Όπως έγραψε και το «Θάρρος», κατ’ αρχήν ο προϋπολογισμός του είναι «φουσκωμένος» κατά 30% περίπου και παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης κατά 18 εκατομμύρια ευρώ, για πρόσθετα έργα αναβάθμισης υφιστάμενων κάθετων δρόμων, διαπλατύνσεις και κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Αράξου. Συγκεκριμένα, ο νέος προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου διαμορφώθηκε σε 475 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 340 των αρχικών επίσημων προβλέψεων του υπουργείου Υποδομών. Υπάρχει ένα θέμα με το χρονοδιάγραμμα που έγινε «λάστιχο». Στο νόμο, που εξασφάλισε πρόσθετες εργολαβικές χρηματοδοτήσεις ύψους 2,2 δισ. ευρώ για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων, προβλέφθηκε ότι «το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα χαρακτηρίζεται έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας και θα δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2014». Από το συνολικό τμήμα, μήκους 150 χιλιομέτρων, που αφαιρέθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο από την εργολαβία της «Ολυμπίας Οδού», στο πλαίσιο της συμφωνίας για την επανεκκίνηση των οδικών έργων, για να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, δημοπρατείται μόνον το τμήμα Πάτρα-Πύργος 75 χιλιομέτρων. Υπολείπεται τμήμα μήκους 75 χιλιομέτρων, δηλαδή το άλλο μισό έργο -και ιδιαίτερα το δύσκολο τμήμα από τον Πύργο μέχρι το Καλό Νερό- που είναι «στον αέρα», χωρίς συγκεκριμένες δεσμεύσεις πόρων και χρονοδιαγραμμάτων για την κατασκευή του.
Σε λίγους μήνες ολοκληρώνεται ο άξονας Κόρινθος-Καλαμάτα, με την απόδοση στην κυκλοφορία του κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη και Περιφερειακού Καλαμάτας, αν στο ενδιάμεσο δεν υπάρξει κάποιο θέμα στη Βουλή με την τροποποιημένη σύμβαση. Τα τεύχη δημοπράτησης για το δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος είναι έτοιμα και, επομένως, προχωράμε κι εδώ σε δημοπράτηση. Βέβαια, δε γνωρίζουμε το χρόνο έναρξης υλοποίησης του έργου και ολοκλήρωσής του, ούτε την πηγή χρηματοδότησης. Αυτό δεν έχει σημασία, όμως. Δηλώσεις να καταγράφονται στα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης και όλα τ’ άλλα... έρχονται. Έπειτα, αν και με δύο χρόνια καθυστέρησης στο χρονοδιάγραμμα, το 2018 αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα της Ολυμπίας Οδού, Πάτρα-Πύργος. Ίσως την ίδια χρονιά να έχουμε και την ολοκλήρωση του τμήματος Καλό Νερό-Τσακώνα, αν δημοπρατηθεί και ξεκινήσει μέσα στο 2015. Δεν προβλέπεται κάποια αναβάθμιση για το ενδιάμεσο τμήμα Πύργος-Καλό Νερό, σύμφωνα πάλι με τις δηλώσεις των επισήμων. Ας σταθούμε, όμως, λίγο παραπάνω στο συγκεκριμένο έργο (Πάτρα- Πύργος).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου