Προκειμένου να αναθεωρηθεί η σύμβαση του Μορέα από τη Βουλή για τον δρόμο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, το υπουργείο Υποδομών θέτει δύο προϋποθέσεις: την παραχώρηση εκ μέρους των παραχωρησιούχων ελεύθερων διελεύσεων για τους μόνιμους κατοίκους από τη μια, και από την άλλη να υπάρξει ρήτρα ανάπτυξης, η οποία θα αποτελέσει τη βάση για την τιμολογιακή πολιτική.
Μόλις τη Δευτέρα 22 Ιουνίου ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης δήλωσε στη Βουλή ότι δεν θα υπάρξει τροποποίηση της σύμβασης αν δεν γίνουν αποδεκτοί οι παραπάνω δύο όροι.
Σημειωτέον ότι η σύμβαση για τον Μορέα που κατασκευάζει τον δρόμο Κόρινθος - Τρίπολη – Καλαμάτα διαβιβάστηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο το περασμένο φθινόπωρο και ακόμη δεν έχει λάβει έγκριση.
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε: «Περιμένουμε να δούμε εάν το Ελεγκτικό Συνέδριο θα την εγκρίνει».
Επιπλέον, στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάκη Βορίδη, ο υπουργός επεσήμανε ότι θα υπάρχει συνεχής έλεγχος στα έργα, αφενός, και, αφετέρου, οι υφιστάμενες πέντε συμβάσεις θα τηρηθούν «με θρησκευτική ευλάβεια», όπως χαρακτηριστικά είπε, από το Δημόσιο.
Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν χρηματοδοτεί πλέον τον Μορέα, εξαιτίας της εκτιμώμενης χαμηλής κυκλοφορίας, για την οποία προβλέπεται ότι θα υποχωρήσει κατά 23% τα επόμενα 30 χρόνια. Με αυτά τα δεδομένα, ζητεί πιο υψηλό επιτόκιο βάσης euribor πάνω από 4,5%.
Σημειωτέον ότι σήμερα το επιτόκιο είναι μηδενικό.
Να αναφέρουμε ότι ο αυτοκινητόδρομος είναι ολοκληρωμένος κατά 95% και απομένει να ολοκληρωθεί η κατασκευή της περιμετρικής της Καλαμάτας και ο δρόμος Λεύκτρο - Σπάρτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν από τον υπουργό, από τα 905 εκατ. ευρώ του έργου (844 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός και τα 68 εκατ. ευρώ της αποζημίωσης καθυστέρησης έναρξης της παραχώρησης), έχουν δοθεί από το Δημόσιο 359 εκατ. ευρώ, ενώ ο παραχωρησιούχος έχει λάβει 128 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ (το δάνειο της οποίας ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ) και 828 εκατ. ευρώ από εμπορικές τράπεζες
Πέμπτη 25 Ιουνίου 2015
Home
ειδήσεις
Ελλάδα
greece
news
trifylia
Ελεύθερες διελεύσεις και ρήτρα ανάπτυξης για το οδικό δίκτυο του Μοριά
Ελεύθερες διελεύσεις και ρήτρα ανάπτυξης για το οδικό δίκτυο του Μοριά
Tags
# ειδήσεις
# Ελλάδα
# greece
# news
# trifylia
Share This
About Ανώνυμος
trifylia
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ στο freegr@gmail.com. Ακούμε τις απόψεις σας..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου