ως κερδοφόρο τμήμα, το Πάτρα-Πύργος μήκους 75χλμ που μένει ως option αλλά τελικά αποφασίζεται να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και το Πύργος-Τσακώνα το οποίο έκτοτε μπαινοβγαίνει στην επικαιρότητα χωρίς όμως να έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα η προώθηση προς υλοποίηση.
Με την λειτουργία της Ολυμπίας Οδού με τη σημερινή της μορφή στις 12 Απριλίου 2017, φτάνουμε στο τέλος μιας εποχής που αφορά το βασικό τμήμα του δρόμου που ενώνει την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας με την πρωτεύουσα και το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, την Αθήνα και τον Πειραιά.
Το 2014, ο τότε Υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ανακοινώνει την δημοπράτηση της φυσικής επέκτασης της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και μάλιστα η δημοπράτηση θα επιχειρηθεί να πραγματοποιηθεί στα τέλη Ιανουαρίου 2015.
Τελικά λόγω εκλογών η δημοπράτηση δεν διαξάγεται ποτέ και η νέα Κυβέρνηση αποφασίζει την αλλαγή του τρόπου δημοπράτησης με τη σαλαμοποίηση του έργου σε 8 εργολαβίες. Μέχρι σήμερα έχουν διεξαχθεί οι 7 από τις 8 και όπως όλα δείχνουν, τα έργα κατασκευής θα ξεκινήσουν το 2018 με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021 (όλες οι εργολαβίες έχουν κοινό χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 42 μήνες).
Με αυτό τον τρόπο, εκπληρώνεται η τροποποίηση της σύμβασης του 2013 που ναι μεν διαχωρίζει από την παραχώρηση το τμήμα Πάτρα-Πύργος, προβλέπει όμως την κατασκευή του. Αν όλα κυλήσουν όπως πρέπει, το 2021 η Αθήνα θα ενωθεί οδικά με τον Πύργο σε περίπου 2 ώρες και 40 λεπτά αποκλειστικά με τη χρήση κλειστού αυτοκινητόδρομου.
Αναφορικά με το τρίτο τμήμα, τα εμπόδια είναι πολλά. Το πρώτο και βασικότερο είναι οι χαμηλές ροές οχημάτων που υπάρχει μεταξύ Πύργου και Τσακώνας. Είναι το βασικότερο γιατί συνδέεται άμεσα με την επίτευξη χρηματοδότησης που θα της επέτρεπε θεωρητικά να κατασκευαστεί ως κλειστός αυτοκινητόδρομος.
Ένα δεύτερο, εξίσου σημαντικό εμπόδιο, είναι το μπλοκάρισμα στο ΣτΕ του τμήματος διέλευσης του Καϊάφα που απαιτεί επανασχεδιασμό της χάραξης καθώς η περιοχή είναι χαρακτηρισμένο ως βιότοπος.
Το τρίτο βασικό στοιχείο είναι πως σε αυτό το τμήμα δεν υπάρχουν μεγάλα αστικά, τουριστικά ή έστω βιομηχανικά κέντρα. Το μόνο πλεονέκτημα παρουσιάζεται στη σύνδεση με τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα στην Τσακώνα που όμως επίσης δεν δείχνει να μπορεί να δώσει ροές που θα αύξαναν γεωμετρικα τον άξονα και θα τον έκαναν υποψήφιο για κατασκευή του ως κλειστού αυτοκινητόδρομου.
Ωστόσο η ανάγκη βελτίωσης του άξονα Πάτρα-Τσακώνα-Καλαμάτα υπάρχει και μπορεί να βλέπουμε να ναυαγεί η πιθανότητα δημιουργίας αυτοκινητόδρομου, όμως θα μπορούσε να γίνει μία μελλοντική αναβάθμιση του τμήματος σε οδό ταχείας κυκλοφορίας, που θα κάλυπτε τις ανάγκες της περιοχής ενώ θα έδινε τη δυνατότητα πιθανής χρηματοδότησης του έργου που είναι και το σημείο κλειδί.
Είναι επίσης κοινό μυστικό πως η Ευρωπαϊκή Ένωση, ρίχνει «μαύρο» στην κατασκευή οδικών αξόνων (ειδικά ζημιογόνων) και έχει στραφεί στον σιδηρόδρομο.
Με αυτά τα δεδομένα, η Ολυμπία Οδός, με παραχώρηση μέχρι την Πάτρα και δημόσια από εκεί και μέχρι τον Πύργο θα έχει φτάσει στα 2/3 του αρχικού στόχου του 2005, όταν ξεκίνησε ενώ θα έχει δικαιολογήσει και την ονομασία της ως «Ολυμπίας Οδού» γιατί ναι, θα φτάνει μέχρι την Αρχαία Ολυμπία. Αν θα φτάσει ποτέ μέχρι την Τσακώνα; Μάλλον, εδώ είμαστε στην αρχή μιας αναζήτησης, ενός ερωτήματος που θα μας δώσει τροφή για τα επόμενα χρόνια με τις πιθανότητες όμως να είναι προς το παρόν εναντίον μιας τέτοιας υλοποίησης.
από Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ στους Γαργαλιάνους με τον καθαρισμό δρόμων και απομάκρυνση αγωγών
Σε έκκληση προς τους κατοίκους αρκετών αγροτικών περιοχών των Γαργαλιάνων προχώρησε ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Πρεβεζάνος, με στόχο την εύρυθμη διέλευση των μηχανημάτων έργων...Βήχει ο Τραμπ, αρρωσταίνουν οι Γαργαλιάνοι- Τι συμβαίνει με τα Μεσσσηνιακά προιόντα
Από την 'Καθημερινή 'Ολα ξεκίνησαν με έναν τενεκέ λάδι από τη Μεσσηνία. Ο Αναστάσιος Δούκας μετανάστευσε στις ΗΠΑ το 1974, σπούδασε χημικός και άνοιξε μια πιτσαρία στην...Δρόμος Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι: Συνεχίζονται οι εργασίες, κολλήματα σε απαλλοτριώσεις και σε γέφυρες
Με καθυστερήσεις αλλά και συνεχιζόμενες εργασίες προχωρά το οδικό έργο Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι, ένα από τα πιο σημαντικά οδικά έργα της Τριφυλίας που αναμένεται να αναβαθμίσει την οδική σύνδεση...Απελευθέρωση 25 ζευγαριών ορεινής πέρδικας σε καταφύγια άγριας ζωής της Τριφυλίας
Με στόχο την ενίσχυση των πληθυσμών της άγριας πανίδας και την προστασία της βιοποικιλότητας, εγκρίθηκε από τη Διεύθυνση Συντονισμού & Επιθεώρησης Δασών Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και...ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ της μελέτης για την ανακατασκευή του Τουριστικού Ξενώνα Γαργαλιάνων αποφάσισε το Τοπικό Συμβούλιο
Ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Γαργαλιάνων για αξιοποίηση προγραμμάτων χρηματοδότησηςΤην ολοκλήρωση και επικαιροποίηση της μελέτης που είχε ξεκινήσει το 2017 για την...
Απεντάχθηκε η αστική αναβάθμιση Φιλιατρών από το Ταμείο Ανάκαμψης λόγω κριτηρίων
Τροποποίηση εντάξεων έργων δήμων της χώρας του 2022 και του 2023, στο πλαίσιο της πρόσκλησης “Πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας”, η οποία χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και...ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ παρουσία ιππέων και κόσμου στα «Λελώνεια» για τον εορτασμό του Αγίου Γεωργίου στα Φιλιατρά
Με την αθρόα συμμετοχή πολιτών και την αναβίωση του εθίμου των ιππέων, τιμήθηκε και φέτος στα Φιλιατρά η μνήμη του Αγίου Γεωργίου, με τη διοργάνωση των «Λελώνειων» στον προαύλιο χώρο του...Τιμούν τον Άγιο Γεώργιο και αναβιώνουν τα «Λελώνεια» στα Φιλιατρά
Τη μνήμη του λαοφιλούς Αγίου Γεωργίου του Μεγαλομάρτυρα και Τροπαιοφόρου τιμούν στα Φιλιατρά την Τετάρτη 23 Απριλίου και, παράλληλα, αναβιώνουν τα «Λελώνεια». Τα «Λελώνεια» είναι ιππική παρουσίαση,...ΕΝΤΥΠΣΙΑΣΕ το κοινό το έθιμο του σπασίματος της κανάτας στα Φιλιατρά
Με εντυπωαική λαική συμμετοχή και σε ατμόσφαιρα συγκίνησης αναβίωσε το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου στα Φιλιατρά το έθιμο του σπασίματος της κανάτας που διατηρεί τις ρίζες του από την εποχή της...Εντυπωσίασε το σημείο συνάντησης με την περιφορά των Επιταφίων στα Φιλιατρά
ΚΑΤΑΚΛΥΣΤΗΚΕ από κατάνυξη υπό το φως της ιεράς πομπής που τελέστηκε το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής η περιφορά των Επιταφίων στα Φιλιατρά, παρουσία εκατοντάδων πιστών.Λίγο μετά τις 9 το βράδυ, οι...
Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2017

Home
ειδήσεις
Καλονερό
greece
news
newspaper
Ολυμπία Οδός: Τελικά από Πάτρα, μέχρι Πύργο ή μέχρι Τσακώνα;
Ολυμπία Οδός: Τελικά από Πάτρα, μέχρι Πύργο ή μέχρι Τσακώνα;
Tags
# ειδήσεις
# Καλονερό
# greece
# news
# newspaper
Share This
newspaper
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου