Το 2005 το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ ανακοινώνει την κατασκευή με παραχώρηση 5 μεγάλων οδικών αξόνων και ο τότε Υπουργός Γιώργος Σουφλιάς, τους ονομάζει «Δρόμους Ανάπτυξης». Από αυτή τη σειρά έργων ξεχωρίζει το έργο για τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Πάτρα-Τσακώνα. Γιατί; αυτό που ίσως λίγοι πλέον θυμούνται από εκείνη την εποχή είναι ότι αρχικό επρόκειτο για την μεγαλύτερη σε μήκος παραχώρηση.
Το μήκος του δρόμου από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα και μετά μέχρι την Τσακώνα ήταν 365,4χλμ, κατά 80% μεγαλύτερη από τους υπόλοιπους 4 άξονες.
Μάλιστα στην τότε παρουσίαση του έργου (26.6.2005) είχε αναφερθεί πως πρόκειται «για το μεγαλύτερο και δυσκολότερο έργο (…) «είναι ένα έργο μαμούθ. Το μεγαλύτερο σε οικονομικό και κατασκευαστικό αντικείμενο που προωθήθηκε ποτέ στην Ελλάδα.»
Βέβαια, η συνέχεια δεν ήταν και τόσο διθυραμβική μιας και η οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 2009 «διαμέλισε» το έργο σε 3 διακριτά τμήματα.
Το τμήμα Ελευσίνα-Πάτρα μήκους 215χλμ (μέχρι το τέλος της Περιμετρικής Πάτρας) διασώζεται ως κερδοφόρο τμήμα, το Πάτρα-Πύργος μήκους 75χλμ που μένει ως option αλλά τελικά αποφασίζεται να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και το Πύργος-Τσακώνα το οποίο έκτοτε μπαινοβγαίνει στην επικαιρότητα χωρίς όμως να έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα η προώθηση προς υλοποίηση.
Με την λειτουργία της Ολυμπίας Οδού με τη σημερινή της μορφή στις 12 Απριλίου 2017, φτάνουμε στο τέλος μιας εποχής που αφορά το βασικό τμήμα του δρόμου που ενώνει την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας με την πρωτεύουσα και το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, την Αθήνα και τον Πειραιά.
Το 2014, ο τότε Υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ανακοινώνει την δημοπράτηση της φυσικής επέκτασης της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και μάλιστα η δημοπράτηση θα επιχειρηθεί να πραγματοποιηθεί στα τέλη Ιανουαρίου 2015.
Τελικά λόγω εκλογών η δημοπράτηση δεν διαξάγεται ποτέ και η νέα Κυβέρνηση αποφασίζει την αλλαγή του τρόπου δημοπράτησης με τη σαλαμοποίηση του έργου σε 8 εργολαβίες. Μέχρι σήμερα έχουν διεξαχθεί οι 7 από τις 8 και όπως όλα δείχνουν, τα έργα κατασκευής θα ξεκινήσουν το 2018 με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021 (όλες οι εργολαβίες έχουν κοινό χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 42 μήνες).
Με αυτό τον τρόπο, εκπληρώνεται η τροποποίηση της σύμβασης του 2013 που ναι μεν διαχωρίζει από την παραχώρηση το τμήμα Πάτρα-Πύργος, προβλέπει όμως την κατασκευή του. Αν όλα κυλήσουν όπως πρέπει, το 2021 η Αθήνα θα ενωθεί οδικά με τον Πύργο σε περίπου 2 ώρες και 40 λεπτά αποκλειστικά με τη χρήση κλειστού αυτοκινητόδρομου.
Αναφορικά με το τρίτο τμήμα, τα εμπόδια είναι πολλά. Το πρώτο και βασικότερο είναι οι χαμηλές ροές οχημάτων που υπάρχει μεταξύ Πύργου και Τσακώνας. Είναι το βασικότερο γιατί συνδέεται άμεσα με την επίτευξη χρηματοδότησης που θα της επέτρεπε θεωρητικά να κατασκευαστεί ως κλειστός αυτοκινητόδρομος.
Ένα δεύτερο, εξίσου σημαντικό εμπόδιο, είναι το μπλοκάρισμα στο ΣτΕ του τμήματος διέλευσης του Καϊάφα που απαιτεί επανασχεδιασμό της χάραξης καθώς η περιοχή είναι χαρακτηρισμένο ως βιότοπος.
Το τρίτο βασικό στοιχείο είναι πως σε αυτό το τμήμα δεν υπάρχουν μεγάλα αστικά, τουριστικά ή έστω βιομηχανικά κέντρα. Το μόνο πλεονέκτημα παρουσιάζεται στη σύνδεση με τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα στην Τσακώνα που όμως επίσης δεν δείχνει να μπορεί να δώσει ροές που θα αύξαναν γεωμετρικα τον άξονα και θα τον έκαναν υποψήφιο για κατασκευή του ως κλειστού αυτοκινητόδρομου.
Ωστόσο η ανάγκη βελτίωσης του άξονα Πάτρα-Τσακώνα-Καλαμάτα υπάρχει και μπορεί να βλέπουμε να ναυαγεί η πιθανότητα δημιουργίας αυτοκινητόδρομου, όμως θα μπορούσε να γίνει μία μελλοντική αναβάθμιση του τμήματος σε οδό ταχείας κυκλοφορίας, που θα κάλυπτε τις ανάγκες της περιοχής ενώ θα έδινε τη δυνατότητα πιθανής χρηματοδότησης του έργου που είναι και το σημείο κλειδί.
Είναι επίσης κοινό μυστικό πως η Ευρωπαϊκή Ένωση, ρίχνει «μαύρο» στην κατασκευή οδικών αξόνων (ειδικά ζημιογόνων) και έχει στραφεί στον σιδηρόδρομο.
Με αυτά τα δεδομένα, η Ολυμπία Οδός, με παραχώρηση μέχρι την Πάτρα και δημόσια από εκεί και μέχρι τον Πύργο θα έχει φτάσει στα 2/3 του αρχικού στόχου του 2005, όταν ξεκίνησε ενώ θα έχει δικαιολογήσει και την ονομασία της ως «Ολυμπίας Οδού» γιατί ναι, θα φτάνει μέχρι την Αρχαία Ολυμπία. Αν θα φτάσει ποτέ μέχρι την Τσακώνα; Μάλλον, εδώ είμαστε στην αρχή μιας αναζήτησης, ενός ερωτήματος που θα μας δώσει τροφή για τα επόμενα χρόνια με τις πιθανότητες όμως να είναι προς το παρόν εναντίον μιας τέτοιας υλοποίησης.
από Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
2ο Δημοτικό Σχολείο Γαργαλιάνων: Άγνωστοι δράστες έκλεψαν υλικό και λεηλάτησαν το σχολείο
Όπως έκανε γνωστό ο διευθυντής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γαργαλιάνων απόψε άγνωστοι εισέβαλαν στο σχολείο και αφού προκάλεσαν φθορές αφιαρώντας ηλεκτρονικό εξοπλισμό απαραίτητο για τη...Μεσσηνία: «Ημερίδες για τις καινοτομίες στην φυτοπροστασία για το γλοιοσπόριο της ελιάς» σε 2 πόλεις
Ημερίδες ενημέρωσης με θέμα: «Καινοτομίες στη φυτοπροστασία – Ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της παραγωγής ελαιολάδου στην Π.Ε. Μεσσηνίας μέσω της ανάπτυξης σύγχρονου προγράμματος...Συνδικάτο Οικοδόμων Μεσσηνίας: Αυτοψία σε εργοτάξια σε Καλαμάτα, Μεσσήνη, Ρωμανό και Γιάλοβα
Κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στην απεργιακή συγκέντρωση της 9ης Απριλίου στην ΚαλαμάταΣε χώρους δουλειάς σε όλη τη Μεσσηνία βρέθηκαν τις τελευταίες ημέρες μέλη του Συνδικάτου Οικοδόμων και...Ακύρωση απόφασης Οικονομικής Επιτροπής Τριφυλίας για την πλατεία Γαργαλιάνων από το Συμβούλιο Εποκρατείας
Έγινε δεκτή η αίτηση ακύρωσης που υποβλήθηκε από συμβούλους της μειοψηφίας κατά του έργου της καταστροφής της πλατείας των Γαργαλιάνων. Το ΣτΕ, με την με αρ. 47/2025 απόφασή του, ακυρώνει την...Σύλληψη για απόφαση περί ευζωίας ζώου σε περιοχή της Τριφυλίας
Καταδίκη για αδίκημα που αφορά στην ευζωία ζώου συντροφιάς είχε μια 49χρονη από τη Βουλγαρία, η οποία δεν είχε εκτελεσθεί σύμφωνα με τις αρχές. Συγκεκριμένα την αλλοδαπήγυναίκα εντόπισαν και...
Πανελλαδική διάκριση για το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Φιλιατρών – 1ο Βραβείο Δημιουργικής Κατασκευής στον διαγωνισμό του Make-A-Wish
Μια σπουδαία πανελλαδική διάκριση απέσπασαν οι μαθητές του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) Φιλιατρών, κατακτώντας το 1ο βραβείο στην κατηγορία “Δημιουργική Κατασκευή”...Συγκέντρωσαν καπάκια για αναπηρικά αμαξίδια τα σχολεία στα Φιλιατρά
Κοινή δράση του Γυμνασίου και της Α’ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φιλιατρών πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, με τους μαθητές να συλλέγουν καπάκια για προσφορά αναπηρικών αμαξιδίων και να...Διαδικτυακή εκδήλωση προβληματισμού και τοποθετήσεων με θέμα «Φιλιατρά: Ακμή – Παρακμή – Αύριο τι;»
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΟι «Φίλοι Πλατείας και Πεζόδρομου Φιλιατρών» διοργανώνουν διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: «Φιλιατρά: ακμή-παρακμή, αύριο τι;», η οποία θα πραγματοποιηθεί...Μαζικός εμβολιασμός στους καταυλισμούς Ρομά του Δήμου Τριφυλίας
Εκτεταμένη δράση εμβολιασμού πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 9 Απριλίου στους καταυλισμούς Ρομά του Δήμου Τριφυλίας, στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής πρόληψης και προαγωγής της δημόσιας υγείας,...ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ προβλήματα πρόσβασης στην επαρχιακή οδό Φιλιατρών – Χριστιανούπολης
Αγαπητοί αναγνώστες, Με αφορμή το πρόβλημα που έχει προκύψει στην επαρχιακή οδό Φιλιατρών – Χριστιανούπολης, θα ήθελα να εκφράσω την ανησυχία και την απογοήτευσή μου για την κατάσταση που...
Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2017

Home
ειδήσεις
Καλονερό
greece
news
newspaper
Ολυμπία Οδός: Τελικά από Πάτρα, μέχρι Πύργο ή μέχρι Τσακώνα;
Ολυμπία Οδός: Τελικά από Πάτρα, μέχρι Πύργο ή μέχρι Τσακώνα;
Tags
# ειδήσεις
# Καλονερό
# greece
# news
# newspaper
Share This
Newer Article
LIFE Olive Clima με επιτυχία στην Χώρα
Older Article
1η συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Τριτέκνων Πελοποννήσου
10 θέματα στην ατζέντα του Εμπορικού Συλλόγου Κυπαρισσίας
Freegr networkOct 15, 2019ΤΡΙΦΥΛΙΑΚΑ ΚΑΙ ΑΙΧΜΗΡΑ - ΗΞΕΙΣ ΑΦΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΣΕ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Freegr networkOct 14, 2019ΚΑΥΤΗ ΜΕ ΚΟΝΤΡΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Δ.Σ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΥΑΤ
Freegr networkOct 09, 2019
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου