Επερώτηση για το βασικό οδικό δίκτυο στο νομό Μεσσηνίας κατάθεσε ο Περιφερειακός Σύμβουλος Νίκος Πατσαρίνος. Ο κ. Πατσαρίνος στην επερώτηση αναφέρει: «Εδώ και πάνω από 25 χρόνια, με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Αθήνα – Τρίπολη – Καλαμάτα, είχε αναγνωριστεί απ’ όλους τους φορείς του νομού Μεσσηνίας η ανάγκη να υπάρχει σε εξέλιξη και να ολοκληρώνεται η κατασκευή του βασικού οδικού δικτύου που θα συνδέει γρήγορα και με ασφάλεια το Νομό μας με τους άλλους όμορους Νομούς και την πρωτεύουσα Καλαμάτα με τα περιφερειακά κέντρα (περιμετρικός δακτύλιος). Στο όνομα αυτού του οδικού δικτύου κατά καιρούς δίνονται υποσχέσεις και δημιουργούνται εντυπώσεις από τους διοικούντες σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Ας δούμε όμως τι περιλαμβάνεται σ’ αυτό και τι πραγματικά έχει γίνει. Αναφερόμαστε:
Α. 1) Στον αυτοκινητόδρομο «Ολυμπία» οδός, που συνδέει τη Δυτική Πελοπόννησο με τη Μεσσηνία (Ζευγολατιό) περίπου 27,5 χλμ. (μέσα στο νομό).
2) Στον εθνικό δρόμο (9η) που συνδέει τον νομό Ηλείας με τη δυτική πλευρά του Νομού, Καλό Νερό – Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι – Ρωμανού – Πύλος – Μεθώνη (≈ 77 χλμ.).
3) Στον εθνικό δρόμο (82η) που συνδέει Σπάρτη – Καλαμάτα – Μεσσήνη – Ριζόμυλο – Πύλο (≈ 86 χλμ. από όρια νομού).
Και ακόμα στους επαρχιακούς δρόμους:
Β. 1) Καλαμάτα – Καρδαμύλη – Αγ. Νίκωνα (1η επαρχιακή – 66 χλμ.) που διασχίζει τη Μεσσηνιακή Μάνη.
2) Ριζόμυλο – Πεταλίδι – Κορώνη (9η επαρχιακή – 29 χλμ.) που διασχίζει τη δυτική παραλία του Μεσσηνιακού κόλπου.
3) Κορώνη – Βασιλίτσι – Μεθώνη (νέα 13η επαρχ. οδός – 30 χλμ.) που διασχίζει τη νότια πλευρά του Νομού και «κλείνει» τον περιμετρικό δακτύλιο.
Μπορούμε ακόμα να συμπληρώσουμε στο βασικό οδικό δίκτυο το τμήμα της 7ης επαρχιακής οδού που συνδέει τη Μεσσήνη με την ιστορική περιοχή της αρχαίας Μεσσήνης (Λάμπαινα), περίπου 10 χλμ.
Όλοι οι άλλοι ενδιάμεσοι δρόμοι του Νομού έχουν την αξία τους που περιορίζεται κύρια στο να εξυπηρετούν τοπικά και να συνδέουν τις όμορες περιοχές. Ας δούμε τι έχει γίνει σε κάθε μία από τις 2 παραπάνω ενότητες:
Α. 1) Η «Ολυμπία Οδός», το πιο βασικό ανεκτέλεστο οδικό κομμάτι του Νομού έχει μπει στο μαντείο των Δελφών με το ερώτημα «θα γίνει ή δεν θα γίνει». Έχει αφεθεί μέσω της σύμβασης παραχώρησης στα συμφέροντα Τραπεζών και των μεγαλοκατασκευαστών και δεν ρισκάρει καμία πολιτική αρχή να δεσμευτεί για το τι «μέλλει γενέσθαι». Η κυβέρνηση «κρύβεται», η Περιφέρεια αρκείται σε δήθεν πολεμικές ανακοινώσεις προς τα έξω ενώ «καταπίνει τη γλώσσα της» όταν κινητοποιούνται οι φορείς του διπλανού Νομού. Η υλοποίηση του έργου είναι σε ποσοστό 0%.
2) Στην 9η εθνική οδό που διασχίζει τη δυτική πλευρά του Νομού και συνδέει την Κυπαρισσία με τη Μεθώνη:
α) Έχει γίνει το τμήμα Κυπαρισσία – Φιλιατρά (12 χλμ.) με σοβαρά κατασκευαστικά και λειτουργικά προβλήματα που απαιτείται να ξαναμελετηθεί για λόγους ασφαλείας. Το ίδιο σχεδόν ισχύει και για το τμήμα Καλό Νερό – Κυπαρισσία (6 χλμ.).
β) Το τμήμα Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι (17 χλμ.) με έτοιμη μελέτη (όπως είχε ανακοινωθεί από το 2009) ακόμα δεν έχει γίνει εφικτό να ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα ενώ εκκρεμούν ακόμα ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις.
γ) Το τμήμα Γαργαλιάνοι – Ρωμανού (12 χλμ.) ολοκληρώθηκε με προβλήματα στο μεγαλύτερο μέρος του πριν λίγα χρόνια και τώρα δρομολογείται νέα εργολαβία (πρϋπ. 20 εκ. €!!!) για το υπόλοιπο. Υπάρχει ανάγκη σ’ αυτό το τμήμα να διασφαλιστεί η δημόσια έκταση.
δ) Το τμήμα Ρωμανού – Πύλος (19 χλμ.) βρίσκεται μάλλον στα «αζήτητα».
ε) Το τμήμα Πύλος – Μεθώνη (11 χλμ.) μελετιέται απ’ το Υπουργείο Υποδομών μαζί με το τμήμα της άλλης εθνικής οδού Ριζόμυλος – Πύλος, χωρίς να φαίνεται να υπάρχουν απτά αποτελέσματα. Το ποσοστό υλοποίησης στην εν λόγω ενότητα Α2 είναι 39% με αρκετά όμως προβλήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου