Μ. Παπαδόπουλος: «Είναι μια γραμμή η οποία δεν έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει».
Στο... βρόντο πήγαν περισσότερα από 70 εκατομμύρια ευρώ τα οποία δαπανήθηκαν, πριν από λίγα χρόνια, για την ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής της ανατολικής Πελοποννήσου, από την Κόρινθο ως την Καλαμάτα.Η γραμμή, η οποία ανακαινίστηκε την προηγούμενη δεκαετία, αλλά σταμάτησε να χρησιμοποιείται το 2011, είναι μάλλον απίθανο να ξαναλειτουργήσει στο μέλλον, αφού κάτι τέτοιο κρίνεται ως εντελώς ασύμφορο, αυτό σημειώνεται σε ρεπορτάζ της euro2day.gr
Μάλιστα όπως τονίζεται η εγκατάλειψη της υποδομής, που κόστισε εκατομμύρια ευρώ, είναι κάτι παραπάνω από εμφανής αφού δεν είναι λίγες οι φορές που κομμάτια ολόκληρα της γραμμής έχουν ξηλωθεί από κυνηγούς μετάλλων.Σε πρόσφατη συζήτηση στη Βουλή ο υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε πλήρη άγνοια για το ενδεχόμενο η συγκεκριμένη γραμμή να τεθεί σε λειτουργία. Κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου με θέμα την σύμβαση για τις υπολειπόμενες εργασίες στο τμήμα της γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη, ο υφυπουργός ερωτηθείς σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι με το δίκτυο της ανατολικής Πελοποννήσου σημείωσε ότι ο ίδιος δεν έχει καμία ενημέρωση από τον ΟΣΕ ότι υπάρχουν σχέδια επαναλειτουργίας της γραμμής.
Μόλις ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση η γραμμή έκλεισε
Σε κάθε περίπτωση ο λόγος δεν γίνεται για απευθείας σύνδεση με την Αθήνα, αφού η γραμμή δεν είναι κανονικού εύρους, δεν μπορούν δηλαδή να κυκλοφορήσουν σε αυτήν οι αμαξοστοιχίες που κυκλοφορούν στο υπόλοιπο δίκτυο. Το περιφερειακό δίκτυο της Πελοποννήσου τέθηκε σε αναστολή από το 2011. Από την αναστολή εξαιρέθηκαν ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Πάτρας, που καταγράφει μάλιστα εξαιρετικές επιδόσεις, αλλά και τα τουριστικής σημασίας τμήματα Ολυμπίας-Πύργου-Κατακώλου και του οδοντωτού Διακοφτού-Καλαβρύτων.
Το εντυπωσιακό είναι ότι η απόφαση για την αναστολή λειτουργίας της γραμμής ήρθε ακριβώς τη στιγμή που ολοκληρώνονταν μια σημαντική επενδυτική αναβάθμισης του δικτύου. Η εν λόγω επένδυση δεν αφορούσε μόνο τη ριζική ανακαίνιση των γραμμών και της σιδηροδρομικής υποδομής αλλά και την προμήθεια νέων σύγχρονων συρμών. Δηλαδή λίγα χρόνια πριν αποφασιστεί ότι η γραμμή δεν είναι βιώσιμη, δόθηκαν 70 εκατομμύρια για την ανακαίνιση της υποδομής της μετρικής γραμμής Κορίνθου-Καλαμάτας και 36 εκατομμύρια για την προμήθεια 12 σύγχρονων συρμών τύπου RAILBUS. Οι συρμοί αυτοί χρησιμοποιούνται σήμερα για τον προαστιακό της Πάτρας και τη γραμμή Ολυμπία – Κατάκωλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου