Προς ενοικίαση τα μηχανοστάσια του ΟΣΕ σε Πύργο, Πάτρα, Καλαμάτα - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Προς ενοικίαση τα μηχανοστάσια του ΟΣΕ σε Πύργο, Πάτρα, Καλαμάτα

Τον συγχρονισμό της δεύτερης φάσης των διαγωνισμών για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) ή αλλιώς ROSCO, θα επιδιώξει τις επόμενες εβδομάδες το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Την Δευτέρα βγήκε στον «αέρα» η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση της ROSCO, η οποία «θα παρέχει υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής τροχαίου υλικού σιδηροδρόμων και λοιπών συστημάτων ρυμούλκησης» σημειώνεται.
Το ΤΑΙΠΕΔ αναζητεί βιομηχανικό partner που θα αναλάβει να «τρέξει» την εταιρία. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρχικό ενδιαφέρον έχει εκφραστεί από τις Alstom, Siemens, Bombardier, Omnitrax, RZD, ενώ δεν θεωρείται απίθανο να υπάρξει μία κοινή κάθοδος των VINCI - SNCF.
Πριν από ολοκλήρωση της διαδικασίας, η ROSCO θα συνάψει σύμβαση υπηρεσιών συντήρησης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού και συμφωνητικά για τη μίσθωση επιλεγμένων ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ, τα οποία είναι απαραίτητα για την παροχή των υπηρεσιών συντήρησης.
Η πρώτη φάση θα λήξει στις 30 Σεπτεμβρίου, με τον διαγωνισμό να είναι παρόμοιος με αυτόν για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με εξαίρεση τα τεχνικά κριτήρια. Έτσι, για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό απαιτούνται ίδια κεφάλαια ύψους 50 εκατ. ευρώ για νομικά πρόσωπα και 100 εκατ. ευρώ για εταιρεία ιδιωτικού επενδυτικού κεφαλαίου ή επιχειρηματικών συμμετοχών (fund), ενώ αποκλείονται - μεταξύ άλλων - όσοι βρίσκονται σε πτώχευση και όσοι έχουν καταδικαστεί για ποινικά αδικήματα, που σχετίζονται με την επαγγελματική ή επιχειρηματική συμπεριφορά.
Ωστόσο, τίθενται τεχνικά κριτήρια, όπως το να υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ ο μέσος ετήσιος κύκλος εργασιών των τελευταίων πέντε ετών «από την παροχή υπηρεσιών συντήρησης εξοπλισμού μεταφοράς, συρμών και οχημάτων». Οι υπηρεσίες συντήρησης θα πρέπει να περιλαμβάνουν τη «συντήρηση μηχανών και συρμών που κατασκευάζονται από τουλάχιστον δύο διαφορετικούς κατασκευαστές» και «την ενσωματωμένη συντήρηση τροχαίου υλικού», αναφέρεται στην πρόσκληση.
Επίσης, θα επιχειρηθεί να έρθουν δουλειές από γειτονικές χώρες, όπως η Σερβία και η ΠΓΔΜ, οι οποίες δεν διαθέτουν τις πιστοποιήσεις που απαιτούνται για να λειτουργήσουν στην ενιαία αγορά. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 445/2011, θα πρέπει να υπάρχει «υπεύθυνος για τη συντήρηση φορέας» που θα διασφαλίζει, «με σύστημα συντήρησης, ότι οι εμπορευματικές φορτάμαξες, για τη συντήρηση των οποίων είναι υπεύθυνος, βρίσκονται σε κατάσταση ασφαλούς λειτουργίας», προκειμένου να μπορεί να λειτουργήσει μία σιδηροδρομική εταιρία στην ενιαία αγορά.
Αυτά, βέβαια, υπό την προϋπόθεση ότι η ROSCO θα μπορέσει να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές για να μπει στις εν λόγω αγορές. Φιλοδοξία είναι αυτή η δουλειά να γίνει από το Εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης.

Προς λύση το «αγκάθι» της ιδιωτικοποίησης
Το «αγκάθι» της αποκρατικοποίησης της ROSCO ήταν οι τιμές ενοικίασης των τεχνικών βάσεων, που πρότεινε ο ΟΣΕ, αφού καθιστούσαν το εγχείρημα άκρως ζημιογόνο. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ζήτημα βαίνει προς επίλυση μέσα από την ρήτρα για μακροχρόνια μίσθωση σε τιμές αγοράς, μέγιστης διάρκειας 30 ετών.
Όπως αναφέρουν, οι τιμές ενοικίασης θα είναι κατά πολύ χαμηλότερες από αυτές που αρχικά είχε θέσει ο ΟΣΕ και θα ανταποκρίνονται στην κατάσταση της κτηματαγοράς. Ακόμη, στο ΤΑΙΠΕΔ επικρατεί η σκέψη να γίνουν προσύμφωνα μίσθωσης μεταξύ ROSCΟ και ΓΑΙΑΟΣΕ, τα οποία θα επικυρώσει ο αγοραστής της πρώτης. Ειδικότερα, πρόκειται για τα Μηχανοστάσια Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Θεσσαλονίκης, Διακοπτού, Πύργου, Πατρών, Αλεξανδρούπολης, Καλαμάτας, Λάρισας και τα Εργαστάσια Πειραιά, Βόλου και Θεσσαλονίκης,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages