"ΜΠΛΟΚΟ" ΣτΕ στην υπογραφή σύμβασης για το έργο της ανάπλασης πλατείας Γαργαλιάνων - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Κυριακή 16 Ιουλίου 2023

"ΜΠΛΟΚΟ" ΣτΕ στην υπογραφή σύμβασης για το έργο της ανάπλασης πλατείας Γαργαλιάνων

 


ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ με την 137/2023 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία συνεδρίασε στις 30 Ιουνίου 2023, έγινε δεκτή η αίτηση αναστολής κατά της υπ’ αριθμ. 302/2022 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Τριφυλίας, της υπ’ αριθμ. 177640/18.1.2023 απόφασης του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, και της υπ’ αριθμ. 14476/23.11.2022 απόφασης του Δημάρχου Τριφυλίας, 4. της υπ’ αριθμ. 342/2022 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Τριφυλίας και κάθε άλλης σχετικής πράξης ή παράλειψης της Διοικήσεως.

Να σημειωθεί ότι η απόφαση αναστολής θα έχει ισχύ μέχρι την εκδίκαση της προσφυγής.

Στο σκεπτικό της αποφάσεως αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι, “η εν λόγω επέμβαση επιφέρει, κατά τα συναφώς προβαλλόμενα, εν τοις πράγμασι μετατόπιση ισχυουσών ρυμοτομικών γραμμών και αποτελεί de facto τροποποίηση του ισχύοντος ρυμοτομικού σχεδίου, παρότι δε το έργο θα έχει κυκλοφοριακές επιπτώσεις στη λειτουργία της πόλης, δεν έχει προηγηθεί σχετική κυκλοφοριακή μελέτη. […] η επιχειρούμενη ανάπλαση περιλαμβάνει την επέκταση του ορίου της πλατείας μπροστά από τον ευρισκόμενο εντός αυτής Ιερό Ναό Γεννήσεως της Θεοτόκου, καθώς και την επέκταση του βορειοανατολικού ορίου της πλατείας (προς την οδό Β. Γεωργίου) κατά δύο (2) μέτρα. Σύμφωνα με την από 10.1.2023 τεχνική έκθεση τοπογράφου μηχανικού, την οποία προσκόμισαν οι αιτούντες, η σχεδιαζόμενη ανάπλαση συνεπάγεται τροποποίηση της χρήσης τμημάτων των κοινόχρηστων οδών που περιβάλλουν την πλατεία κατά τρόπο που τα υπό διαμόρφωση νέα όρια να οδηγούν σε απομείωση του πλάτους των παρακείμενων οδών κατά 10.40, 2.50 και 2.00 μέτρα στις θέσεις που εμφανίζονται με τα στοιχεία Α1-Α2, Ε1-Ε2 και Γ1-Γ2 στο συνημμένο στην ανωτέρω τεχνική έκθεση τοπογραφικό διάγραμμα. Οι απομειώσεις αυτές του πλάτους του οδοστρώματος και μάλιστα σε σημεία τα οποία περιλαμβάνουν στροφές, θα καταστήσουν, σύμφωνα με την ίδια τεχνική έκθεση, αδύνατη τη διέλευση μεγάλων οχημάτων (λεωφορείων, φορτηγών κλπ), τούτο δε θα έχει ως περαιτέρω συνέπεια την επιλογή εναλλακτικών διαδρομών μέσα από τον αστικό ιστό, η οποία θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις κυκλοφοριακές συνθήκες. […] Επειδή, έχοντας υπόψη τα προεκτεθέντα, η Επιτροπή κρίνει ότι, όπως βασίμως προβάλλουν οι αιτούντες, από την εκτέλεση των προσβαλλόμενων πράξεων θα προκληθεί δυσχερώς επανορθώσιμη βλάβη, η οποία συνίσταται αφενός στη δημιουργία πραγματικής κατάστασης, η άρση της οποίας μετά την ολοκλήρωση του έργου δεν θα είναι ευχερής, και αφετέρου στη σοβαρή διατάραξη των κυκλοφοριακών συνθηκών, συνεκτιμωμένης και της έλλειψης σχετικής κυκλοφοριακής μελέτης. Συνεπώς, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και να διαταχθεί ως πρόσφορο μέτρο η μη υπογραφή της σύμβασης για την εκτέλεση του έργου, καθώς και η απαγόρευση οποιασδήποτε σχετικής εργασίας έως την έκδοση οριστικής απόφασης για την αίτηση ακυρώσεως που άσκησαν οι αιτούντες”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages