Σημαντικές αλλαγές δρομολογούνται σχετικά με το μέλλον των λιμανιών του Κατακόλου και της Κυλλήνης, καθώς δημιουργείται ενιαίο πακέτο συνδυασμένων μεταφορών, το οποίο ξεκινά από την Πάτρα και καταλήγει στην Καλαμάτα και περιλαμβάνει τη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα και τον αυτοκινητόδρομο Καλόνερο-Τσακώνα.
Στόχος είναι η ένταξή του στο περίφημο «πακέτο Γιούνκερ», γεγονός που προοιωνίζεται μοντέλο ΣΔΙΤ –στα πρότυπα των εργοστασίων απορριμμάτων και των αυτοκινητοδρόμων- και παραχώρηση της εκμετάλλευσης των λιμανιών σε ιδιώτη επενδυτή. Ο προϋπολογισμός του έργου, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της υπό σύνταξη μελέτης, ανέρχεται στα 850 εκατ. ευρώ.
Όπως δήλωσε στην εφ. «Πατρίς» ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Αθ.Βούρδας, δημιουργείται ένα πακέτο συνδυασμένων μεταφορών στο οποίο έχουν ενταχθεί τα λιμάνια Κατακόλου, Κυλλήνης και Καλαμάτα, ενώ παραμένει ακόμα σε εκκρεμότητα η ένταξη του λιμανιού της Πάτρας. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η μελέτη βιωσιμότητας θα έχει ολοκληρωθεί το φθινόπωρο και θα ακολουθήσει η διαβούλευση και η διεξαγωγή των σχετικών διαγωνισμών. Βάσει της αρχικής εκτίμησης, σύμφωνα πάντα με όσα δήλωσε στην εφ. «Πατρίς» ο κ.Βούρδας, είναι να υπάρχει ανάδοχο σχήμα στο α’ τρίμηνο του 2018. Τον συνολικό έλεγχο του εγχειρήματος θα αναλάβει η γενική γραμματεία Υποδομών.
Η υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου Καλόνερο-Τσακώνα είναι ζωτικής σημασίας, διότι είναι και το μοναδικό υψηλής επικινδυνότητας οδικό τμήμα της Μεσσηνίας, το οποίο προσφέρει διέξοδο στην παραλία. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφ.«Πατρίς», έχουν γίνει συζητήσεις με την κοινοπραξία «Μορέας», ώστε να αναλάβει τη σύνταξη των υπολειπόμενων μελετών και την κατασκευή του. Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο οδικό τμήμα είχε αποκοπεί από την Ολυμπία Οδό (όπως και το Πάτρα-Πύργος) και είχε ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 επί υπουργίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ωστόσο τώρα τα δεδομένα ως προς τη χρηματοδότηση ίσως αλλάξουν. Επιμέλεια ΙΩΑΝ. ΜΠΟΖΙΚΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου