Η έναρξη της αντιπυρικής περιόδου βρίσκει για ακόμη μια χρονιά τους δήμους ,τις πυροσβεστικές υπηρεσίες και τις τοπικές κοινωνίες αντιμέτωπες με σοβαρούς κινδύνους .
Οι καταστροφικές πυρκαγιές των προηγούμενων ετών σε όλη τη χώρα αλλά και η εμπειρία του δικού μας δήμου από την πυρκαγιά στα χωριά του Αετού ,αποδεικνύει ότι η προστασία της ανθρώπινης ζωής ,της λαϊκής περιουσίας ,των δασών και του φυσικού περιβάλλοντος δεν μπορεί να στηρίζεται στην ατομική ευθύνη των κατοίκων ούτε σε αποσπασματικά μέτρα της τελευταίας στιγμής .
Ζητάμε σήμερα από την Δημοτική αρχή να ενημερώσει το Δημοτικό συμβούλιο και τους δημότες για το επίπεδο ετοιμότητας του Δήμου και ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΜΕΤΡΑ .
1. Ποιο είναι το Σχέδιο Δράσης όταν ο χάρτης επικινδυνότητας για Πυρκαγιά δείχνει κίτρινο και κόκκινο.
Έχουμε κι έχουμε ψηφίσει εδώ στο δημοτικό συμβούλιο σχέδια επι χάρτου….
Πείτε μας ποιό είναι το επικαιροποιημενο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ που θα εφαρμόσει ο Δήμος φέτος.
2.Ετοιμότητα σε προσωπικό και μηχανήματα
Πόσο μόνιμο προσωπικό έχουμε στην πολιτική προστασία ,πόσο εποχικό; Αρκούν οι 4 εποχικοί πυροφύλακες και πού είναι ο χώρος δράσης τους ; Έχουμε προσωπικό για 24ωρη επιφυλακή; Έχουμε χειριστές με άδεια οδηγού μηχανήματος έργου ,έχουμε τσάπα και χειριστή σε κάθε Δημοτική Ενότητα; Έχουμε οδηγό της υδροφόρας ;
3. Δρόμοι πρόσβασης και πυροσβεστικοί κρουνοί
Εχουμε διαπιστώσει ότι παρά την διαρκή ενημέρωση του Δήμου με έγγραφα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, από τον Οκτωβρη 2025, για τους πυροσβεστικούς κρουνούς που δεν δουλεύουν γιατί είναι χαλασμένοι ,για τα υδροστόμια που πρέπει να αλλαχτούν για να συνεργάζονται με το πυσροσβεστικό όχημα, για το ότι πρέπει να υπάρχουν 2 υδροστόμια σε κάθε οικισμό ένα στην είσοδο και ένα στην έξοδό του, παρατηρούμε ότι τα ίδια προβλήματα παραμένουν και στον κατάλογο που έστειλε η πυροσβεστική στις 15/6/ 2026 . Συμπερασματικά ΜΟΝΟΝ το 1/3 περίπου από τους εγκατεστημένους κρουνούς λειτουργούν. Είναι δε προκλητικό να είναι ακόμα εκτός λειτουργίας λόγω χαλασμένης βάνας ο κρουνός στην είσοδο στο Κρυονερι και το Μοναστήρι και στην έξοδο της δημ.ενοτητας Αετού δηλαδή τα χωριά που κάηκαν πέρυσι !
Το ίδιο και με τους δρόμους πρόσβασης .Και εδώ έχετε καταλόγους από τις αυτοψίες που εκτελεί η Πυροσβεστική Υπηρεσία και σας τους στέλνει για να φροντίσετε .Στην πρόσφατη πυρκαγιά στο Σιδηρόκαστρο δεν μπορούσε να περάσει το πυροσβεστικό όχημα επειδή ο δρόμος ήταν σε κακή κατάσταση
Να μας ενημερώσετε σε ποιους δασικούς και αγροτικούς δρόμους έχει ολοκληρωθεί ο καθαρισμός και η συντήρηση. Έχει εξασφαλιστεί η πρόσβαση των πυροσβεστικών οχημάτων σε όλες τις επικίνδυνες περιοχές; Επιστρέφω στην πείρα από την πυρκαγιά του Αετού ,όπου έλεγαν οι κάτοικοι θα μπορούσαν να πάνε με τα τρακτέρ αλλά δεν υπήρχε πρόσβαση λόγω της κατάστασης των δρόμων.
Ακούστε ,εμείς το ξέρουμε ότι «μόνον ο λαός σώζει το λαό» αλλά κι αυτό δεν μπορεί να γίνει με την κατάσταση που υπάρχει!
Σε περιοχές που δεν υπάρχει νερό ,υπάρχουν εναλλακτικά σημεία υδροληψίας;
Στην πυρκαγιά του Αετού διαπιστώθηκε ότι ενώ υπήρχε νερό από διατιθέμενη ιδιωτική γεώτρηση δίπλα ,αυτό δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί γιατί είχε κοπεί το ρεύμα στο αντλιοστάσιο .Εμείς λέμε ότι πρέπει να εγκατασταθούν στα αντλιοστάσια εναλλακτικά γεννήτριες. Και ο ιδιωτικοποιημένος πλέον ΔΕΔΗΕ να αναλάβει τις ευθύνες του στην συντήρηση των δικτύων του ,στο κλάδεμα κλαδιών και καθάρισμα του εδάφους κάτω από τα καλώδια .
Ολοκληρώνοντας θέλω να πώ ότι η κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά ότι με τα «112» και με την πολιτική της δεν μπορεί να προστατέψει το λαό. Αν θέλει να ρίχνει όλες τις ευθύνες στους δήμους ,είναι δικό σας θέμα και πρόβλημα γιατί εσείς είστε η Τοπική Διοίκηση.
Όσοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με τη φωτιά κατάλαβαν πολύ καλά τι σημαίνει ανεπάρκεια ,κοροϊδία και μετακύληση ευθυνών !
Εμείς η Λαϊκή Συσπείρωση δεν περιοριζόμαστε μόνον στην καταγραφή των προβλημάτων .Σε κάθε παραπλανητικό εφησυχασμό εμείς κινητοποιούμε τον κόσμο μας να διεκδικεί μέτρα προστασίας πρόληψης και ασφάλειας ,που μπορούμε να έχουμε σύμφωνα με την πρόοδο της εποχής μας. Και θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε γιαυτά, γιατι δεν μπορούμε να δεχτούμε ως κανονικότητα το γεγονός ότι σε κάθε καλοκαιρινό αεράκι θα σφίγγεται η καρδιά μας από τον φόβο για αυτό που μπορεί να συμβεί!
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΙΓΚΑΝΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου