ΤΟ 2026 αναμένεται η εξέταση κοδνυλίων από ευρωπαικούς πόρους στο Πύργος–Καλό Νερό–Τσακώνα - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025

ΤΟ 2026 αναμένεται η εξέταση κοδνυλίων από ευρωπαικούς πόρους στο Πύργος–Καλό Νερό–Τσακώνα

 


ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ στην επικείμενη προσπάθεια χρηματοδότησης και υλοποίησης του τελευταίου, εκκρεμούς τμήματος της Ολυμπίας Οδού, Πύργος–Καλό Νερό–Τσακώνα, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει το 2026. Η ολοκλήρωση του έργου (μήκους περίπου 90 χλμ.) θεωρείται κομβική για τη Δυτική Ελλάδα και τη νότια Πελοπόννησο, καθώς θα κλείσει συνολικά το οδικό κύκλωμα της χερσονήσου.

💰 Χρηματοδότηση και Κόστος

  • Κόστος: Το εκτιμώμενο κόστος κυμαίνεται από 700 εκατ. ευρώ έως 1 δισ. ευρώ, ποσά που δημιουργούν σημαντικές προκλήσεις.

  • Διαδικασία: Στόχος είναι να ξεκινήσει επίσημα η διαδικασία έγκρισης από την Κομισιόν εντός του 2026, λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία και τον «πιλότο» της επανένταξης του τμήματος Πάτρα–Πύργος.

🚧 Η Πρόκληση του Καϊάφα και της Χάραξης

Το κρισιμότερο σημείο είναι η χάραξη στην περιοχή του Καϊάφα, η οποία είχε παγώσει το 2010.

  • Περιβαλλοντικό Ζήτημα: Η χάραξη πρέπει να αποφύγει τη σύγκρουση με τον χαρακτηρισμό του Καϊάφα ως περιοχής Natura.

  • Επιλογές Χάραξης: Εξετάζονται δύο βασικές επιλογές για το επίμαχο κομμάτι:

    1. Ανατολική Χάραξη: Μέσω του ορεινού όγκου Λαπίθα, με μια σήραγγα έως 10 χλμ., παρακάμπτοντας τη Ζαχάρω. Αυτή θεωρείται υπερβολικά δαπανηρή και πρακτικά απαγορευτική.

    2. «Μηδενική Λύση»: Βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης, με αλλαγές στα τεχνικά χαρακτηριστικά για να καλυφθούν οι περιβαλλοντικές προδιαγραφές.

📐 Τεχνικά Χαρακτηριστικά και Προδιαγραφές

  • Μείωση Προδιαγραφών: Για να καταστεί εφικτή η χρηματοδότηση και να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να μην κατασκευαστεί ως «κλειστός» αυτοκινητόδρομος πλήρους διατομής.

  • Εναλλακτική Διατομή: Μια πιθανή λύση είναι ο περιορισμός σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας (χωρίς ΛΕΑ), με διαχωριστικό στηθαίο (παρόμοια προσέγγιση με τον άξονα Ιωάννινα–Κακαβιά).

  • Απαίτηση: Όποια λύση τελικά επιλεγεί, θα απαιτήσει νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση σύμφωνα με ειδικούς μελετητές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages