Στην έναρξη διεθνούς διαγωνισμού, για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο Κατάκολο και στην Πάτρα, προχώρησε το Ταμείο Αξιοποίησης Περιουσίας του Δημοσίου(ΤΑΙΠΕΔ). Ωστόσο εκτός σχεδιασμού παραμένει χωρίς κάτι στον ορίζοντα όχι μόνο το λιμάνι της Καλαμάτας αλλά και το λιμάνι της Κυπαρισσίας που φιλοδξούσε έστω να λειτουργήσει ως μαρίνα ενώ υπήρξε ενδιαφέρον από το Λιμενικό ταμείο Μεσσηνίας με φάκελο και για την λειτουργία υδατοδρομίου.
Ο διαγωνισμός αφορά το δικαίωμα χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης για την ανάπτυξη κρουαζιέρας στο παλαιό λιμάνι της Πάτρας, αρμοδιότητας του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ ΑΕ) αλλά και του λιμανιού του Κατάκολου με ελάχιστη διάρκεια τα 30 έτη.
Όπως σημειώνεται σε σχετικό δημοσίευμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ στους σχεδιασμούς είναι να μπορέσουν τα λιμάνια του Κατάκολου και της Πάτρας να λειτουργήσουν συμπληρωματικά στον κλάδο της κρουαζιέρας χωρίς ανταγωνιστικό χαρακτήρα, αφού και οι δύο λιμένες έχουν θαλάσσια πρόσβαση στο Ιόνιο.
Στελέχη της λιμενικής αγοράς, αναφέρουν ότι η απόσταση των δύο λιμένων Πάτρας και Κατάκολου, που χαρακτηρίζονται διεθνούς ενδιαφέροντος, αναμένεται να μειωθεί κατά πολύ μετά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος.
Οι επισκέπτες θα μπορούν να επισκεφθούν με ασφάλεια και χωρίς καθυστέρηση τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας, να περιηγηθούν παράλληλα στην εμπορική αγορά της Πάτρας, αλλά και να κατευθυνθούν οδικώς αν το επιθυμούν για εκδρομή και στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών.
Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί να υπάρξει μια συνδυασμένη αξιοποίηση από έναν επενδυτή.
Το λιμάνι της Καλαμάτας
Την ίδια στιγμή που στα δύο λιμάνια της Πελοποννήσου αναμένονται σημαντικές επενδύσεις, το λιμάνι της Καλαμάτας παραμένει στα αζήτητα.
Δύο χρόνια μετά τη συζήτηση που είχε ανοίξει, σχετικά με το περιβόητο master plan, δεν υπάρχει καμία εξέλιξη για το ζήτημα της αναβάθμισης και της αξιοποίησής του.
Η υποδομή παραμένει παρωχημένη και συνεχίζει να αποτελεί «ανορθογραφία» στην «καρδιά» του παραλιακού μετώπου της Καλαμάτας, μιας πόλης που καυχιέται για την τουριστική της ανάπτυξη.
Το χειρότερο όλων, δε, είναι ότι και ο πολιτικός κόσμος του τόπου, αλλά και η τοπική κοινωνία της Καλαμάτας δείχνουν συμβιβασμένοι με ένα λιμάνι που δεν μπορεί να διεκδικήσει από την πίτα της κρουαζιέρας.
Ο οδικός άξονας Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα
Ακόμα και τα έμμεσα οφέλη, που ενδεχομένως θα μπορούσε να αντλήσει η Μεσσηνία από την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στα γειτονικά λιμάνια, χάνονται στο τραγικό οδικό δίκτυο που συνδέει τον Νομό με τη Δυτική Πελοπόννησο.
Το ότι ο νέος οδικός άξονας Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα δεν θα υπάρχει τουλάχιστον για τα επόμενα 10 χρόνια αποτελεί καθοριστικής σημασίας μειονέκτημα για ολόκληρο τον Νομό.
Άλλωστε, το γεγονός ότι Κατάκολο και Πάτρα ετοιμάζονται να μπουν ακόμα πιο δυναμικά στον τομέα της κρουαζιέρας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργου και τη δυνατότητα που υπάρχει για γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις.
Τέτοια δυνατότητα, μετακίνησης με ταχύτητα και ασφάλεια δεν υπάρχει για τη Μεσσηνία, καθώς αν κάποιος θέλει να επισκεφθεί τους αρχαιολογικούς θησαυρούς του Νομού (ανάκτορο Νέστορα, Αρχαία Μεσσήνη κλπ) θα πρέπει να κάνει χρήση ενός οδικού δικτύου που παραπέμπει σε τριτοκοσμική χώρα.
Με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά χάνεται κάθε δυνατότητα της Μεσσηνίας να έχει επαφή με την αγορά της κρουαζιέρας, που το 2024 έφτασε τους 390.153 επιβάτες μόνο στο λιμάνι του Κατάκολου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου