Τρία μεγάλα σιδηροδρομικά έργα έχουν ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο περίφημο Σχέδιο Γιούνκερ ή Πακέτο Γιούνκερ. Τα έργα αυτά προκειμένου να προχωρήσουν έχουν ενταχθεί σαν έργα συνδυασμένων μεταφορών μαζί με έργα οδοποιίας και αναβάθμισης λιμένων. Μεταξύ αυτών είναι και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα- Πύργος- Καλαμάτα. Η μελέτη του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα με κλάδους προς Κατάκολο και Αρχαία Ολυμπία μήκους 132χλμ παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Αφορά την αναβάθμιση της γραμμής και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Έχει κόστος 600 εκατομμύρια ευρώ και από την ΕΡΓΟΣΕ θεωρείται ως ένα έργο "ακατέργαστο διαμάντι".
Η γραμμή έχει σταματήσει από το 2010 και τώρα γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια να αναστηθεί. Βέβαια, για το συγκεκριμένο έργο υπάρχουν ενστάσεις και ανησυχίες. Ειδικότερα, έχει δύο ανασταλτικούς παράγοντες. Ο πρώτος είναι η εκκρεμότητα διέλευσης από την πόλη της Πάτρας γιατί χωρίς αυτή το συγκεκριμένο έργο δεν θα μπορεί να συνδεθεί με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το δεύτερο είναι το υψηλό κόστος σε σχέση με την αναμενόμενη εμπορικότητα που αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα στα έργα του Πακέτου Γιουνκέρ. Στα θετικά η μελετητική του ωριμότητα και οι ελάχιστες ανάγκες σε απαλλοτριώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου