ΤΟΠΙΟ ΣΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Παρασκευή 23 Αυγούστου 2019

ΤΟΠΙΟ ΣΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

Προβληματισμό έχουν προκαλέσει στις κατασκευαστικές εταιρείες οι μέχρι σήμερα χειρισμοί του νέου υπ. Υποδομών, αναφορικά με επιμέρους έργα που βρίσκονται στο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Αιτία είναι το γεγονός ότι, όπως τουλάχιστον φαίνεται μέχρι στιγμής, ακολουθείται μια πολιτική «δύο μέτρων και δύο σταθμών».
 Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται μια ασάφεια αναφορικά με τη στρατηγική που προτίθεται να ακολουθήσει το υπ. Υποδομών για τα έργα που βρίσκονται στο στάδιο του σχεδιασμού, ή ακόμα και της υλοποίησης. Για παράδειγμα, προ ημερών, ο υπ. Υποδομών Κώστας Καραμανλής αναγνώρισε τη σημασία του οδικού άξονα Καλαμάτας-Ριζόμυλου-Πύλου-Μεθώνης, σε σχετική συνάντηση που είχε με τον δήμαρχο Πύλου-Νέστορος κ. Δημήτρη Καφαντάρη και τον πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας κ. Δημήτρη Καραλή, παρουσία και του γεν. γραμματέα Υποδομών κ. Γ. Καραγιάννη. 
 Στο πλαίσιο της συνάντησης ο κ. Καραμανλής παρείχε τη διαβεβαίωση τήρησης του χρονοδιαγράμματος που προβλέπεται, χωρίς καμία απόκλιση, πράγμα που αναγνωρίστηκε και από τους παριστάμενους υπηρεσιακούς παράγοντες. Υπενθυμίζεται ότι για το συγκεκριμένο έργο, αξίας της τάξεως των 312 εκατ. ευρώ, έχουν καταθέσει προσφορές πέντε σχήματα. Πρόκειται για τις Αβαξ, Ακτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος. Ωστόσο, οι εταιρείες που συμμετέχουν στον σχετικό διαγωνισμό γνωρίζουν ότι η μέθοδος που έχει προκριθεί είναι εκείνη του ανταγωνιστικού διαλόγου με τη μορφή ΣΔΙΤ, κάτι που σημαίνει ότι θα κληθούν οι ίδιες να προτείνουν τη βέλτιστη χάραξη του έργου. 
Στην ουσία ο ανταγωνιστικός διάλογος επιτρέπει την προκήρυξη έργων τα οποία δεν έχουν «ωριμάσει» σε επίπεδο μελετών. Αφορά μια διαδικασία τριών σταδίων, η οποία κατά κανόνα απαιτεί πάνω από τέσσερα χρόνια έως ότου ολοκληρωθεί και υπάρξει ανάδοχος. Επιτρέπει, όμως, στον εκάστοτε υπουργό να δηλώνει ότι δημοπρατεί μεγάλα έργα, ακόμα κι αν είναι άγνωστο το πότε θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται. ΠΗΓΗ kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages