Συνεχίζουν να κρατάνε τους τζίρους τους τα ελληνικά σούπερ-μάρκετ παρά την αρνητική πορεία των πωλήσεων σε όγκο φέτος, οι οποίοι ωστόσο βελτιώθηκαν το τελευταίο διάστημα και λόγω του καλαθιού του νοικοκυριού, αλλά και λόγω της έντονης πολιτικής προσφορών που ακολουθούν οι αλυσίδες.
Τον Δεκέμβριο που θεωρείται καθοριστικός μήνας για την κατανάλωση στα σούπερ-μάρκετ η εικόνα κινήθηκε βελτιούμενη καθώς, εκτός από το καλάθι, συνέβαλαν οι έντονες προσφορές που πραγματοποιήθηκαν, καθώς αρκετές αλυσίδες έκαναν στη διάρκεια των Χριστουγέννων εκπτώσεις στα επίπεδα του -25% έως και -30% στα κρασιά, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις προσφορών στα επίπεδα του -40% στον στιγμιαίο καφέ αλλά και έντονες προωθητικές ενέργειες στα παιχνίδια. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα τη σταδιακή αναστροφή της πορείας στα σούπερ-μάρκετ, χωρίς ωστόσο ο όγκος να φτάσει στα περσινά επίπεδα, κάνοντας όμως το πρώτο έντονα αρνητικό τετράμηνο του 2022 να μοιάζει με μία μικρή παρένθεση στη γενικότερη εικόνα της αγοράς, όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς. Ταυτόχρονα, μία σημαντική μερίδα καταναλωτών συνεχίζει να πληρώνει για τις ανατιμήσεις που μετακυλίονται στα ράφια και στα ψυγεία των εγχώριων αλυσίδων.
Ωστόσο, λόγω του ότι οι όγκοι πωλήσεων συνεχίζουν να συμπιέζονται λόγω της μείωσης στη ζήτηση των προϊόντων και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα σούπερ-μάρκετ επιβαρύνονται κατά κύριο λόγο από το ανελαστικό και έντονα αυξημένο κόστος ενέργειας, υπολογίζεται ότι η κερδοφορία τους θα συρρικνωθεί περαιτέρω στη διάρκεια της φετινής χρονιάς. Στέλεχος της αγοράς με γνώση του θέματος εκτίμησε ότι φέτος το ποσοστό καθαρού κέρδους για τα ελληνικά σούπερ-μάρκετ θα κατέλθει περίπου στο 1%, επιστρέφοντας ουσιαστικά στα επίπεδα του 2019. Θυμίζουμε ότι με βάση στοιχεία από το Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ-Μάρκετ, το αντίστοιχο καθαρό περιθώριο του 2021 ήταν στο 2,2% και του 2020 στο 1,96% και το 2019 ήταν 0,98%. Για να αντιληφθούμε τα μεγέθη που σχετίζονται με το ενεργειακό κόστος των επιχειρήσεων αυτήν τη στιγμή, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στη διάρκεια του έτους η συνολική δαπάνη για όλες τις αλυσίδες σούπερ-μάρκετ της αγοράς, έχει σχεδόν τριπλασιαστεί, κι ενώ υφίστανται οι κυβερνητικές επιδοτήσεις, η έλλειψη των οποίων θα εκτόξευε κατά τουλάχιστον 1,5 φορά επιπλέον το κόστος ενέργειας που καλούνται να πληρώσουν οι επιχειρήσεις σούπερ-μάρκετ.
Σούπερ-μάρκετ τρέχουν με διψήφιο ποσοστό σε τζίρο λόγω πληθωρισμού
Ενδεικτικό της εικόνας που παρουσιάζει αυτήν τη στιγμή η αγορά είναι το γεγονός ότι υπάρχουν αλυσίδες που σε επίπεδο τζίρου τρέχουν αυτή τη στιγμή με ποσοστό άνω του 10%. Τέτοια περίπτωση αποτελεί ο Μασούτης αλλά και ο Σκλαβενίτης, ενώ και ο όμιλος Metro που διαχειρίζεται τα καταστήματα My market, όπως όλα δείχνουν θα κινηθεί σε υψηλότερα επίπεδα του αρχικά υπολογιζόμενου 6%, αγγίζοντας και εκείνος με τη σειρά του σχεδόν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης του τζίρου στη φετινή χρονιά και σε σύγκριση με το 2021. Ωστόσο ο αυξημένος τζίρος των σούπερ-μάρκετ είναι ένα καθαρά πληθωριστικό αποκύημα, δεδομένου ό,τι η πτώση πωλήσεων σε όγκο για το σύνολο της φετινής χρονιάς κινείται στα επίπεδα του -3% σε σύγκριση με πέρυσι.
πηγη capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου