Ενα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στην παραγωγή δημοσίων έργων είναι η ολοκλήρωση των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων. Αρχίζει ένας δρόμος με ορίζοντα κατασκευής 2 χρόνια, πέφτει πάνω σε μια ιδιοκτησία η οποία δεν έχει απαλλοτριωθεί, ξεκινούν οι διαδικασίες και περνούν από 3 έως 5 χρόνια για να ανοίξει ο δρόμος. Η περίπτωση του δρόμου Ριζόμυλος – Κορώνη είναι το τελευταίο πρόσφατο κρούσμα, ενώ και παλιότερα σε σειρά οδικών έργων Γαργαλιάνοι – Ρωμανού, Βελίκα – Νιοχώρι, αλλά και του περιφερειακού της Καλαμάτας παρατηρήθηκε το ίδιο πρόβλημα. Μέχρι και γήπεδο 5Χ5 στο Δεσύλλα (!!!) πήρε παράταση η κατασκευή του γιατί δεν έχει διευθετηθεί το ιδιοκτησιακό.
Η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων, όπως αντιλαμβάνεται εύκολα ο καθένας, έχει κόστος οικονομικό και κοινωνικό. Συνεπάγονται αποζημιώσεις στους εργολάβους και καθυστέρηση στην κατασκευή χρήσιμων έργων για την κοινωνία. Κάτι «τρελές» αποζημιώσεις που ακούμε κατά διαστήματα για τις καθυστερήσεις στους μεγάλους οδικούς άξονες, οφείλονται κατά βάση στην έλλειψη απαλλοτριώσεων. Και αν στους μεγάλους τα ακούμε και μας κάνουν εντύπωση, τα δεκάδες μικρά είναι πολλαπλάσια και σε όγκο και σε ποσά, μόνο που αυτά χάνονται γιατί δεν αθροίζονται εύκολα και δεν παρουσιάζονται συνολικά.
Είναι από τη μια μεριά ακατανόητο γιατί δημοπρατείται γήπεδο 5Χ5 στο Δεσύλλα χωρίς να είναι «καθαρό» το οικόπεδο κατασκευής του, από την άλλη όμως πρέπει να υπάρχει μια διαδικασία που σε εύλογο χρόνο να λύνει την όποια διαφορά υπάρχει. Για τον άλφα ή βήτα λόγο ο δήμος ή το Δημόσιο αποφάσισε μέσα από τις διαδικασίες την κατασκευή ενός έργου το οποίο μπορεί να ζημιώνει την ιδιοκτησία του Α ή του Β πολίτη, η διαφορά αυτή θα πρέπει όμως να επιλύεται άμεσα. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να εκδικάζεται σε πρώτη φάση μέσα σε ένα μήνα από την όποια εκδήλωση αντίρρησης η ορθότητα της επιλογής για το πέρασμα του δρόμου από τις συγκεκριμένες ιδιοκτησίες ή η κατασκευή του γηπέδου στο συγκεκριμένο χώρο. Με τη δικαστική απόφαση δέσμευσης θα πρέπει να αποδίδεται το ακίνητο για την κατασκευή του έργου και μετά να ξεκινά η διαδικασία ορισμού τιμής μονάδας για να καταβληθεί το δίκαιο τίμημα στον ιδιοκτήτη. Με τη συγκεκριμένη διαδικασία κανένας δεν ζημιώνεται. Αντίθετα επιταχύνεται η κατασκευή των έργων και μειώνεται στο ελάχιστο το κόστος των αποζημιώσεων.
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ"
Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015
Home
ειδήσεις
Ελλάδα
οικονομία
greece
kyparissia
news
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΑΥΡΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ!
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΑΥΡΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ!
Tags
# ειδήσεις
# Ελλάδα
# οικονομία
# greece
# kyparissia
# news
Share This
About Ανώνυμος
news
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ στο freegr@gmail.com. Ακούμε τις απόψεις σας..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου