“Τα προβλήματα των μουσικών σχολείων κατατέθηκαν στον Υπουργό Παιδείας με υπόμνημα” - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015

“Τα προβλήματα των μουσικών σχολείων κατατέθηκαν στον Υπουργό Παιδείας με υπόμνημα”

Η Καταγγελία των γονέων  της Κυπαρισσίας για την μεταφορά των παιδιών τους, οι ελλείψεις σε καθηγητές, καθώς και η πιστοποίηση, ήταν τα θέματα που τέθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποίησαν χθες στο υπουργείο Παιδείας με συμβούλους του Υπουργού και εκπρόσωπο της Καλλιτεχνικής επιτροπής εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων. Συγκεκριμένα τα θέματα πού τέθηκαν στην συζήτηση αναφέρονται στο υπόμνημα πού δόθηκε στον Υπουργό.
«Κύριε Υπουργέ,
Η  συνεχής μείωση των δαπανών για την δημόσια εκπαίδευση, έχει δημιουργήσει εκρηκτικές καταστάσεις και προβλήματα  πού απαξιώνουν την Δημόσια Παιδεία γενικά αλλά και τα μουσικά  και καλλιτεχνικά σχολεία ειδικότερα.
 Η νέα χρονιά βρήκε τα σχολεία μας με 25.000 κενές ώρες την εβδομάδα σε μουσικά μαθήματα που αντιστοιχούν κατ ελάχιστο σε 1000 καθηγητές μουσικής, σύμφωνα με δική μας εκτίμηση χρειάζονται περίπου 1200. Οι  σταδιακές προσλήψεις  428 αναπληρωτών πλήρους και μερικής απασχόλησης  σε διάστημα 2,5 μηνών μετά την έναρξη του σχολικού έτους υπολείπονται κατά πολύ των αναγκών μας ακόμη και αν προσθέσουμε σε αυτούς τους περίπου 100 ωρομισθίους ( στη καλύτερη περίπτωση) όπως υποσχέθηκε το υπουργείο σας.  Η  κατάσταση είναι τραγική, υπάρχουν σχολεία που έχουν ελάχιστους καθηγητές μουσικής!  Σε κάθε σχολείο υπάρχουν πολλά όργανα που δεν διδάσκονται καθόλου. Αν αυτό δεν είναι απαξίωση τότε τι είναι;
Χωρίς να απεμπολούμε το πάγιο αίτημά μας για προσλήψεις στο σύνολο των αναγκών μας τουλάχιστον  1000 μόνιμων καθηγητών μουσικής και καθηγητών θεάτρου και χορού, πιστεύουμε ότι είναι δυνατόν και απαιτούμε να βγει άμεσα προκήρυξη για τουλάχιστον  500 προσλήψεις  μόνιμων καθηγητών, αριθμός που κατ΄ ελάχιστο αντιστοιχεί στις προσλήψεις που γίνονται τα τελευταία χρόνια σε αναπληρωτές που πολλές φορές μερικοί έρχονται τη νέα χρονιά.
Άμεσα όμως πρέπει να αντιμετωπιστεί η δραματική κατάσταση με τα κενά των καθηγητών, τα οποία πρέπει να καλυφτούν το συντομότερο με αναπληρωτές, το διάστημα των εορτών των Χριστουγέννων πρέπει να αξιοποιηθεί ώστε αμέσως με το άνοιγμα 7 Ιανουαρίου οι καθηγητές να βρίσκονται στα σχολεία.
Σε αυτή τη κατεύθυνση πρέπει να αξιοποιηθεί και να προωθηθεί η υλοποίηση της διαδικασίας άμεσου διορισμού, που εκκρεμεί στα μουσικά σχολεία, των 142 καθηγητών μουσικής κλάδου ΤΕ16 που είχαν 30 μήνες προϋπηρεσία στις 30/6/2008, όπου με το ΦΕΚ 1765 Β΄/19/08.2015 η προθεσμία πρόσληψης παρατείνεται έως και το σχολικό έτος 2015-2016.
Κάθε χρόνο προσλαμβάνονται εμπειροτέχνες ωρομίσθιοι. Τα  προβλήματα που δημιουργούνται με αυτή τη διαδικασία, σε ότι αφορά στους μαθητές, είναι ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα μένουν χωρίς καθηγητή λόγω καθυστερημένης πρόσληψης ή πολύ πιθανόν αυτός δεν θα έρθει καθόλου αφού είτε δεν θα διορίσει το υπουργείο αλλά και αν αυτό γίνει μπορεί να μην δεχτεί ο καθηγητής την πρόσληψη λόγω του περιορισμένου αριθμού ωρών αλλά και  της χρονικής διάρκειας λίγων μηνών. Επίσης  η αντικατάστασή του κάθε χρόνο είναι πλήρως αντιπαιδαγωγική. Μια λύση που θα μπορούσε να δοθεί είναι ότι η πρόσληψη των εμπειροτεχνών να έχει τριετή διάρκεια ώστε να δίνεται η δυνατότητα να βρίσκεται στη θέση του από την αρχή της σχολικής χρονιάς, να υπάρχει συνέχεια από χρονιά σε χρονιά με τον ίδιο καθηγητή και να είναι ελκυστικότερη η αποδοχή της πρόσληψης από πλευράς του εμπειροτέχνη.
Η αποδοχή της παραπάνω πρότασης πιθανά προσκρούει σε κάποια τεχνικά προβλήματα τα οποία πιστεύουμε όμως ότι μπορούν να επιλυθούν. Η υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων  θα δώσει μια ανάσα στα σχολεία μας που από καλύτερη θέση θα κάνουν  το προγραμματισμό μαθημάτων. Επιπρόσθετα, με την διεξαγωγή μαθημάτων σε περισσότερα όργανα από τη αρχή της χρονιάς, δίνεται η δυνατότητα πραγματοποίησης και πληρέστερων συνόλων αλλά και συνόλων αυξημένων μουσικών δυνατοτήτων.
Η Πολιτεία οφείλει να αξιοποιήσει  όλο το  εκπαιδευτικό δυναμικό, ιδίως της παραδοσιακής μουσικής, το οποίο έχει προσφέρει σημαντικά στα Μουσικά Σχολεία, αλλά τώρα εκδιώκεται από αυτά καθώς -χωρίς δική του ευθύνη- στερείται κατάλληλων τίτλων σπουδών. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να παράσχει παιδαγωγική και άλλη επιμόρφωση, που θα οδηγήσει στη χορήγηση κατάλληλων τίτλων σπουδών στους εκπαιδευτικούς αυτούς, «εμπειροτέχνες» και «ωδειακούς». Είναι απολύτως αναγκαία η πρόσληψη κατάλληλου διοικητικού προσωπικού ώστε οι καθηγητές να μην ασχολούνται με διοικητικά καθήκοντα και απερίσπαστα να επιδίδονται στο έργο τους. Τα σχολεία μας έχουν πολυάριθμο εκπαιδευτικό προσωπικό, μεγάλο αριθμό μαθητών, μεγάλο φάσμα μουσικών μαθημάτων, ειδικές κτιριακές εγκαταστάσεις, πολιτιστικές εκδηλώσεις, μπορούν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους μόνο με αυξημένη μέριμνα της πολιτείας. Θεωρούμε απαραίτητη τη στελέχωσή τους με κατάλληλο διοικητικό προσωπικό (γραμματεία, τμήμα δημοσίων σχέσεων, βιβλιοθηκονόμος, καλλιτεχνικός διευθυντής, επιστάτης κλπ) ώστε να υπάρχει διαχωρισμός του εκπαιδευτικού έργου από το διοικητικό.
Πιστοποίηση σπουδών – δυνατότητα απόκτησης πτυχίου
Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο, σκοπός των Μουσικών Σχολείων (Γυμνασίων και Λυκείων) είναι η προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να  ακολουθήσουν  την  επαγγελματική  κατεύθυνση  της μουσικής χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία αν τελικά επιλέξουν άλλο τομέα επιστημονικής ή επαγγελματικής έκφρασης.       Το  αναλυτικό  πρόγραμμά  τους περιλαμβάνει μαθήματα  γενικής  παιδείας, μαθήματα αισθητικής παιδείας, άσκηση στα εργαστήρια ειδικότητας, καθώς και απογευματινή  μελέτη.  Η  διδασκαλία  των  μαθημάτων  μουσικής  και  η άσκηση στα εργαστήρια μπορεί να είναι  συλλογική ή και εξατομικευμένη.
Αγωνιζόμαστε για ένα 12χρονο δημόσιο σχολείο γενικής παιδείας με μουσική και καλλιτεχνική  εκπαίδευση. Ένα σχολείο όπου δεν θα χρειάζεται επιπλέον φροντιστήριο για τα γενικά μαθήματα, ή επιπλέον ωδείο για την εκμάθηση μουσικού οργάνου και ούτε φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να συμπληρώνουν οι μαθητές  τις γνώσεις τους.
Χωρίς να θέλουμε να χαρακτηριστούν τα σχολεία μας επαγγελματικά, επιθυμούμε με την ολοκλήρωση του λυκείου να δίνεται η δυνατότητα μέσα από εξετάσεις ενός δημόσιου συστήματος να πιστοποιείται το επίπεδο των μουσικών και καλλιτεχνικών γνώσεων και όχι από τα ωδεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages