ΖΕΣΤΟ παραμένει το θέμα της διεξόδου στον οδικό τομέα της Μεσσηνίας όπως έχουμε αναφέρει σε δεκάδες ρεπορτάζ μας και θα παραμείνει μέχρι την διεξαγωγή εκλογών, καθώς σύμφωνα με την ιστοσελίδα ypodomes.com τίθεται σε συζήτηση και το νέο θέμα της μείωσης της τιμής των διοδίων με παράλληλη αύξηση του χρόνου των συμβάσεων παραχώρησης και παράλληλη αύξηση του φυσικού αντικειμένου. Αυτό ουσιαστικά επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σε σύσκεψη στην Άρτα με την Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου. Δεσμεύσεις έχει δώσει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα μας και ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής οικονομίας.
Αναλυτικά ο υπουργός μιλώντας σε σύσκεψη εστιάζοντας στην ολοκλήρωση του πρώτου δικτύου αυτοκινητόδρομου αλλά και την νέα γενιά οδικών και σιδηροδρομικών έργων, μίλησε για τις επόμενες προτεραιότητες του Υπουργείου και σε μία από αυτές ζήτησε την στήριξη του Ευρωκοινοβουλίου προκειμένου να μειωθεί η τιμή των διοδίων με αντάλλαγμα τη χρονική επιμήκυνση του χρόνου παραχώρησης και την παράλληλη δρομολόγηση επεκτάσεων των δρόμων αυτών.
Αυτό ουσιαστικά μπορεί από τη μία να ανοίξει νέες δυνατότητες υλοποίησης μεγάλων οδικών έργων. Το πρώτο έργο που θα μπορούσε να γίνει είναι η επέκταση της Ιόνιας Οδου από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά ή ακόμα και κάθετοι άξονες της (προς Αγρίνιο και Πρέβεζα), βάζοντας στο τραπέζι την άμεση ολοκλήρωση της συμφωνίας ώστε να κλείσει το “δαχτυλίδι” της Πελοποννήσου στο τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Βέβαια το πρώτο ερώτημα που γεννάται σε αυτό είναι πως θα επιτευχθεί η συναίνεση των παραχωρησιούχων, των χρηματοδοτών (ΕΤΕπ και εμπορικές τράπεζες) και εύρεση της επιπρόσθετης χρηματοδότησης. Όπως αναφέρει παράγοντας της κατασκευαστικής αγοράς για να μπορέσει να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να εξευρεθεί το χρηματοοικονοικό μοντέλο που πρώτον θα διατηρήσει το έργο και δεύτερο θα επιτρέψει την απαραίτητη τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Επιμέλεια ΙΩΑΝ. ΜΠ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου