Συγκεκριμένα:
– Στη συνεδρίαση στις 27/7/2014 έγινε:
– Στη συνεδρίαση στις 27/7/2014 έγινε:
α) η έγκριση του Στρατηγικού Σχεδίου έξυπνης Εξειδίκευσης για την Περιφέρεια για την περίοδο 2014-2020 (RIS3), β) η θετική γνωμοδότηση για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Πελοποννήσου 2014-2020 και γ) η έγκριση υποβολής προτάσεων για καινοτόμες κοινωνικές πολιτικές – Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την απασχόληση και την κοινωνική καινοτομία.
– Στη συνεδρίαση στις 20/8/2014 έγινε η αρνητική γνωμοδότηση για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για όλη τη χώρα α) για το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδυτικών Μεταφορών 2014-2025 και β) για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020 ενώ ενημερωθήκαμε για την ΣΜΠΕ για το Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας MED 2014-2020.
Μεγάλες και σοβαρές δράσεις προωθούνται πρόχειρα, βιαστικά, επιπόλαια και με ελλείψεις από τα αρμόδια Υπουργεία με τη σύμφωνη γνώμη της Περιφέρειας. Και αυτό το λέμε διότι:
– Δεν θεωρείται δόκιμος περίοδος διαβούλευσης ο Αύγουστος του καλοκαιριού και των διακοπών. Ας μας πουν πόσοι φορείς συμμετείχαν σ’ αυτό τον διάλογο.
– Δεν νοείται να «στριμώχνεις» τον χρόνο διαβούλευσης σε 45 ημέρες για τέτοια σοβαρά θέματα, όταν το εμπλεκόμενο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής αλλαγής, καθυστέρησε πάνω από 5 μήνες για να εγκρίνει τους Περιβαλλοντικούς όρους του έργου, με ΣΔΙΤ, των απορριμμάτων.
– Είμαστε στη φάση που από 1/9/2014 αναλαμβάνει το νέο Περιφερειακό Συμβούλιο, για τα επόμενα 5 χρόνια, που ενώ θα το απασχολήσουν και θα διαχειριστεί αυτά τα προγράμματα δεν συμμετέχει καθόλου στην ενημέρωση και τον διάλογο.
– Οι καλοπληρωμένες αυτές προτάσεις από συμβούλους έχουν πολλά στοιχεία μη επικαιροποιημένα, επαναλαμβανόμενα, ασαφή, γενικά και με πολλές ελλείψεις. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών για όλη τη χώρα ουσιαστικά αγνοείται η Πελοπόννησος. Δεν γίνεται καμιά αναφορά για το σιδηροδρομικό της δίκτυο, για τις εισόδους της Περιφέρειας με το αεροδρόμιο και το λιμάνι της Καλαμάτας και τ’ άλλα λιμάνια, για το περιμετρικό οδικό της δίκτυο.
– Στα στοιχεία των μελετών που μας δόθηκαν για έκφραση γνώμης η μία πρόταση δεν είχε μεταφραστεί στα Ελληνικά!, ενώ στις υπόλοιπες υπήρχαν γενικά και αόριστα στοιχεία χωρίς εισηγήσεις από τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας που θα επικεντρωνόντουσαν στα της Περιφέρειάς μας και θα μας βοήθαγαν για τη διαμόρφωση γνώμης και πρότασης.
Με όλα αυτά δεν «διασώζεται» η πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου με το να ψηφίζει αρνητικά για 2 από τις Πανελλαδικές προτάσεις όταν έχει θετικά τοποθετηθεί για τις άλλες προτάσεις και ιδιαίτερα για την ΣΜΠΕ του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος.
– Στη συνεδρίαση στις 20/8/2014 έγινε η αρνητική γνωμοδότηση για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για όλη τη χώρα α) για το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδυτικών Μεταφορών 2014-2025 και β) για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020 ενώ ενημερωθήκαμε για την ΣΜΠΕ για το Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας MED 2014-2020.
Μεγάλες και σοβαρές δράσεις προωθούνται πρόχειρα, βιαστικά, επιπόλαια και με ελλείψεις από τα αρμόδια Υπουργεία με τη σύμφωνη γνώμη της Περιφέρειας. Και αυτό το λέμε διότι:
– Δεν θεωρείται δόκιμος περίοδος διαβούλευσης ο Αύγουστος του καλοκαιριού και των διακοπών. Ας μας πουν πόσοι φορείς συμμετείχαν σ’ αυτό τον διάλογο.
– Δεν νοείται να «στριμώχνεις» τον χρόνο διαβούλευσης σε 45 ημέρες για τέτοια σοβαρά θέματα, όταν το εμπλεκόμενο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής αλλαγής, καθυστέρησε πάνω από 5 μήνες για να εγκρίνει τους Περιβαλλοντικούς όρους του έργου, με ΣΔΙΤ, των απορριμμάτων.
– Είμαστε στη φάση που από 1/9/2014 αναλαμβάνει το νέο Περιφερειακό Συμβούλιο, για τα επόμενα 5 χρόνια, που ενώ θα το απασχολήσουν και θα διαχειριστεί αυτά τα προγράμματα δεν συμμετέχει καθόλου στην ενημέρωση και τον διάλογο.
– Οι καλοπληρωμένες αυτές προτάσεις από συμβούλους έχουν πολλά στοιχεία μη επικαιροποιημένα, επαναλαμβανόμενα, ασαφή, γενικά και με πολλές ελλείψεις. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών για όλη τη χώρα ουσιαστικά αγνοείται η Πελοπόννησος. Δεν γίνεται καμιά αναφορά για το σιδηροδρομικό της δίκτυο, για τις εισόδους της Περιφέρειας με το αεροδρόμιο και το λιμάνι της Καλαμάτας και τ’ άλλα λιμάνια, για το περιμετρικό οδικό της δίκτυο.
– Στα στοιχεία των μελετών που μας δόθηκαν για έκφραση γνώμης η μία πρόταση δεν είχε μεταφραστεί στα Ελληνικά!, ενώ στις υπόλοιπες υπήρχαν γενικά και αόριστα στοιχεία χωρίς εισηγήσεις από τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας που θα επικεντρωνόντουσαν στα της Περιφέρειάς μας και θα μας βοήθαγαν για τη διαμόρφωση γνώμης και πρότασης.
Με όλα αυτά δεν «διασώζεται» η πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου με το να ψηφίζει αρνητικά για 2 από τις Πανελλαδικές προτάσεις όταν έχει θετικά τοποθετηθεί για τις άλλες προτάσεις και ιδιαίτερα για την ΣΜΠΕ του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου