Ελεύθερες διελεύσεις και ρήτρα ανάπτυξης για το οδικό δίκτυο του Μοριά - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Πέμπτη 25 Ιουνίου 2015

Ελεύθερες διελεύσεις και ρήτρα ανάπτυξης για το οδικό δίκτυο του Μοριά

Προκειμένου να αναθεωρηθεί η σύμβαση του Μορέα από τη Βουλή για τον δρόμο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, το υπουργείο Υποδομών θέτει δύο προϋποθέσεις: την παραχώρηση εκ μέρους των παραχωρησιούχων ελεύθερων διελεύσεων για τους μόνιμους κατοίκους από τη μια, και από την άλλη να υπάρξει ρήτρα ανάπτυξης, η οποία θα αποτελέσει τη βάση για την τιμολογιακή πολιτική. Μόλις τη Δευτέρα 22 Ιουνίου ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης δήλωσε στη Βουλή ότι δεν θα υπάρξει τροποποίηση της σύμβασης αν δεν γίνουν αποδεκτοί οι παραπάνω δύο όροι. Σημειωτέον ότι η σύμβαση για τον Μορέα που κατασκευάζει τον δρόμο Κόρινθος - Τρίπολη – Καλαμάτα διαβιβάστηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο το περασμένο φθινόπωρο και ακόμη δεν έχει λάβει έγκριση.
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε: «Περιμένουμε να δούμε εάν το Ελεγκτικό Συνέδριο θα την εγκρίνει». Επιπλέον, στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάκη Βορίδη, ο υπουργός επεσήμανε ότι θα υπάρχει συνεχής έλεγχος στα έργα, αφενός, και, αφετέρου, οι υφιστάμενες πέντε συμβάσεις θα τηρηθούν «με θρησκευτική ευλάβεια», όπως χαρακτηριστικά είπε, από το Δημόσιο. Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν χρηματοδοτεί πλέον τον Μορέα, εξαιτίας της εκτιμώμενης χαμηλής κυκλοφορίας, για την οποία προβλέπεται ότι θα υποχωρήσει κατά 23% τα επόμενα 30 χρόνια. Με αυτά τα δεδομένα, ζητεί πιο υψηλό επιτόκιο βάσης euribor πάνω από 4,5%.
Σημειωτέον ότι σήμερα το επιτόκιο είναι μηδενικό. Να αναφέρουμε ότι ο αυτοκινητόδρομος είναι ολοκληρωμένος κατά 95% και απομένει να ολοκληρωθεί η κατασκευή της περιμετρικής της Καλαμάτας και ο δρόμος Λεύκτρο - Σπάρτη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν από τον υπουργό, από τα 905 εκατ. ευρώ του έργου (844 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός και τα 68 εκατ. ευρώ της αποζημίωσης καθυστέρησης έναρξης της παραχώρησης), έχουν δοθεί από το Δημόσιο 359 εκατ. ευρώ, ενώ ο παραχωρησιούχος έχει λάβει 128 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ (το δάνειο της οποίας ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ) και 828 εκατ. ευρώ από εμπορικές τράπεζες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages