Ακριβά διόδια και ταλαιπωρία στο οδικό δίκτυο - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Κυριακή 31 Αυγούστου 2008

Ακριβά διόδια και ταλαιπωρία στο οδικό δίκτυο

Ταλαιπωρία αλλά και βαθιά το χέρι στην τσέπη θα καληθούν να υπομείνουν οι οδηγοί οι οποίοι κινούνται στην Εθνική οδό Κορίνθου- Πατρών προμηνύεται από το φθινόπωρο, καθώς αναμένεται να αρχίσουν οι κατασκευαστικές εργασίες για τη μετατροπή της σε αυτοκινητόδρομο, ενώ παράλληλα θα κληθούν να πληρώσουν ακριβότερα διόδια. Ωστόσο, το έργο αντιμετωπίζεται ως «στοίχημα» από τον τεχνικό κόσμο της χώρας, καθώς οι εργασίες θα εκτελεστούν χωρίς να κλείσει η κυκλοφορία της εθνικής οδού στο τμήμα Κόρινθος- Πάτρα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του 'Βήματος' οι πολίτες καλούνται να ακριβοπληρώσουν διπλά το έργο και ως φορολογούμενοι και ως χρήστες, εκτιμά με απόφασή της η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, ενώ άλλοι παράγοντες χαρακτηρίζουν «λογικό» το υψηλό συνολικό κόστος κατασκευής του. Με τα 2,8 δισ. ευρώ που θα στοιχίσει το συνολικό έργο Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα-Πύργος- Τσακώνα, ναι μεν θα αυξηθεί η οδική ασφάλεια αλλά οι οδηγοί θα εξοικονομήσουν μόνο μία ώρα συνολικής διαδρομής, ενώ θα πληρώνουν ακριβά διόδια ύψους 0,056 ευρώ ανά χιλιόμετρο με ΦΠΑ (σε τιμές 2008). Αναφερόμενο στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της προτεινόμενης λύσης (ακτίνες καμπυλότητας - κατά μήκος κλίσεις- ευθύγραμμα τμήματα), με την ίδια απόφασή του το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας σημειώνει ότι «κινούνται στα όρια και πολλές φορές κάτω αυτών και δεν είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές», ενώ «οι περιβαντολλογικές επιπτώσεις στο ανθρωπογενές (οικιστικό) περιβάλλον σε πολλά σημεία είναι δυσμενείς» και ζητούν την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στο οικιστικό περιβάλλον. Το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας αναφέρει ακόμη ότι το έργο θα εκτελεστεί με τη μέθοδο σύμβασης παραχώρησης, εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεσή του στην κατασκευή του έργου με τη μέθοδο αυτή και προτείνει να εκτελεστεί με τον τρόπο που κατασκευάστηκε όλη η ΠΑΘΕ ως σήμερα, δηλαδή από τις Δημόσιες Επενδύσεις, της οποίας τμήμα αποτελεί και ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος Πατρών- Κορίνθου.
Προσφυγές
Από την πλευρά τους, οικολογικές οργανώσεις κατέθεσαν προσφυγές κατά της κατασκευής του έργου στις προστατευόμενες περιοχές Ζαχάρως, Λίμνης Καϊάφα, Στροφυλιάς και Κακόβατου οι οποίες περιλαμβάνονται στο Δίκτυο Νatura 2000. Βάσει αυτών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει στείλει προειδοποιητική επιστολή στο ΥΠΕΧΩΔΕ το οποίο, ως όφειλε, απάντησε, δίδοντας όλα τα στοιχεία της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου. Πάντως, η κατασκευή της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου, δηλαδή του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος - Τσακώνα, θεωρείται επιβεβλημένη από τους περισσότερους φορείς, καθώς το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα έχει αναδειχθεί «πρωταθλητής» των τροχαίων ατυχημάτων.
«Πρωταθλητής» στα τροχαία
Η κατασκευή νέου δρόμου είναι απαραίτητη, καθώς ο υπάρχων έχει μετατραπεί σε «πρωταθλητή» τροχαίων ατυχημάτων, υποστηρίζει ο Ειδικός Συντονιστής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφαλείας του ΤΕΕ κ. Αντ. Καστής, ο οποίος θεωρεί «λογικό» το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου, εξηγώντας ότι η Εθνική οδός Κορίνθου- Πατρών εξυπηρετεί σήμερα περισσότερα από 25.000 οχήματα καθημερινώς, εκ των οποίων πολλά είναι βαρέα οχήματα, με αποτέλεσμα να καθίσταται ιδιαιτέρως επικίνδυνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages