ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ ΜΟΡΕΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΚΤΩΛΟ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ ΜΟΡΕΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΚΤΩΛΟ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ

Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων θα καθίσουν σύντομα, όπως όλα δείχνουν, ο Μορέας με το αρμόδιο για τα έργα υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, καθώς είναι σαφής η πρόθεση της νέας κυβέρνησης να εξετάσει εκ νέου τη σύμβαση παραχώρησης για το συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο. Όπως επισήμανε σε δηλώσεις του ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, στόχος είναι να γίνουν διαπραγματεύσεις για τις αλλαγές που θεωρεί αναγκαίες η κυβέρνηση, χωρίς όμως να τεθεί σε κίνδυνο η ολοκλήρωση του έργου. Σχολίασε, δε, ότι μέχρι να υπάρξει νέα συμφωνία εξακολουθεί να ισχύει η υφιστάμενη. Για τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα (Κόρινθος-Τρίπολη- Καλαμάτα), ο οποίος έχει ολοκληρωθεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό, η σύμβαση του έργου δεν έχει τροποποιηθεί, μιας και βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη, τουλάχιστον, μέχρι το 2013.
Αυτό που έχει συμφωνηθεί είναι η επιδότηση της λειτουργίας του, μιας και από την αρχή είχε εκτιμηθεί ότι τα διόδια δε θα επαρκούν για την αποπληρωμή των δανείων. Ωστόσο, πλέον η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ως επικεφαλής των δανειστριών τραπεζών, έχει θέσει θέμα πρόσθετων εγγυήσεων από πλευράς Δημοσίου, καθώς η εκτίμησή της είναι ότι εξαιτίας της μείωσης της κίνησης τα διόδια δε θα επαρκούν για να καλυφθούν τα δάνεια συνολικού ύψους 520 εκατομμυρίων ευρώ (τα 40 εκατομμύρια δεν έχουν εκταμιευτεί). Οι πρόσθετες εγγυήσεις που συμφωνήθηκαν με την προηγούμενη κυβέρνηση είναι προς τις τράπεζες της τάξεως των 300 εκατομμυρίων ευρώ σε βάθος 25ετίας (σε καθαρή παρούσα αξία εκτιμώνται σε 80 εκατομμύρια ευρώ), περί τα 60 εκατομμύρια ευρώ για τους κατασκευαστές και περί τα 76 εκατομμύρια ευρώ για τους παραχωρησιούχους και αφορούν στις καθυστερήσεις με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Μέρος τους αφορά και τη συμφωνημένη επιδότηση της λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου από το 2012. Να σημειωθεί ότι η σύμβαση του Μορέα συνεχίζει να προβλέπει επιτόκιο δανεισμού 1%, κάτι που δεν ισχύει για τις υπόλοιπες συμβάσεις. 'Θάρρος'

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages