Σε κυκλοφορία η τοξωτή γέφυρα στο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

Σε κυκλοφορία η τοξωτή γέφυρα στο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα

ΤΟΥ ΚΟΣΜΑ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΥ
kzakinthinos@pegasus.gr
Εντός της εβδομάδας αναμένεται, εκτός απροόπτου, να παραδοθεί στην κυκλοφορία η εντυπωσιακή τοξωτή γέφυρα Τ4, ολοκληρώνοντας το πολύπαθο κομμάτι Τσακώνας – Παραδεισίων, που χρειάστηκε περίπου εννέα χρόνια, κάτω από αντίξοες συνθήκες που διαμορφώθηκαν στην πορεία των έργων, λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας.
Με τις εργασίες συναρμογής να συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, ολοκληρώνεται πλήρως και ο αυτοκινητόδρομος Καλαμάτας – Τριπόλεως – Κορίνθου, δίδοντας στη Μεσσηνία ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο διασύνδεσης με την υπόλοιπη χώρα. Παρόλο που μεγάλο μέρος των απαραίτητων εργασιών δεν επηρεάζονται από τον καιρό και τις χαμηλές θερμοκρασίες, η τελευταία στρώση αντιολισθηρής ασφάλτου, απαιτεί βελτίωση της θερμοκρασίας και συγκεκριμένα να είναι άνω των πέντε βαθμών Κελσίου.
Σε κυκλοφορία η τοξωτή γέφυρα στο τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα
Με την προώθηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, τη βεβαίωση περαίωσης και το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής που θα υπογράψουν οι αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου Υποδομών, με την κατασκευάστρια εταιρεία (ΤΕΡΝΑ) και τον παραχωρησιούχο («Μορέας») αναμένεται εντός της εβδομάδας να παραδοθεί η γέφυρα και να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα.
Πέρα από τα προβλήματα χρηματοδότησης που καθυστέρησαν σημαντικά την παράδοση του έργου, υπήρξαν και δυσκολίες στην κατασκευή της γέφυρας, καθώς το έργο έγινε σε σαθρό έδαφος, δουλεύοντας στη ουσία μέσα σε μια ζώνη κατολίσθησης. Τον Φεβρουάριο του 2003, έγινε μεγάλη κατολίσθηση στη Νέα Εθνική Οδό Τρίπολης – Καλαμάτας, με συνέπεια να προκληθεί μετακίνηση εδαφικών μαζών (υπολογίστηκε στα 6.000.000 κυβικά μέτρα), προκαλώντας την καταστροφή του δρόμου.
Σήμερα, ο ρόλος της γέφυρας είναι να ενώσει, δηλαδή να περάσει πάνω από την κατολισθαίνουσα επιφάνεια. Αποδεσμεύει τον αυτοκινητόδρομο από μελλοντικές κινήσεις στην κατολισθαίνουσα περιοχή, οι οποίες, κατά τους γεωλόγους, δεν μπορούν να αποκλεισθούν. Επί της ουσίας κρέμεται πάνω από το σημείο της κατολίσθησης.
Αυτό που κάνει αυτή τη γέφυρα να ξεχωρίζει, είναι ο ιδιαίτερος σχεδιασμός της, αλλά και το πλεονέκτημα ότι είναι τοξωτή αναρτημένη που την κάνει ιδιαίτερα εντυπωσιακή. Το συνολικό της μήκος φθάνει τα 390 μέτρα και το άνοιγμα της τα 300 μέτρα. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος (μετά τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου) και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλυτέρων τοξωτών γεφυρών παγκοσμίως. Διαθέτει εξελιγμένο μηχανισμό για την παρακολούθησή της. Στο εσωτερικό των τόξων που είναι επισκέψιμο, διαθέτει όργανα ελέγχου, δίδοντας τη δυνατότητα πλήρους ελέγχου συμπεριφοράς, ακόμα και από μακριά.
Η ιστορία της γέφυρας
Η δεύτερη μεγαλύτερη τοξωτή γέφυρα της χώρας θεωρείται επίτευγμα των μηχανικών, καθώς κατασκευάστηκε σε μια κατολισθαίνουσα περιοχή. Η τοξωτή γέφυρα ανήκει στο οδικό τμήμα Παραδεισίων Αρκαδίας-Τσακώνας Μεσσηνίας, που (ανα)κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο και θα παραδοθεί στην κοινοπραξία Μορέας, ως τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας. Το 90% του έργου έχει δοθεί σε κυκλοφορία από το τέλος του 2012 και απομένει μόνο η γέφυρα, με αποτέλεσμα τα οχήματα να εξυπηρετούνται από μια παράκαμψη 800 μέτρων. Το έργο σημαδεύτηκε από μεγάλες καθυστερήσεις.
Ανατέθηκε το 2006 στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Alpine, με προϋπολογισμό 94 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2009 (το 2013 η Alpine πτώχευσε και το έργο συνεχίστηκε μόνο από την ΤΕΡΝΑ). Το 2010 και το 2012 υπεγράφησαν δύο συμπληρωματικές συμβάσεις, για να καλυφθεί το κόστος των επιπρόσθετων εργασιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages