Όπως έχουμε γράψει η μελέτη περιλαμβάνει τρεις εναλλακτικές χαράξεις για τη διέλευση στο τμήμα του Καϊάφα, με την εφ. «Πατρίς» σε πρόσφατο ρεπορτάζ της να αποκαλύπτει πως εκτός συγκλονιστικού απρόοπτου, η λύση που προκρίνεται είναι αυτή της ήπιας παρέμβασης και όχι της ανατολικής χάραξης που είναι σαφώς πιο κοστοβόρα και ιδιαίτερα επίφοβη (αν όχι απαγορευτική) για χρηματοδότηση.
Η περιοχή του Καϊάφα είναι χαρακτηρισμένη ως Natura και υπήρξε το σημείο καμπής όταν κατασκευαζόταν η Ολυμπία Οδός στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας καθώς είχε μπλοκαριστεί η κατασκευή της λόγω προσφυγών στο ΣτΕ για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα μήκους 20,5χλμ. Με την οικονομική κρίση όλο το δυτικό τμήμα από Πάτρα έως Τσακώνα αφαιρέθηκε από το έργο. Πλέον η εξέταση των διαφορετικών λύσεων ίσως αποτελεί και το κλειδί για μια μελλοντική υλοποίηση του έργου.
Τις προμελέτες πραγματοποιεί η Ολυμπία Οδός μέσω υπουργικής απόφασης του 2022 όπου και δόθηκε εντολή στον Παραχωρησιούχο ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών στο τμήμα Α/Κ Εισόδου Πύργου – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα.
Οι προτάσεις θα υποβληθούν στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η οποία θα αναλάβει ανάλογα με την λύση που θα επιλεγεί την περιβαλλοντική έγκριση του τμήματος. Όπως αναφέρει το ypodomes.gr, η λύση η οποία θα προκριθεί θα πρέπει να τύχει της έγκρισης του Ανεξάρτητου Μηχανικού του έργου και κατόπιν θα πρέπει να εξεταστούν οι προϋποθέσεις εκτέλεσης του έργου και βέβαια να ξεπεραστεί ο σκόπελος της χρηματοδότησης.
Η διαδικασία χρηματοδότησης είναι μια επίπονη διαδικασία καθώς τα οδικά έργα για να εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να πετυχαίνουν αρκετά κριτήρια μεταξύ των οποίων και οι ημερήσιοι φόρτοι. Η υλοποίηση του συγκεκριμένου οδικού έργου ολοκληρώνει την Ολυμπία Οδό αλλά αποτελεί και ένα στοίχημα καθώς θα πρέπει να προστεθεί στην μακρά προς χρηματοδότηση λίστα έργων.
Το τμήμα Πάτρα-Πύργος – Καλό Νερό επανεντάχθηκε στην παραχώρηση το 2021 και για το τμήμα Πάτρα -Πύργος εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση και ξεκίνησε να κατασκευάζεται από τον Μάρτιο του 2022.
Όπως έχει γίνει γνωστό, προϋπόθεση για την υλοποίηση του έργου είναι α) η εκπόνηση νέας μελέτης οδοποιίας συνοδευόμενη από τις αντίστοιχες υποστηρικτικές μελέτες (νέα τοπογραφική αποτύπωση, οριστική γεωλογική μελέτη, γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κλπ) και β) η περιβαλλοντική αδειοδότηση της νέας τεχνικής λύσης για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Καϊάφας – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα λόγω ακύρωσης από το Σ.τ.Ε. των προηγούμενων Περιβαλλοντικών Όρων. Με το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, όταν υλοποιηθεί, ολοκληρώνεται όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί η Ολυμπία Οδός και θα συνδεθεί με τον αυτοκινητόδρομο Μορέα στην περιοχή της Τσακώνας επιτυγχάνοντας την υλοποίηση ενός οδικού δακτυλίου στην Πελοπόννησο.
Παράλληλα το τμήμα Ρίο-Πύργος-Τσακώνα αποτελεί και το τελευταίο τμήμα του “Μπλέ Διαδρόμου” ή της Αδριατικής Οδού. Ενός άξονα που ξεκινά από την Τριέστη της Ιταλίας διασχίζει τα Δυτικά Βαλκάνια και καταλήγει στη χώρα μας από τους άξονες Κακαβιά-ΑντίρριοΡίο-Τσακώνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου