ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ καθυστερήσεις στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ καθυστερήσεις στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων

Από τον περασμένο Ιούλιο, όταν ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης ανακοίνωσαν πως «έχει ενεργοποιηθεί» το σύνολο των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ για τη διαχείριση απορριμμάτων, ύψους άνω του ενός δισ. ευρώ, κανένα αξιόλογο έργο δεν έχει δημοπρατηθεί. Παρά τις επισημάνσεις των δύο υπουργών πως παραμονεύει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να επιβάλει πρόσθετα πρόστιμα στη χώρα μας, που ήδη πληρώνει εξαιτίας της λειτουργίας παράνομων χωματερών, άπαντες παρακολουθούν ατάραχοι. Εξάλλου γιατί να ανησυχούν; Το έργο, με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), για τη διαχείριση απορριμμάτων της περιφέρειας Πελοποννήσου (για την οποία οι Ελληνες φορολογούμενοι πληρώνουν και τα μεγαλύτερα πρόστιμα σήμερα) έχει προσωρινό ανάδοχο από τον Αύγουστο του 2014. Τρία χρόνια μετά, σύμβαση δεν έχει υπογραφεί, αν και υπήρξαν απανωτές δεσμεύσεις ανώτατων κυβερνητικών αξιωματούχων.
Εκτός από τον βάλτο σε όσα έχουν εγκριθεί από το ΕΣΠΑ ως δημόσια έργα όπως η διαχείριση απορριμμάτων της Αλεξανδρούπολης, άλλα έργα στην Κρήτη κ.λπ., αντίστοιχη είναι η κατάσταση και με τα νέα έργα ΣΔΙΤ. Αγνωστη είναι η τύχη και έργων ΣΔΙΤ που είχαν προκηρυχθεί εδώ και χρόνια, αλλά πάγωσαν επί θητείας Γ. Τσιρώνη στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου να ξεπαγώσουν στη συνέχεια, όπως η μονάδα επεξεργασίας της Ηλείας.
Από το καλοκαίρι έχουν υποβληθεί αιτήσεις για υλοποίηση με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα της μονάδας διαχείρισης απορριμμάτων της Ρόδου, χωρίς να υπάρχουν νεότερα. Από το καλοκαίρι έχει υποβληθεί αντίστοιχη αίτηση για τον δυτικό τομέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που αφορά περίπου 300.000 τόνους απορριμμάτων ετησίως. Μάλιστα το έργο προωθείται από τον φορέα διαχείρισης (ΦΟΣΔΑ) της Κεντρικής Μακεδονίας, που έχει ήδη την εμπειρία από το ΣΔΙΤ των Σερρών. Αν προχωρήσει, γιατί λέγεται πως έχει σοβαρές ενστάσεις ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη σύμβαση ΣΔΙΤ καθώς ξεπερνά σε ποσότητες απορριμμάτων το αντίστοιχο στοιχειωμένο έργο της Πελοποννήσου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages