Μετατροπή του πεζόδρομου Φιλιατρών σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας στο Δ.Σ. Τριφυλίας - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Τρίτη 30 Απριλίου 2024

Μετατροπή του πεζόδρομου Φιλιατρών σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας στο Δ.Σ. Τριφυλίας

 


Κατά πλειοψηφία απόφαση, ερωτηματικό η απαίτηση ύπαρξης εγκεκριμένης οριστικής κυκλοφοριακής μελέτης

Την κατάργηση του πεζόδρομου Φιλιατρών και τη διάνοιξή του σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας αποφάσισε κατά πλειοψηφία, με 13 θετικές ψήφους της συμπολίτευσης, το Δημοτικό Συμβούλιο Τριφυλίας στην τελευταία του συνεδρίαση. Σοβαρό ερωτηματικό αποτέλεσε, ωστόσο, η απαίτηση ή όχι ύπαρξης εγκεκριμένης οριστικής κυκλοφοριακής μελέτης.

Το 7ο θέμα της συνεδρίασης του Σώματος ήταν «Έγκριση της με αριθ.64/2024 ΑΔΕ με θέμα “Γνωμοδότηση σχετικά με την απόφαση με αριθ.5/2024 του Συμβουλίου της Κοινότητος Φιλιατρών με θέμα: Πρόταση για διάνοιξη του πεζοδρόμου Φιλιατρών».

Κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο πρόεδρος του Συμβουλίου της Δ.Κ. Φιλιατρών, Νικόλαος Στριμπάκος, ανέφερε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της πόλης, πλην μιας μικρής μειοψηφίας, θέλει να γίνει διάνοιξη του πεζόδρομου και μετατροπή σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Επίσης, ότι το θέμα έχει περάσει ομόφωνα τόσο από το Τοπικό Συμβούλιο όσο και από τη Δημοτική Επιτροπή, τονίζοντας ότι η πεζοδρόμηση έγινε σε λανθασμένο μέρος και δεν πέτυχε. Λόγω δε του πεζόδρομου η περιοχή εκεί ερημοποιήθηκε.

Παίρνοντας το λόγο ο δήμαρχος Γεώργιος Λεβεντάκης, σημείωσε ότι τα μαγαζιά «μείνανε έρμα και με σπασμένες τζαμαρίες», ενώ συμπλήρωσε πως εκπονούνται κυκλοφοριακές μελέτες και για τα Φιλιατρά και για την Κυπαρισσία, αναφέροντας ακόμη ότι «στο σχέδιο πόλης των Φιλιατρών το τμήμα του πεζόδρομου ήταν και είναι δρόμος, δεν άλλαξε αυτό όταν έγινε πεζόδρομος, αλλά έγινε μόνο με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου χωρίς μελέτη». Επίσης, είπε ότι θα γίνει μονός δρόμος ήπιας κυκλοφορίας με ίδιες πλάκες με εκείνες της πλατείας.

Η Χάιδω Παναγιωτοπούλου θύμισε ότι η προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για κατάργηση του πεζόδρομου ακυρώθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση επειδή δεν υπήρχε κυκλοφοριακή μελέτη, με τον κ. Λεβεντάκη να της απαντά ότι έκανε λάθος η Αποκεντρωμένη και δε χρειάζεται μελέτη, γιατί εκεί ήταν δρόμος, αλλά κάνουν μελέτες τώρα.

Από την πλευρά του ο Κυριαζής (Άκης) Κατρίτσης ρώτησε εάν υπάρχει κάποια εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας, με τον αντιδήμαρχο Αντώνιο Βλάχο να απαντά: «Μετά θα έρθει. Πρώτα προτείνει το Τοπικό και μετά εξετάζει η Τεχνική Υπηρεσία». Τότε ο κ. Κατρίτσης αναρωτήθηκε: «Δηλαδή, εμείς θα ψηφίσουμε. Τι κόστος έχει, κε Βλάχο, ο δρόμος; 100.000 ευρώ; 200.000 ευρώ; 300.000 ευρώ; Υπάρχουν τα λεφτά;», με τον αντιδήμαρχο να ανταπαντά: «Άμα δεν ψηφίσουμε του Τοπικού την πρόταση, τι να σας πω;».

Σε παρέμβασή του ο αντιδήμαρχος Σωτήρης Μπακούρος επισήμανε: «Είναι πολιτική η απόφαση», με τον κ. Κατρίτση να λέει: «Η πολιτική απόφαση έχει και οικονομική διάσταση…» και να συμπληρώνει πως δεν πιστεύει ότι ο δρόμος ήπιας κυκλοφορίας θα βοηθήσει και αναζωογονήσει την περιοχή.

Από την πλευρά της, η Κατερίνα Τσιγκάνου σημείωσε ότι επί δημαρχίας του κ. Σωτηρόπουλου η ίδια, ως εργολάβος, κατασκεύασε αυτό τον πεζόδρομο και ξέρει την ιστορία του καλά, προσθέτοντας πως δεν είναι αλήθεια αυτό που είπε ο πρόεδρος της Δ.Κ. Φιλιατρών ότι τα Φιλιατρά δε θέλουν τον πεζόδρομο. Και ρώτησε: «Πού έχουμε στοιχεία ότι το γεγονός ότι εγκαταλείφθηκε η αγορά οφείλεται στον πεζόδρομο;», ενώ σε άλλο σημείο ρώτησε τον πρόεδρο του Συμβουλίου Δ.Κ. Φιλιατρών: «Θεωρείτε ότι αυτό ήταν το σημαντικότερο πρόβλημα των Φιλιατρών;», λέγοντας ότι καταψηφίζει.

Μεταξύ άλλων, ο Παναγιώτης Τσαφαράς είπε ότι «εάν ο πεζόδρομος είναι και μπορεί να υπάρξει ως πεζόδρομος, να υπάρξει πεζόδρομος. Από τη στιγμή που δεν μπορεί, να πάμε στην αρχική μορφή», προτείνοντας «είτε να παραμείνει πεζόδρομος είτε να διανοιχθεί όπως ήταν πριν», δηλαδή κανονικός δρόμος και όχι ήπιας κυκλοφορίας.

Αίσθηση προκάλεσε παρέμβαση του κ. Μπακούρου: «Όταν το 1974 έγινε η πρώτη πεζοδρόμηση στην Ελλάδα, της Βουκουρεστίου, αναστατώθηκε όλος ο κόσμος. Και τελικά, προϊόντος του χρόνου, κατέληξε η Βουκουρεστίου να είναι ο ακριβότερος δρόμος της Αθήνας. Δηλαδή, δεν υποβαθμίστηκε η περιοχή εκεί γιατί υπάρχει πεζόδρομος».

Η Χάιδω Παναγιωτοπούλου τόνισε πως από τη στιγμή που η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ακύρωσε την προηγούμενη απόφαση γιατί δεν υπήρχε κυκλοφοριακή μελέτη και η Δημοτική Αρχή δεν πήγε στο Συμβούλιο εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη, δεν μπορεί να το ψηφίσει και καταψήφισε.

Την πρόταση Τσαφαρά ψήφισαν οι 4 της παράταξης Κατρίτση.

Του Ηλία Γιαννόπουλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages