ΑΥΞΗΜΕΝΗ ήταν τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου η κίνηση στην Καλαμάτα και ολόκληρη τη Μεσσηνία, με τις πληρότητες να παραμένουν στα ύψη και τις εκτιμήσεις για μείωση σταδιακά της επισκεψιμότητας, να τοποθετούνται στο τέλος του μήνα, με τις αρχές του επόμενου. Ακόμη κι έτσι όμως, αυτή, είναι η πιο κακή χρονιά των τελευταίων ετών για το νομό, ο οποίος βιώνει με τον χειρότερο τρόπο την κρίση φέτος, αφού και ο πρωτογενής τομέας, στον οποίο βασίζεται σε ένα μεγάλο ποσοστό η Μεσσηνία για την ανάπτυξή της, αλλά και ο τουρισμός, έχουν δεχθεί μεγάλα πλήγματα!
Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος, ήταν πολλοί κακοί μήνες όσον αφορά στην επισκεψιμότητα, με μεγάλη –ακόμη και αυτές τις ημέρες- να παραμένει η πληγή της κατανάλωσης, καθώς οι περισσότεροι, δεν μπορούν να ξοδέψουν αρκετά κι έτσι, αρκούνται στα άκρως απαραίτητα, ακόμη και στο φαγητό τους! «Φέτος, είναι μία πραγματικά, πολύ κακή χρονιά και το πρόβλημα δεν είναι τόσο στις πληρότητες, όσο στην κατανάλωση, γεγονός που θα επηρεάσει το εισόδημα και των κατοίκων της Μεσσηνίας και τον τουρισμό πολλών περιοχών», δήλωσε μιλώντας στη «Φ» ένας από τους δύο εμπνευστές του Σχολείου Τουρισμού, ο Κώστας Ανδριανόπουλος, τονίζοντας με νόημα πως περιμένει αλλαγές από τη νέα Περιφερειακή, αλλά και τις Τοπικές Αυτοδιοικήσεις που οφείλουν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο και σε αυτήν την κατεύθυνση. «Πρέπει να δραστηριοποιηθούν, αφού οι πρωτοβουλίες από τον ιδιωτικό τομέα δεν αρκούν», ανέφερε και εστίασε στις υποδομές που αποτελούν τον νούμερο ένα ζητούμενο.
Στην ίδια κατεύθυνση, ήταν και οι αναφορές του έτερου εμπνευστή του Σχολείου Τουρισμού, ο οποίος ως επαγγελματίες, εστίασε στα του φετινού, κακού καλοκαιριού. «Η ελληνική αγορά είναι «μαγκωμένη» με αποτέλεσμα να έχουμε πάρα πολύ μικρή κίνηση και στην παραλία και στην πόλη», δήλωσε ο Ανδρέας Ζαγάκος, τονίζοντας πως η μείωση της κατανάλωσης, αποτελεί πια… αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας των επιχειρήσεων, οι οποίες ασφυκτιούν οικονομικά, αφού εκτός των υπολοίπων, δεν μπορούν να αυξήσουν τις τιμές για να καλύψουν τη διαφορά από τα «σπασμένα». «Φτάσαμε, λοιπόν, εκεί που φιλοδοξούσαμε πριν από μερικά χρόνια για εξάμηνες περιόδους τουρισμού, να μιλάμε πως θα σώσουμε έστω τις τελευταίες ημέρες που είναι και η τελευταία ελπίδα για τα δικά μας μαγαζιά», δήλωσε ο κ. Ζαγάκος, τονίζοντας πως έχουν γίνει ελάχιστα για την τουριστική ανάπτυξη και πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα. «Πρέπει να γίνουν πολλά με έναν σχεδιασμό, μία συνεννόηση και μια προοπτική. Ούτε κι εμείς οι επαγγελματίες να θέλουμε αποτελέσματα από το πρώτο εξάμηνο και τον πρώτο χρόνο, αλλά ούτε και η όποια μορφής εξουσία που ασχολείται με την τουριστική ανάπτυξη να προγραμματίζει με την απουσία των ειδικών των επαγγελματιών πάνω σε ένα στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης, αφού λέμε ότι είναι ένα σημαντικό κομμάτι για την Πελοπόννησο, τη Μεσσηνία και την Καλαμάτα», είπε ο κ. Ζαγάκος, θυμίζοντας πως η μικρότερη η κατανάλωση, παρατηρείται χρόνια, αλλά δυστυχώς, εντείνεται!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου