Διαδικαστικά ζητήματα τεχνοκρατικής φύσης καθυστερούν τη δημοπράτηση του οδικού έργου Πάτρα-Πύργος. Οι αρχικές εξαγγελίες για δημοπράτηση ως τις 30 Ιουνίου και στη συνέχεια έως τις 19 Ιουλίου αποδείχθηκαν κενό γράμμα.
Σύμφωνα με όσα μετέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Υποδομών στην εφ.Πατρίς, «απαιτείται τεράστια προετοιμασία για τη δημοπράτηση ενός δημοσίου έργου. Στόχος μας είναι να έχουν ολοκληρωθεί τα προαπαιτούμενα, στη συνέχεια να πάρουμε ενάριθμο από το υπουργείο Οικονομικών και να γίνει η δημοπράτηση. Στόχος του υπουργείου είναι να έχει ολοκληρωθει η διαδικασία έως το τέλος του Ιουλίου, χωρίς όμως να είναι και αυτό σίγουρο».
Όσον αφορά το ζήτημα της χρηματοδότησης «δεν τίθεται τέτοιο θέμα, αφού το Πάτρα-Πύργος είναι ενταγμένο στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020». Βέβαια είναι δεδομένο ότι τα αρχικώς εξαγγελθέντα χρονοδιαγράμματα (α’ εξάμηνο του 2016) δύσκολα θα τηρηθούν, αφού η καθυστέρηση στη δημοπράτηση συνεπάγεται και καθυστέρηση στην έναρξη των έργων. Συνεπώς το καλοκαίρι του 2016 θα είναι ιδανικός χρόνος παράδοσης του οδικού έργου.
Κινδυνεύει το Πάτρα-Κόρινθος!
Σοβαρός κίνδυνος εμπλοκής ελλοχεύει στα έργα που εκτελούνται στο οδικό τμήμα Πάτρα-Κόρινθος,σύμφωνα με πληροφορίες της εφ.Πατρίς, αφού αν δεν κατατεθεί το συντομότερο δυνατόν συμπληρωματική σύμβαση για να αρθεί το πρόβλημα με τα 8 σημεία στα οποία «τέμνονται» τα οδικά έργα με τα σιδηροδρομικά έργα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το κόστος κατασκευής θα εκτοξευθεί και πιθανόν να «τινάξει» στον άερα τις εργασίες.
Τροποποίηση στον «Μορέα»
Θέμα εβδομάδων θεωρείται και η τροποποίηση της σύμβασης του «Μορέα», καθώς το υπάρχον χρηματοδοτικό πλάνο δεν συμβαδίζει με τις αρχικές προβλέψεις της επιβατικής κίνησης και θέτει εν αμφιβόλω την αποπληρωμή των δανείων. Επομένως το Δημόσιο θα χρειαστεί να καλύψει τις ζημιές από τη μειωμένη κίνηση των διοδίων, για μην προκύψει πρόβλημα και στην κατασκευή του εναπομείναντος τμήματος Λεύκτρο-Σπάρτη.
Παναγιώτης Φωτεινόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου