ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ στην επικείμενη προσπάθεια χρηματοδότησης και υλοποίησης του τελευταίου, εκκρεμούς τμήματος της Ολυμπίας Οδού, Πύργος–Καλό Νερό–Τσακώνα, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει το 2026. Η ολοκλήρωση του έργου (μήκους περίπου 90 χλμ.) θεωρείται κομβική για τη Δυτική Ελλάδα και τη νότια Πελοπόννησο, καθώς θα κλείσει συνολικά το οδικό κύκλωμα της χερσονήσου.
💰 Χρηματοδότηση και Κόστος
Κόστος: Το εκτιμώμενο κόστος κυμαίνεται από 700 εκατ. ευρώ έως 1 δισ. ευρώ, ποσά που δημιουργούν σημαντικές προκλήσεις.
Διαδικασία: Στόχος είναι να ξεκινήσει επίσημα η διαδικασία έγκρισης από την Κομισιόν εντός του 2026, λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία και τον «πιλότο» της επανένταξης του τμήματος Πάτρα–Πύργος.
🚧 Η Πρόκληση του Καϊάφα και της Χάραξης
Το κρισιμότερο σημείο είναι η χάραξη στην περιοχή του Καϊάφα, η οποία είχε παγώσει το 2010.
Περιβαλλοντικό Ζήτημα: Η χάραξη πρέπει να αποφύγει τη σύγκρουση με τον χαρακτηρισμό του Καϊάφα ως περιοχής Natura.
Επιλογές Χάραξης: Εξετάζονται δύο βασικές επιλογές για το επίμαχο κομμάτι:
Ανατολική Χάραξη: Μέσω του ορεινού όγκου Λαπίθα, με μια σήραγγα έως 10 χλμ., παρακάμπτοντας τη Ζαχάρω. Αυτή θεωρείται υπερβολικά δαπανηρή και πρακτικά απαγορευτική.
«Μηδενική Λύση»: Βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης, με αλλαγές στα τεχνικά χαρακτηριστικά για να καλυφθούν οι περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
📐 Τεχνικά Χαρακτηριστικά και Προδιαγραφές
Μείωση Προδιαγραφών: Για να καταστεί εφικτή η χρηματοδότηση και να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να μην κατασκευαστεί ως «κλειστός» αυτοκινητόδρομος πλήρους διατομής.
Εναλλακτική Διατομή: Μια πιθανή λύση είναι ο περιορισμός σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας (χωρίς ΛΕΑ), με διαχωριστικό στηθαίο (παρόμοια προσέγγιση με τον άξονα Ιωάννινα–Κακαβιά).
Απαίτηση: Όποια λύση τελικά επιλεγεί, θα απαιτήσει νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση σύμφωνα με ειδικούς μελετητές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου