Το Υπουργείο Υποδομών αναμένεται να καταθέσει στην Κομισιόν από το νέο έτος τον πλήρη φάκελο για τη χρηματοδότηση του οδικού έργου Πύργος–Καλό Νερό–Τσακώνα.
🚧 Ο «Γολγοθάς» της Χάραξης και το Κόστος
Η τελική χάραξη παραμένει το κύριο πρόβλημα, καθώς συνδέεται άμεσα με τον προϋπολογισμό, ο οποίος είναι καθοριστικός για την ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα της ΕΕ, εξετάζοντας το δίπολο κόστους-οφέλους.
| Επιλογή Χάραξης | Εκτιμώμενο Κόστος | Βασικά Χαρακτηριστικά | Προβληματισμός |
| Δυτική Χάραξη (μέσω Καϊάφα) | Περίπου €700 εκατ. | Κινείται στον υφιστάμενο δρόμο με ήπιες βελτιώσεις και διαπλατύνσεις. | Θεωρείται η πιο οικονομική λύση. |
| Ανατολική Χάραξη | Ίσως και πάνω από €1 δισ. | Ακολουθεί την υφιστάμενη Ε.Ο. Πύργου–Κυπαρισσίας (Κάτω Σαμικό), προβλέπει σήραγγα στον ορεινό όγκο της Λαπίθας (Καϊάφα) και παράκαμψη ανατολικά της Ζαχάρως. | Το υψηλό κόστος προκαλεί προβληματισμό για την έγκριση χρηματοδότησης από την ΕΕ. |
| Σήραγγα Καϊάφα (Ανατολική) | - | - | Πρόσθετη τεχνική αβεβαιότητα λόγω πιθανής εύρεσης υδροφόρων οριζόντων που συνδέονται με τη λίμνη. |
🏛️ Νομικές και Περιβαλλοντικές Προϋποθέσεις
Η τελική επιλογή πρέπει να είναι αποδεκτή από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), καθώς παλαιότερη χάραξη είχε ακυρωθεί λόγω ενστάσεων και ακύρωσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
Απαιτείται εκ νέου περιβαλλοντική αδειοδότηση της τεχνικής λύσης που θα επιλεγεί, ώστε να μπορεί να σταθεί ενώπιον του ΣτΕ και να εγκριθεί από τις ευρωπαϊκές επιτροπές (με ανάλογο μηχανισμό όπως στην Πατρών–Πύργου).
🗺️ Δομή του Έργου
Ο δρόμος χωρίζεται σε δύο τμήματα:
Πύργος–Αλφειός (μήκους 13 χλμ.): Θα υλοποιηθεί σε νέα χάραξη και θα μειώσει την απόσταση από την Αρχαία Ολυμπία.
Αλφειός–Καλό Νερό–Τσακώνα (μήκους 76,2 χλμ.).
Η απόφαση για τη χάραξη αναμένεται άμεσα, ώστε να ολοκληρωθεί ο φάκελος προς υποβολή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου