Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής: Ρομποτική γεωργία και μετεωρολογία στο χωράφι - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Παρασκευή 26 Απριλίου 2019

Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής: Ρομποτική γεωργία και μετεωρολογία στο χωράφι

Έξυπνη γεωργία με χρήση ρομποτικήςπεριβαλλοντικές και μετεωρολογικές εφαρμογές, αλλά και ιδέες για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, είναι μερικές από τις «πράσινες» μαθητικές καινοτομίες που παρουσιάζονται στο 11ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής που πραγματοποιείται από την Τρίτη έως και Παρασκευή στο ΝΟΗΣΙΣ. Στο Συνέδριο συμμετέχουν μαθητές από όλες τις βαθμίδες των σχολείων της Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και παιδιά από δομές προσφύγων, ειδικών σχολείων και σχολείων δεύτερης ευκαιρίας, αποδεικνύοντας, έτσι, πως η καινοτομία δεν κάνει διαχωρισμούς.
Εργασίες στο αμπέλι με ρομποτικούς μηχανισμούς
Στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ), οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Γουμένισσας υλοποίησαν κατασκευή με ρομποτικούς μηχανισμούς οι οποίοι θα πραγματοποιούν εργασίες σε αμπέλι στην περιοχή.
Για την κατασκευή του μοντέλου χρησιμοποιούνται αισθητήρες και μοτέρ LegoWeDo. Ο προγραμματισμός των ρομποτικών λειτουργιών θα πραγματοποιηθεί με το λογισμικό Scratch στο οποίο θα υλοποιηθεί ένας πίνακας ελέγχου λειτουργιών και χειρισμού των αισθητήρων και των κινητήρων.
Οι αυτοματισμοί θα υλοποιηθούν με την ενσωμάτωση των αισθητήρων απόστασης και κλίσης επάνω σε κατασκευές που σχετίζονται με την εκτέλεση αμπελουργικών εργασιών.
Ρομποτικό εργαλείο μετεωρολογίας για προστασία των νησιών από την κλιματική αλλαγή
Οι μαθητές και οι μαθήτριες από τις ομάδες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Υπολογιστικής Σκέψης του δημοτικού Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης εργαλειοποιούν τη ρομποτική μηχανική και τη μετεωρολογία για την προστασία ελληνικών νησιών έναντι της κλιματικής αλλαγής. Το πρόγραμμα που υλοποίησαν φέτος οι μαθητές έχει τίτλο «Τα ρομπότ στο Μάτι του Κυκλώνα».
Πρόκειται για αξιοποίηση δύο διαφορετικών πλατφορμών της LEGO (WEDO 2.0 & EV3 MINDSTORMS), έναν πρότυπο μετεωρολογικό σταθμό βασισμένο στον υπολογιστή μικρού μεγέθους RaspberryPi και το περιβάλλον ανάπτυξης εφαρμογών για φορητές συσκευές MITAppinventor.
Οι μαθητές διερεύνησαν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στις νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας μελετώντας συγκεκριμένα φυσικά φαινόμενα (κυκλώνες, τσουνάμι). Στο πλαίσιο αυτό, αναζητήθηκαν τρόποι έγκαιρης πρόγνωσης και προειδοποίησης των αρμόδιων αρχών, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν απαραίτητα μέτρα προστασίας ευαισθητοποιώντας όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου. Αυτό επιτεύχθηκε με την αξιοποίηση παράλληλα των δυνατοτήτων που προσφέρει η σύγχρονη μετεωρολογία, η ρομποτική τεχνολογία και οι έξυπνες φορητές συσκευές για την προστασία των νησιών.

EcoLab: Μία τάξη με αυτόματα ρυθμιζόμενες περιβαλλοντικές συνθήκες
Η εργασία των μαθητών και μαθητριών του 1ου και 2ου Δημοτικού Σχολείου Ανατόλια παρουσίασαν ένα λειτουργικό μοντέλο μιας έξυπνης σχολικής αίθουσας που βελτιστοποιεί τις περιβαλλοντικές της συνθήκες με αυτόματο τρόπο. Το μοντέλο της τάξης περιλαμβάνει αισθητήρες και όργανα δράσης που μετρούν και μεταβάλλουν τις περιβαλλοντικές παραμέτρους καθώς και μια προγραμματιζόμενη υπολογιστική πλακέτα με το κατάλληλο λογισμικό.
Οι μαθητές σχεδίασαν στο σχεδιαστικό πρόγραμμα tinkercad το τρισδιάστατο μοντέλο μιας σχολικής αίθουσας τεχνολογίας μαζί με τον εξοπλισμό της. Το μοντέλο εκτυπώθηκε στη συνέχεια σε 3D εκτυπωτή και οι μαθητές ανέλαβαν τον χρωματισμό και τη διακόσμησή του. Τοποθέτησαν αισθητήρες φωτεινότητας – θερμοκρασίας και όργανα δράσης φώτα led, στοιχεία θέρμανσης και εξαερισμού τα οποία συνδέθηκαν με Arduino.
Οι μαθητές προγραμμάτισαν στο Arduino το λογισμικό που διαβάζει τις τιμές αισθητήρων και αποφασίζει πότε πρέπει να ενεργοποιηθούν τα κατάλληλα όργανα δράσης ώστε η τάξη να διατηρεί ιδανικές περιβαλλοντικές συνθήκες για τους μαθητές της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages