Το ΓΕΛ Κυπαρισσίας συμμετέχει σε βιωματικό Θερινό Σχολείο για το περιβάλλον στο Καρπενήσι - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Σάββατο 22 Ιουνίου 2024

Το ΓΕΛ Κυπαρισσίας συμμετέχει σε βιωματικό Θερινό Σχολείο για το περιβάλλον στο Καρπενήσι


 
Το ΓΕΛ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ, ως Συνεργαζόμενος Φορέας, (Associated Partner), συμμετέχει με αντιπροσωπεία 13 ατόμων ,(11 μαθητές & 2 καθηγητές), στο βιωματικό Θερινό Σχολείο για Εκπαιδευτικούς και Μαθητές που υλοποιεί το ΚΕΠΕΑ Καρπενησίου στο πλαίσιο του Ευρωπαικού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Mindful Nature» και κωδικό 2022-1-EL01-KA220-SCH-000085458 από τη Δευτέρα 1 έως και την Κυριακή 7 Ιουλίου 2024 , με εταίρους, το Πανεπιστήμιο Frederick της Κύπρου και τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό Casa do Professor της Πορτογαλίας , με στόχο τη διερεύνηση της εφαρμογής της ενσυνείδησης (mindfulness) στο εκπαιδευτικό σύστημα. Στόχος του Θερινού Σχολείου είναι η πραγματοποίηση μιας βιωματικής πιλοτικής δράσης εφαρμογής της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με ενσωμάτωση της ενσυνειδητότητας στην Εκπαίδευση.

Το Πρόγραμμα του Θερινού Σχολείου περιλαμβάνει πεζοπορίες στη Φύση,(περιβαλλοντικά μονοπάτια στο Παλαιό Μικρό Χωριό, Τόρνο, Μεγάλο Χωριό, ιστορικό οικισμό των Κορυσχάδων, Δομνίστα, Κρίκελλο ,Βούτυρο, Μυρίκη ), Περιβαλλοντική Ερμηνεία, Διδακτική Ιστορία, Παιγνιώδεις Δραστηριότητες, Ασκήσεις Αισθήσεων, Ασκήσεις Ενσυνειδητότητας Περιβαλλοντικές & Πολιτιστικές διαδρομές ( επισκέψεις στο Λαογραφικό Μουσείο Τόρνου, στο Κέντρο Ιστορίας και Πολιτισμού Ευρυτανίας, στην Ι. Μ. Παναγίας Προυσού , στο Μουσείο Βουνού Καρπενησίου, στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης ,στο ιστορικό Δημοτικό Σχολείο Κρικέλλου , στο Μουσείο Εκπαίδευσης Βουτύρου, Παρατήρηση νυχτερινού έναστρου ουρανού ), καθώς και επίσκεψη στο Τμήμα Δασολογίας & Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Σχολή Καρπενησίου) αλλά και Αξιολόγηση και αποτίμηση του Θερινού Σχολείου.

Το σχολικό έτος 2022-23 η πιλοτική φάση εφαρμογής της ενσυνείδησης (mindfulness) αφορούσε τη διδασκαλία και τη γνωριμία με την ενσυνείδηση στο σχολείο μας . Η ενσυνείδηση ή ενσυνειδητότητα ή Mindfulness, είναι μία τεχνική με την οποία ερχόμαστε κοντά στην συνείδηση μας.

Συνήθως η προσοχή μας βρίσκεται «χαμένη» σε μία χαώδη μηχανική νοητική διαδικασία «αυτόματου πιλότου» (συχνά αρνητικών) σκέψεων. Η Ενσυνείδηση σημαίνει να βγαίνουμε εκτός αυτής της μηχανικής νοητικής διαδικασίας και να πάρουμε το τιμόνι του ελέγχου της προσοχής μας, έχοντας επαφή με τη συνείδησή μας.

Βιώνουμε την Ενσυνείδηση προσπαθώντας να είμαστε συνεχώς συνειδητοί, επάγρυπνοι, αντιληπτικοί, να χρησιμοποιούμε ενεργά τις αισθήσεις μας, να ζούμε στο εδώ και τώρα, να αντιλαμβανόμαστε τις σκέψεις μας, να καταλαβαίνουμε και όσο μπορούμε να ελέγχουμε τα ερεθίσματα, τις αντιδράσεις μας και τις καταστάσεις της ζωής μας.

Η Ενσυνείδηση επίσης περιλαμβάνει μία στάση παρατήρησης, μη κρίσης και μη ταύτισης απέναντι στις σκέψεις, στα συναισθήματα και στις αντιδράσεις μας.

Είναι ένα βασικό εργαλείο της Θετικής Εκπαίδευσης και Ψυχολογίας, όπου θέλουμε ο άνθρωπος να αναπτυχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, να έχει Συναισθηματική Νοημοσύνη, δηλαδή την δυνατότητα να αναγνωρίζει τα συναισθήματα τόσο τα δικά του όσο και των άλλων συνανθρώπων του. Να αντιλαμβάνεται τα κίνητρα του και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του απέναντι στις καταστάσεις της ζωής, με συνέπεια να χτίζει υγιείς ανθρώπινες σχέσεις, να αποκομίζει τη σοφία μέσα από τις εμπειρίες του, και να πάρει τον έλεγχο της ζωής του.

Τα πιθανά αποτελέσματα της εξάσκησης της Ενσυνείδησης είναι καταρχήν η ηρεμία και κατά δεύτερον η δυνατότητα βελτιωμένης λήψης συνειδητών αποφάσεων της ζωής που μπορούν να οδηγήσουν στη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων, στην ανάπτυξη θετικής σκέψης και συναισθημάτων και στον υγιή τρόπο ζωής.

Στο πρόγραμμα Mindful Nature χρησιμοποιούνται 3 εργαλεία: α. Η κοινή λογική β. Οι αισθήσεις μας και γ. Η προσοχή μας. Δεν γίνεται χρήση οποιονδήποτε θρησκευτικών ή φιλοσοφικών πεποιθήσεων. Το βασικό ζητούμενο είναι να μπορούμε να έχουμε στραμμένη τη προσοχή μας προς τα μέσα μας, ώστε να έχουμε επαφή με τη συνείδησή μας.

Τον Φεβρουάριο-Μάρτιο 2024, πραγματοποιήθηκε ένας διαδικτυακός κύκλος 3 συναντήσεων με 40 εγγεγραμμένους Έλληνες Εκπαιδευτικούς-Μέλη του Δικτύου με σκοπό τη Διερεύνηση και την Αξιολόγηση της πρακτικής του εφαρμογής. Σε κάθε συνάντηση πραγματοποιήθηκαν ασκήσεις ενσυνειδητότητας και έγινε εμβάθυνση στα εξής θέματα:  1. Η εφαρμογή της τεχνικής της ενσυνείδησης 2. Οι ωφέλειες από την εξάσκηση της 3. Πως μπορούμε να μαθαίνουμε μέσα από την ενσυνείδηση  4. Πως μπορεί να εφαρμοστεί στην Εκπαίδευση  Στο τέλος του κύκλου οι Συμμετέχοντες κλήθηκαν να αξιολογήσουν και να προτείνουν διορθώσεις στο ηλεκτρονικό βιβλίο, για το οποίο τους ευχαριστούμε θερμά.

  • Δημιουργήθηκε εικονογραφημένο ηλεκτρονικό εγχειρίδιο στην Ελληνική, Αγγλική και Πορτογαλική Γλώσσα με τίτλο «Ιστορίες της φύσης» ,ένας πρακτικός οδηγός για την εφαρμογή της ενσυνείδησης στη φύση στον εαυτό μας και στην Εκπαίδευση το οποίο έχει σκοπό να εμπνεύσει.

https://mindfulnature.eu/services/mindfulnatureinspirationalguidelineshandbook/

• Ανανεώθηκε, ως διεθνές πλέον το Δίκτυο «Mindful Nature». Η έγκριση του Υπουργείου υπάρχει στην ιστοσελίδα του ΚΕΠΕΑ Καρπενησίου:

https://kpe-karpen.eyr.sch.gr/networks/mindful-nature/

• Προετοιμάζεται η διαδικτυακή Εκπαιδευτική πλατφόρμα του σχεδίου και το τελικό σεμινάριο και συνέδριο που θα γίνει το Νοέμβριο του 2024 στη Πορτογαλία.

Το σχολικό έτος 2023-24, τον Απρίλιο πραγματοποιήθηκε 3ήμερη επίσκεψη ομάδας 26 μαθητών της Β’ Λυκείου Κυπαρισσίας στο Καρπενήσι με 3 συνοδούς εκπαιδευτικούς για την πραγματοποίηση μιας βιωματικής πιλοτικής δράσης εφαρμογής της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με ενσωμάτωση της ενσυνειδητότητας στην Εκπαίδευση .Από το Γενικό Λύκειο Κυπαρισσίας την εκπαιδευτική ομάδα ERASMUS+ αποτελούν ως εκπρόσωποι οι εκπαιδευτικοί: Ντρούλια Αικατερίνη ΠΕ02 , Συντονίστρια εθνικών & ευρωπαϊκών προγραμμάτων, Τζαβέλλα Παναγιώτα ΠΕ 86 ,Σαμπαζιώτης Χρήστος και Γαλάνη Αικατερίνη ΠΕ80


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages