H ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΣΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

H ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΣΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ

Χρειάστηκαν 4,5 χρόνια, τρεις κυβερνήσεις και έξι υπουργοί Ανάπτυξης - χωρίς να συνυπολογιστούν οι υφυπουργοί Εμπορίου - για να εκδοθεί τελικώς το «σήμα ελληνικού προϊόντος». Η «μπίλια», τελικώς, «κάθισε» στον υφυπουργό Γεράσιμο Γιακουμάτο. Αν και τυπικώς το ελληνικό brand name αφορά στη στήριξη των ελληνικών προϊόντων στις ξένες αγορές, επί της ουσίας οι ελληνικές επιχειρήσεις αποβλέπουν σε οφέλη από την εσωτερική αγορά. Δεκάδες ελληνικές παραγωγικές επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων, αντιλαμβανόμενες την προτίμηση των καταναλωτών στην αγορά ελληνικών προϊόντων, «ζωγράφισαν» τα τελευταία χρόνια την ελληνική σημαία ως εικαστική αναφορά στις συσκευασίες τους. Παράλληλα, η «καταγωγή» των προϊόντων έχει παίξει αποφασιστικό ρόλο στην πολιτική μάρκετινγκ που ακολουθούν εκατοντάδες επιχειρήσεις, οι οποίες διαπιστώνοντας έντρομες την κατάρρευση των πωλήσεων και κυρίως της καταναλωτικής ζήτησης στην περίοδο της κρίσης, απευθύνθηκαν στους καταναλωτές επιδιώκοντας να «ξυπνήσουν» τον υφέρποντα «οικονομικό εθνικισμό» τους.
Οι επιχειρήσεις αποβλέπουν κυρίως στο να αποκτήσουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ομοειδών εισαγομένων προϊόντων, δεδομένου ότι τα προϊόντα των ξένων εταιρειών λόγω των οικονομικών δυνατοτήτων των πολυεθνικών ομίλων διαθέτουν το πλεονέκτημα των τιμών. Δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που κατ' αυτόν τον τρόπο κατόρθωσαν να βελτιώσουν τη θέση τους στην αγορά επικαλούμενες την ελληνικότητα των προϊόντων τους - άλλες να περιορίσουν τις απώλειες και άλλες να κερδίσουν μερίδια αγοράς. Τούτο έγινε φανερό σε αρκετές μετρήσεις των καταναλωτικών προτιμήσεων και, κυρίως, σε περιπτώσεις όπου ένα ελληνικό και ένα εισαγόμενο προϊόν έχουν ίδια τιμή ή περίπου ίδια τιμή και σημαντικό τμήμα καταναλωτών επιλέγει το εγχώριο. Από το ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages