
Τα στοιχεία προκύπτουν από την παρουσίαση του έργου που έκαναν χθες στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, Γ. Παπαρσένος.....
Σύμφωνα με την παρουσίαση ο αγωγός θα έχει μήκος 159 χιλιόμετρα, θα περνά από τις ευρύτερες περιοχές της Κορίνθου, του 'Αργους- Ναυπλίου, της Τρίπολης και της Μεγαλόπολης και θα είναι υπόγειος (2 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους). Προβλέπεται να ξεκινήσει στο τέλος του 2011 - αρχές 2012 και να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2013 με συνολικό προϋπολογισμό 130 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Μανιάτης σημείωσε το όφελος για τους καταναλωτές (μικρομεσαίες επιχειρήσεις και νοικοκυριά) που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, δηλαδή την εξοικονόμηση 20 - 60 % σε σχέση με το πετρέλαιο και το ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ αναφέρθηκε ότι υπάρχουν προοπτικές μελλοντικής επέκτασης του δικτύου στις περιοχές Καλαμάτας, Σπάρτης, Πάτρας, Πύργου.
Στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται ο αγωγός οι αποζημιώσεις έχουν ως εξής:
- Αποζημίωση επικειμένων (Row damages). Ο ΔΕΣΦΑ αποζημιώνει το 100% της αξίας των επικειμένων. Η αποζημίωση δίδεται στον ιδιοκτήτη.
- Αποζημίωση διέλευσης γης (ROW leasing). Ο ΔΕΣΦΑ αποζημιώνει κατά 25% της αξίας γης, για την ζώνη εργασίας.
- Αποζημίωση «ηρτημένης» εσοδείας (loss of crops). Ο ΔΕΣΦΑ αποζημιώνει το 100% της απώλειας της ηρτημένης εσοδείας. Η αποζημίωση δίδεται στον καλλιεργητή.
Για τον υπολογισμό λαμβάνεται υπόψη η ποικιλία, η παραγωγικότητα και η ηλικία των συγκεκριμένων καλλιεργειών.
Στο τμήμα 'Αγιοι Θεόδωροι έως Εξαμίλια η ζώνη εργασίας αγωγού είναι 26 μέτρα (σε δενδρώδεις καλλιέργειες και δάση 16 μέτρα) και
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου