ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Τις τελευταίες μέρες και εν όψει των καθοριστικών αποφάσεων για το τι μέλλει γενέσθαι με το δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, διαβάζουμε στα τοπικά μέσα διάφορες τοποθετήσεις. Σημαντικότερη μέσα σε όλες αυτή του κ. Σπίρτζη, του πρώην Υπουργού Υποδομών επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, και αποκλειστικά υπεύθυνου για τη μη κατασκευή του δρόμου. Αντί λοιπόν να σιωπήσει και να ζητήσει συγνώμη, έχει το θράσος να έρχεται στη Μεσσηνία και να ζητάει και τα ρέστα για τη μη κατασκευή του, αραδιάζοντας πλήθος ψεμάτων για να δικαιολογήσει τη δική του ανικανότητα.
Ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, μαζί με το δρόμο Τσακώνα – Καλόνερο και την αναβάθμιση του Αεροδρομίου, αποτελούν τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα που έχει ανάγκη η Μεσσηνία, τα οποία θα την χαρακτηρίσουν για τα επόμενα 20 και ίσως περισσότερα χρόνια. Τιμώντας την ψήφο των συμπολιτών μου, θα πρέπει πρώτιστα και πάνω απ’ όλα να αναζητήσουμε και να αναδείξουμε στους συμπολίτες μας την αλήθεια σχετικά με το συγκεκριμένο έργο.
Θέλω εξαρχής να τονίσω ότι θα στηρίξω την όποια απόφαση λάβει η Κυβέρνηση για το δρόμο. Οφείλω όμως, την ίδια στιγμή, με τη διπλή ιδιότητα μου, αυτή του Βουλευτή Μεσσηνίας – Πολιτικού Μηχανικού, να παραθέσω στους συμπατριώτες μου τα δεδομένα και τις προοπτικές που αφορούν το συγκεκριμένο έργο πνοής για τη Μεσσηνία.
Η ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΧΑΡΑΞΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ
Το Καλαμάτα – Ριζόμυλος προέκυψε ως έργο περίπου το 2002, όταν η τότε Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση έκρινε ότι έπρεπε να ερευνήσει την κατασκευή ενός δρόμου ταχύτερου και ασφαλέστερου από την Καλαμάτα έως τον Ριζόμυλο. Η τότε μελέτη, που αφορούσε έναν δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, εκπονήθηκε από εξειδικευμένο γραφείο μελετητών και πληρώθηκε με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου από την τότε Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση (ΑΕΠΟ 5038/16.12.2005).
Το 2005 μετά από αίτημα της τότε Νομαρχιακής αυτοδιοίκησης και έγκριση του Υπουργείου Υποδομών, η προηγούμενη μελέτη αναβαθμίστηκε σε μελέτη σύγχρονου αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, που θα κάλυπτε τις ανάγκες του κυκλοφοριακού φόρτου. Η συγκεκριμένη μελέτη αναβάθμισης εκπονήθηκε από εξειδικευμένο γραφείο μελετών υπό την εποπτεία των τεχνικών υπηρεσιών της πρώην Νομαρχίας με δωρεά ιδιώτη. Σημειώνεται ότι οι γεωτεχνικές έρευνες στις θέσεις των γεφυρών εκπονήθηκαν από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. Δ/νση Κ.Ε.Δ.Ε. (Δ14).
Η μελέτη εγκρίθηκε το 2009 και αδειοδοτήθηκε περιβαλλοντικά το 2013 (ΑΕΠΟ 1855/11-2-7-2013, ΑΔΑ:ΒΛ43ΟΡ1Φ-971) (Έγγραφο 1).
Το 2014 την παραπάνω μελέτη την ανασύνταξε το Υπουργείο Υποδομών ώστε να περιληφθούν οι αλλαγές που απαιτούσαν τα δημοτικά συμβούλια Μεσσήνης και Καλαμάτας καθώς επίσης και να προστεθεί η μελέτη συνδετήριας οδού σύνδεσης με τον αυτοκινητόδρομο του ΜΟΡΕΑ, ο οποίος ΜΟΛΙΣ είχε κατασκευαστεί. Το Υπουργείο Υποδομών υπέγραψε σχετική σύμβαση με εξειδικευμένα γραφεία μελετών (Έγγραφο 2). Η μελέτη διεκπεραιώθηκε και παραλήφθηκε από την επιτροπή που είχε συσταθεί από το Υπουργείο (έγγραφα 3 – 4), με το πρακτικό παραλαβής ΔΟΥ/2353/22-4-2016 και πληρώθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου (έγγραφο 5).
Συνεπώς το οδικό τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 14,7 χλμ. έχει μελετηθεί πλήρως έχοντας οριστικές μελέτες στο σύνολό του, με τις απαιτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων ενσωματωμένες και ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ 75 εκ. € συν το κόστος απαλλοτριώσεων.
ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ – ΠΥΛΟΣ – ΜΕΘΩΝΗ
Το 2009 ανατέθηκε από το Υπουργείο Υποδομών σε σύμπραξη μελετητικών γραφείων η εκπόνηση μελέτης για τα οδικά τμήματα Ριζόμυλος – Πύλος  και Πύλος – Μεθώνη. Έως σήμερα έχουμε τα εξής δεδομένα:
Το τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι έχει εγκεκριμένες οριστικές μελέτες σχεδόν στο σύνολό του και κόστος κατασκευής 50 εκ. ευρώ συν το κόστος απαλλοτριώσεων.
Το τμήμα Σουληνάρι – Πύλος δεν έχει ΚΑΜΙΑ οριστική μελέτη, παρά μόνο κάποιες προμελέτες. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΤΕΧΝΙΚΑ ΤΜΗΜΑ(απαιτούνται κοιλαδογέφυρες κτλ) και ΜΑΚΡΑΝ ΤΟ ΠΙΟ ΚΟΣΤΟΒΟΡΟ ΤΜΗΜΑ ΑΝΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ. Κατ’ εκτίμηση τα 10χλμ του τμήματος αυτού θα απαιτήσουν περί τα 100  εκ. € συν το κόστος απαλλοτριώσεων, όσο δηλαδή κοστίζει σχεδόν το ΤΣΑΚΩΝΑ – ΚΑΛΟΝΕΡΟ.
Τέλος τα τμήματα παράκαμψη Πύλου και Πύλος – Μεθώνη είναι σε στάδιο προμελέτης αλλά είναι τμήματα μικρού κόστους κατασκευής γιατί δεν έχουν σημαντικά τεχνικά έργα.
Από ερώτηση του Γ. Λαμπρόπουλου στην Βουλή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages