Παραμένει η εποχικότητα το δυνατό χαρτί, αλλά και συνάμα το αδύνατο σημείο εξέλιξης του ελληνικού τουρισμού.
Όπως, διαχρονικά, έχω γράψει, ο ελληνικός τουρισμός δύσκολα μπορεί να ξεφύγει από το τρίμηνο του καλοκαιριού, κατά το οποίο παρατηρούνται οι περισσότερες αφίξεις. Οι προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, όσον αφορά την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν προς την άνοιξη και το φθινόπωρο και ταυτόχρονα την διεύρυνση των περιοχών όπου πηγαίνουν οι επισκέπτες της χώρας μας, ναι μεν έχουν φέρει κάποια αποτελέσματα, εντούτοις είναι μικρά.
Σύμφωνα και με τη νέα μελέτη του IΝΣΕΤΕ, του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, πάνω από 50% των ταξιδιωτικών εισπράξεων στην Ελλάδα το 2018, ήταν από 6 αγορές: Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Γαλλία και Ιταλία. Περιλαμβανομένης και της Ρωσίας, αν και σημειώνει μειωμένη δυναμική, οι έξι χώρες αθροιστικά συνεισφέρουν το 41,5% των επισκέψεων, το 49,7% των διανυκτερεύσεων και το 52,2% των ταξιδιωτικών εισπράξεων στην Ελλάδα.
Παράλληλα, την υψηλότερη δαπάνη ανά διανυκτέρευση καταγράφουν οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ (89 ευρώ), ενώ ανά επίσκεψη οι επισκέπτες από τη Γερμανία (614 ευρώ), λόγω μεγάλης διάρκειας παραμονής (8,8 διανυκτερεύσεις).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 81,9% των επισκέψεων, το 86,2% διανυκτερεύσεων και το 88,1% των εσόδων από τον εισερχόμενο τουρισμό κατευθύνθηκε κυρίως σε 5 Περιφέρειες και συγκεκριμένα σε Νότιο Αιγαίο, Κρήτη, Αττική, Κεντρική Μακεδονία και Ιόνια Νησιά. Αυτό είναι που προανέφερα για την εποχικότητα του ελληνικού τουρισμού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 81,9% των επισκέψεων, το 86,2% διανυκτερεύσεων και το 88,1% των εσόδων από τον εισερχόμενο τουρισμό κατευθύνθηκε κυρίως σε 5 Περιφέρειες και συγκεκριμένα σε Νότιο Αιγαίο, Κρήτη, Αττική, Κεντρική Μακεδονία και Ιόνια Νησιά. Αυτό είναι που προανέφερα για την εποχικότητα του ελληνικού τουρισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου