Κλειστές πόρτες θα βρίσκουν από την προσεχή Τρίτη και για όλη την εβδομάδα όσοι θέλουν στη Μεσσηνία να επισκευάσουν τα οχήματά τους, αφού οι επισκευαστές οχημάτων κλείνουν τις επιχειρήσεις τους διαμαρτυρόμενοι για την εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου, το οποίο και ζητούν να αποσυρθεί.
Το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων που έχει ανακοινωθεί από την ΑΑΔΕ, ξεκινά επίσημα την εφαρμογή του την 1η Ιουλίου και σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο, «είναι ένα εργαλείο για την προώθηση της φορολογικής συμμόρφωσης, τη διενέργεια ελεγκτικών επαληθεύσεων, την υποβοήθηση των επιτόπιων ελέγχων και την εξαγωγή δεικτών εύρους συναλλακτικής δραστηριότητας ανά κλάδο και τοποθεσία, σε συνδυασμό με την τήρηση των ηλεκτρονικών βιβλίων (myDATA) και την ψηφιακή παρακολούθηση της διακίνησης αποθεμάτων (ψηφιακό δελτίο αποστολής).
Υπόχρεες για την τήρηση του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων είναι οι εξής κατηγορίες επιχειρήσεων: συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, φανοποιεία, επιχειρήσεις με αντικείμενο την τοποθέτηση συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα, χώροι στάθμευσης, πλυντήρια αυτοκινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών (δίτροχων, τρίτροχων, τετράτροχων), μοτοποδηλάτων, επιβατικών οχημάτων που προορίζονται για επαγγελματική ή προσωπική χρήση, επαγγελματικών οχημάτων, γεωργικών και λοιπών αυτοκινούμενων μηχανημάτων.
Διαμαρτυρία
Όπως σημείωσε ο πρόεδρος του Σωματείου Επισκευαστών Αυτοκινήτων και Μηχανημάτων Μεσσηνίας Γιώργος Βασιλόπουλος, η κινητοποίηση είναι πανελλαδική, ενώ θα ξεκινήσει με κινητοποίηση – διαμαρτυρία έξω από το υπουργείο Οικονομικών την Παρασκευή 27 Ιουνίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αν δεν εισακουσθεί το αίτημά τους, τότε την Τρίτη κλείνουν τις επιχειρήσεις τους για 4 ημέρες.
Ο κλάδος των συνεργείων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών αντιδρά στην υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου που θέτει σε ισχύ η ΑΑΔΕ από την Τρίτη και μπαίνει σε τροχιά δυναμικών κινητοποιήσεων. Οι επαγγελματίες του χώρου έχουν εξαγγείλει τις πρώτες 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, εκφράζοντας έντονη ανησυχία και αγανάκτηση για το μέτρο αυτό, το οποίο, όπως τονίζουν, είναι πρακτικά ανεφάρμοστο για τη μεγάλη πλειονότητα των μικρών επιχειρήσεων.
Το νέο πλαίσιο προβλέπει την υποχρεωτική καταγραφή κάθε τεχνικής εργασίας, ανεξαρτήτως έκτασης ή διάρκειας, μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας. Κάθε είσοδος οχήματος σε συνεργείο, ακόμη και για ολιγόλεπτες παρεμβάσεις, θα πρέπει να δηλώνεται ηλεκτρονικά, με τα δεδομένα να διαβιβάζονται αυτόματα στη φορολογική διοίκηση. Η υποχρέωση καλύπτει το σύνολο των συνεργείων, χωρίς εξαιρέσεις ή πρόβλεψη μεταβατικής περιόδου.
Όπως σημείωσε ο κ. Βασιλόπουλος, δεν υπάρχει καμία τεχνική προετοιμασία για την εφαρμογή του μέτρου, ενώ πολλές επιχειρήσεις –ιδίως μικρού και οικογενειακού χαρακτήρα– δε διαθέτουν ούτε τα απαραίτητα μέσα ούτε την απαιτούμενη κατάρτιση για να ανταποκριθούν.
Κλείνουν
Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας έχει ταχθεί ανοιχτά κατά της άμεσης εφαρμογής του μέτρου. Ο πρόεδρός του, Κώστας Δαμίγος, με επιστολή του προς την κυβέρνηση ζητά την αναστολή του μέτρου για τα μικρά συνεργεία και την εκπόνηση ενός νέου σχεδίου ψηφιακής μετάβασης, που θα λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των επιχειρήσεων. Όπως τονίζει, η επιβολή ενός τόσο σύνθετου συστήματος χωρίς υποστήριξη και εκπαίδευση συνιστά μορφή αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς ευνοούνται μόνο οι επιχειρήσεις που ήδη διαθέτουν σύγχρονες λογιστικές και τεχνολογικές υποδομές.
«Θα πρέπει τα συνεργεία να αποκτήσουν γραμματειακή υποστήριξη κι αυτό δεν είναι εφικτό. Είναι αρκετά δύσκολο. Η δε πλατφόρμα που είναι αναρτημένη στην ΑΑΔΕ είναι ελλιπής και “κολλάει”», τόνισε ο κ. Βασιλόπουλος εκπροσωπώντας τους συναδέλφους του στη Μεσσηνία. Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου