Στον καινούργιο «Σφυγμό Πολιτισμού», μια πανελλαδική στατιστική έρευνα της ΜΚΟ Διεθνείς Σχέσεις Πολιτισμού σε συνεργασία με την εταιρεία στατιστικών ερευνών Άποψις, επιχειρείται να αποτυπωθεί η γνώμη του κοινού σε θέματα που αφορούν τους κατεξοχήν πολιτισμικούς τομείς: βιβλίο, θέατρο, μουσική, εικαστικά, κινηματογράφος, χορός κ.ά.
Τα ευρήματα της έρευνας που διεξήχθη από τις 16 έως τις 21 Οκτωβρίου παρουσιάστηκαν στο 1ο Athens Culture Symposium που διοργάνωσε το Ελληνο-αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο. Βρέθηκε ότι το κοινό παρακολουθεί πιο συχνά κινηματογράφο και θέατρο. Κινηματογράφο προτιμά η νεότερη γενιά, κυρίως απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που κατοικούν σε μεγάλες πόλεις. 35-44 το ηλικιακό πλαίσιο του κοινού που βλέπει θέατρο. Το συγκεκριμένο κοινό είναι υψηλού μορφωτικού επιπέδου και κατοικεί σε πρωτεύουσα νομού. 50% Η έρευνα βρήκε ότι σε ποσοστό πάνω από 50% οι Έλληνες δεν παρακολουθούν ποτέ: σεμινάρια-διαλέξεις (58%), λογοτεχνία-ποίηση (57%), εκθέσεις (53%) και χορό (51%).
Τα εισιτήρια στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους χαρακτηρίζονται φθηνά. Αντίθετα, οι κινηματογράφοι, το θέατρο και οι συναυλίες χαρακτηρίζονται «ακριβά». Οι τιμές των βιβλίων, οι εκθέσεις και τα DVD/CD κατηγοριοποιούνται ως «κανονικά». Σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα του 2010, η μόνη διαφορά έγκειται στο αντίτιμο των πολιτιστικών δραστηριοτήτων, το οποίο σήμερα κρίνεται «κανονικό» και όχι «ακριβό», όπως πέντε χρόνια πριν. 47,2% δήλωσαν ότι επισκέπτονται σπάνια μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους της χώρας μας. Πολύ συχνά τα επισκέπτονται το 7,3%, συχνά το 26,2%, ενώ σπάνια το 47,2% και καθόλου το 17,9%. 40% του δείγματος δηλώνει ότι δεν έχει επισκεφθεί ποτέ πωλητήριο ελληνικού μουσείου ή αρχαιολογικού χώρου γιατί πιστεύει ότι τα προϊόντα που πωλούνται εκεί είναι ακριβά. 47,1% δήλωσε ότι συμφωνεί με τη χρήση αρχαίων μνημείων για σύγχρονα πολιτιστικά γεγονότα. Το 13,1% είπε ότι διαφωνεί και το 36% αμφιταλαντεύεται, δηλώνοντας «και συμφωνώ και διαφωνώ». Μόλις το 20,7% του δείγματος έχει παρακολουθήσει ελληνική ταινία σε κινηματογραφική αίθουσα τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ το ποσοστό που δεν έχει παρακολουθήσει κυμαίνεται στο 54,4%, ενώ το ποσοστό εκείνων που δεν θυμούνται είναι στο 21,1%.
Ελληνικές ταινίες στον κινηματογράφο παρακολουθούν κυρίως άτομα νεότερης ηλικίας, ανώτερου μορφωτικού επιπέδου και κάτοικοι μεγάλων πόλεων. 31,4% των ερωτηθέντων απάντησε ότι ενημερώνεται επαρκώς για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που διοργανώνονται, ενώ το 30,2% δεν ενημερώνεται επαρκώς. Το 68% θεωρεί ότι ενημερώνεται επαρκώς μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις. Κύρια πηγή πληροφόρησης δηλώνεται η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και το Ιnternet, με το ποσοστό του τελευταίου να έχει διπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια που μεσολάβησαν από την προηγούμενη έρευνα. Το 56,8% του δείγματος διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί με τον ισχυρισμό ότι οι κυβερνήσεις μετά τη Μεταπολίτευση λειτούργησαν σωστά ως προς την ανάπτυξη του πολιτισμού και της δημιουργίας, ενώ το 38,1% συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί. Το 75,5% των ερωτηθέντων απάντησε ότι ο πολιτισμός είναι βιομηχανία.
Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015
Home
ειδήσεις
Μεσσηνία
πολιτισμός
greece
messinia
news
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΒΑΡΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΒΑΡΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ
Tags
# ειδήσεις
# Μεσσηνία
# πολιτισμός
# greece
# messinia
# news
Share This
About Ανώνυμος
news
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ στο freegr@gmail.com. Ακούμε τις απόψεις σας..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου