Πέρασε ένας χρόνος από τις πρώτες απολύσεις που έγιναν στην πολύπαθη Ολυμπία Οδό και μάλλον θα περάσουν κι άλλοι μέχρι να ξεμπλοκάρει το έργο. Χιλιάδες εργαζόμενοι είναι στο δρόμο και πουθενά δεν φαίνεται φως στον ορίζοντα. Ας κάνουμε όμως μια αναδρομή στα περασμένα γιατί έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πως φτάσαμε ως εδώ.
Στις 12/11/2009 στην επίκαιρη ερώτηση του κ. Παπαδημούλη με θέμα: «κόστος δημόσιων έργων στην Ελλάδα» ο βουλευτής του Σύριζα έλεγε τα εξής:
«Υπάρχει ένα κοινοτικό έγγραφο το οποίο λέει ότι ένα χιλιόμετρο Εθνικής Οδού στην Ελλάδα κοστίζει όσο επτά χιλιόμετρα Εθνικής Οδού στην Ισπανία και στην Πορτογαλία. Στις αρχές της δεκαετίας αυτής ήταν 1 προς 3. Το ένα χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού στην Ελλάδα κόστιζε τρεις φορές και στο τέλος της δεκαετίας πήγαμε στις επτά φορές.
Αυτό το έγγραφο η ελληνική πλευρά μπορεί να το αμφισβητήσει και να πει ότι είναι λάθος, αλλά δεν το έχει κάνει, ούτε με την προηγούμενη Κυβέρνηση και ήλπιζα να το κάνει με τη δική σας. Δεν το κάνει.
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι έχουμε ένα κύκλωμα σχεδιασμού, παραγωγής, ελέγχου και παραλαβής των δημοσίων έργων στην Ελλάδα που χρηματοδοτείται από δημόσιους πόρους, κοινοτικούς και εθνικούς, που είναι μήτρα σπατάλης δημόσιου χρήματος και μήτρα παραγωγής σκανδαλωδών συμβάσεων, αρχικών και συμπληρωματικών.»
Η σύμβαση της «Ολυμπίας Οδού» σχεδιάστηκε επί υπουργίας Σουφλιά και ψηφίστηκε κι από την σημερινή κυβέρνηση. Ο γ.γ. του υπουργείου Δ. Κατσιγιάννης είναι στέλεχος σήμερα της Ολυμπίας Οδού. Η σύμβαση προέβλεπε πως μέσα σε ένα χρόνο θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, κάτι που ήταν ανέφικτο εξ αρχής και άνοιγε την πόρτα σε αποζημιώσεις των εργολάβων από την πρώτη στιγμή. Το κόστος κατασκευής του έργου ανέρχονταν σε 2 δις 177.000.000 ευρώ κι από αυτά η συμβολή της Κοινοπραξίας είναι στο 7%, το 32% από τις εισπράξεις διοδίων, 20% από την επιδότηση του Ελληνικού Κράτους και Ε.Ε και το υπόλοιπο 41% από Τραπεζικά δάνεια. Η σύμβαση του 2007 ομολογεί ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει ουσιαστικά αποσβεστεί ως το 2022 και επί 15 χρόνια το Δημόσιο- εν γνώσει του- τον παραχωρεί στους ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη της συντήρησης και θα καταθέτουν στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια.
Στις 18/07/2011 ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριωτης, στην ερώτηση των βουλευτών Σταύρου Καλογιάννη, Δημήτρη Τσουμάνη και Κων/νου Παπασιώζου σχετικά με την αναθεώρηση συμβάσεων παραχώρησης, λέει χαρακτηριστικά:
«Η σημερινή Κυβέρνηση ψήφισε αυτές τις συμβάσεις που ήταν ένα άρθρο η καθεμία, ως αντιπολίτευση, γιατί ήθελε τα έργα. Ωστόσο, οι συμβάσεις αυτές είχαν προβλήματα τα οποία επισημάνθηκαν ήδη από την ψήφισή τους. Προβλήματα στο σχεδιασμό, στη μελέτη και στο μίγμα χρηματοδότησης.»
Αν όχι το μεγαλύτερο, ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα που υπάρχουν στην κατασκευή του έργου είναι ο «Ανεξάρτητος» Μηχανικός.
Ο υπουργός κ. Μαγκριώτης, όταν ρωτήθηκε στην Βουλή από τον Παναγιώτη Λαφαζάνη για θέματα που αφορούσαν την υγιεινή και την ασφάλεια των εργαζομένων, παρέπεμψε στον «ανεξάρτητο» μηχανικό που ασκεί καθήκοντα επίβλεψης.
Ποιος όμως είναι ο «ανεξάρτητος» μηχανικός, από ποιόν επιβλέπεται και σε ποιόν λογοδοτεί?
Η VINCI, όταν ανέλαβε το έργο, επέβαλε και την SETEK TPI με την οποία έκανε δουλειές στην Γαλλία. Η εταιρεία αυτή έφερε την Salfo και Συνεργάτες ΕΠΕ.
Αυτές οι εταιρείες, λοιπόν, πληρώνονται από τους εργολάβους για να τους ελέγχουν(!!!!)
Τον έλεγχο, λοιπόν, τον κάνει κάποια ιδιωτική εταιρεία που πληρώνεται από τον ελεγχόμενο (τους εργολάβους), δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν και δεν ελέγχεται από το υπουργείο.
Και τις πιστοποιήσεις για χρήματα, ποιος τις κάνει? Ποιος πιστοποιεί το μέγεθος των εργασιών και εκταμιεύονται χρήματα? Μα ο «Ανεξάρτητος» Μηχανικός.
Στην περιβόητη σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών για την πορεία (?) του έργου «Ολυμπία Οδός» που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Αυγούστου 2011 στην Αθήνα μάθαμε πως ακόμα και σήμερα ο Υπουργός δεν έχει στην διάθεση του προσαρτήματα της σύμβασης, που αποτελούν νόμο του κράτους και κυρίως δεν έχει αυτό του μοντέλου χρηματοδότησης....
«10 Μικροί Στρατιώτες» της Αγκάθα Κρίστι από το Τριφυλιακό Ερασιτεχνικό Θέατρο
Το Τριφυλιακό Ερασιτεχνικό Θέατρο (Τ.Ε.Θ.), με αφορμή τη συμπλήρωση 30 χρόνων δημιουργίας, παρουσιάζει το αριστουργηματικό θρίλερ μυστηρίου της Αγκάθα Κρίστι, «Δέκα Μικροί Στρατιώτες», σε...ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ Διάσωση δύο ιστιοπλόων που κινδύνεψαν στη Μαραθόπολη Τριφυλίας
Δύο ιστιοπλόοι κινδύνεψαν το μεσημέρι της Κυριακής στη Μαραθόπολη, όταν λόγω των ισχυρών νοτιοδυτικών ανέμων, τα δύο μικρά ιστιοπλοϊκά σκάφη τύπου O’pen Skiff ανετράπησαν διαδοχικά, δυσκολεύοντας την...Επαναλειτουργία Αστυνομικών Τμημάτων σε Φιλιατρά και Κοπανάκι ζητεί ο Λεβεντάκης
Την ικανοποίησή του εκφράζει ο δήμαρχος Τριφυλίας Γιώργος Λεβεντάκης για το επιχειρησιακό σχέδιο της Αστυνομίας, που βρίσκεται σε εξέλιξη στην περιοχή, προκειμένου να επανέλθει το αίσθημα...Τεχνικές παρεμβάσεις για τον περιορισμό των πλημμυρικών φαινομένων στο Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι
Εργασίες για το μετριασμό των πλημμυρικών φαινομένων λόγω κατασκευής της νέας οδού Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι θα γίνουν, έπειτα από σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας Πελοποννήσου και εργολάβου. Σύμφωνα...Περιφερειακή Επιτροπή Πελοποννήσου: Ζητήματα της Τριφυλίας στην επόμενη συνεδρίαση
Την Τετάρτη, 5 Μαρτίου, στις 10.30 το πρωί, στην αίθουσα συνεδριάσεων στο κτήριο του Διοικητηρίου Περιφέρειας Πελοποννήσου επί της πλατείας Εθνάρχου Μακαρίου στην Τρίπολη, θα συνεδριάσει η...
ΟΜΙΛΙΑ για το μέλλον της ακίνητης περιουσίας και τις επενδυτικές ευκαιρίες στα Φιλιατρά
Η οικονομική ευημερία αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την ποιότητα ζωής ενός ατόμου, μιας οικογένειας ή και μιας ολόκληρης περιοχής, καθώς επηρεάζει την υγεία, τις προσωπικές επιλογές και τη...ΔΥΝΑΜΙΚΗ παρουσία μαθητών του ΓΕΛ Φιλιατρών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων – Πελοπόννησος 2025
Με μεγάλη χαρά και περηφάνια ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διευθύντρια του Γενικού Λυκείου Φιλιατρών συγχαίρουν τους μαθητές του σχολείου που συμμετείχαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων Ελλάδος...ΕΝΩΤΙΚΑ με χειροκροτήματα στη νεολαία γιόρτασαν την 25η Μαρτίου στα Φιλιατρά
Οι εορτασμοί ξεκίνησαν το πρωί με την καθιερωμένη Δοξολογία στον Ιερό Ναό Τιμίου Προδρόμου, παρουσία των τοπικών Αρχών, εκπροσώπων φορέων και κατοίκων. Αμέσως μετά, συνοδεία της Φιλαρμονικής...Παραχωρείται χώρος του Δημοτικού Καταστήματος Εξοχικού Φιλιατρών για λειτουργία ιατρείου
Ο Δήμαρχος Τριφυλίας, λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, την αίτηση της Προέδρου της Τοπικής Κοινότητας Εξοχικού, αποφάσισε την παραχώρηση του χώρου ιατρείου του Δημοτικού Καταστήματος της...Μέχρι τέλος της Άνοιξης θα ολοκληρωθεί η βελτίωση του δρόμου προς Μάλη Τριφυλίας
Παράταση μέχρι το Μάιο πήρε με απόφαση της Περιφερειακής Επιτροπής για να ολοκληρωθεί το έργο που αφορά βελτιώσεις και ασφαλτοστρώσεις στο οδικό δίκτυο της περιοχής της Μάλης στο Δήμο...
Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Ατέρμονη λύση για την Ολυμπία Οδό;
Tags
# ειδήσεις
# Ελλάδα
# Ολυμπία
# greece
# news
# radio936
Share This
Newer Article
520 εκατομμύρια στα κόμματα σε δέκα χρόνια
Older Article
Νέα διοίκηση στο παράρτημα Πελοποννήσου της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΗΝΕΣ ΤΟΥ ΔΟΥΛΕΜΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ
AnonymousJan 08, 2016ΜΕ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ- ΟΛΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
AnonymousJan 07, 2016ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ
AnonymousJan 07, 2016
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου