Στις εξαγωγές ποντάρουν τώρα οι ελαιοπαραγωγοί - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011

Στις εξαγωγές ποντάρουν τώρα οι ελαιοπαραγωγοί

Διαφορετικά είναι τα στοιχεία που αφορούν στην παραγωγή της νέας σοδειάς ελαιολάδου για τους νομούς της Πελοποννήσου, αφού στη Λακωνία και στη Βορειοανατολική Πελοπόννησο παρατηρείται μείωση (όπως και στην Κρήτη, την Ανατολική Στερεά και τη Βόρεια Ελλάδα), ενώ σε νομούς όπως η Αρκαδία, η Μεσσηνία αλλά και η Ηλεία η παραγωγή είναι αυξημένη αλλά όχι επαρκής.
Η Πελοπόννησος θεωρείται η πρώτη μετά την Κρήτη κύρια ελαιοπαραγωγική περιοχή της χώρας, αφού παράγει το 32,1% της συνολικής παραγωγής έναντι 39,4% της Κρήτης, ενώ παράγει εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδο, το γνωστό σε όλους extra παρθένο ελαιόλαδο.
Στην Πελοπόννησο το λάδι σε πολλές περιπτώσεις τυποποιείται, αφού υπάρχουν αρκετοί εγκεκριμένοι τυποποιητές, ενώ τη φετινή χρονιά σε περιοχές όπως η Μεσσηνία, για να επιτευχθεί καλύτερη τιμή, έγιναν πωλήσεις και με δημοπρασίες, ενώ, λόγω των καιρικών συνθηκών και της γενικότερης ανομβρίας που σημειώθηκε τους προηγούμενες μήνες στις βρώσιμες ελιές, παρατηρείται μειωμένη παραγωγή.
Για την Πελοπόννησο αλλά και για το σύνολο της χώρας ο κλάδος του ελαιολάδου θεωρείται από τους πλέον δυναμικούς και μάλιστα σε περίοδο κρίσης, ενώ η τιμή του ελαιολάδου ανέρχεται στα 2,10-2,20 ευρώ το κιλό. Βέβαια οι παραγωγοί κάνουν λόγο για χαμηλή τιμή, αφού τα ημερομίσθια των εργατών είναι αυξημένα και δεν είναι λιγότερο από 45-50 ευρώ την ημέρα, με αποτέλεσμα η απογοήτευση των ελαιοπαραγωγών να είναι μεγάλη.
Οι νέες αγορές, όπως η Κίνα, έχουν αλλάξει λίγο τη γενικότερη άσχημη κατάσταση που υπάρχει στον τομέα των εξαγωγών. Τομέας που αποτελεί τη μοναδική λύση για την παραγωγή ελαιολάδου, αφού μόνο έτσι θα μπορέσουν οι παραγωγοί να αυξήσουν το κέρδος τους και να πουλήσουν σε ικανοποιητικές τιμές το προϊόν τους, καθώς στην εσωτερική αγορά κυριαρχεί η μεγάλη διαφορά στην τιμή από τον παραγωγό στον τελικό καταναλωτή.
Θα πρέπει επίσης να υπάρξουν και νέοι τρόποι τυποποίησης και προώθησης του προϊόντος που ως πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες περιοχές έχει να επιδείξει την ξεχωριστή ποιότητά του, που έχει γίνει διεθνώς γνωστή, αλλά απαιτείται συνεχής προβολή και διαφήμιση του ελληνικού προϊόντος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages