Συνεχίζεται η κουβέντα μέσα και έξω από τη Βουλή για το θέμα των αυτοκινητόδρομων, κουβέντα που έχει πυροδοτήσει κόντρες, γκρίνιες και ερωτήσεις βουλευτών.
Στο διάλογο, δε, που υπήρξε εντός του Κοινοβουλίου, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Στ. Καλογιάννης έδωσε, μεταξύ άλλων, μερικές πολύ σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το κόστος των διοδίων. Ειδικά για την Ολυμπία Οδό, που έχουν γραφτεί πολλά σε σχέση με τα διόδια που έχει αποκομίσει η εταιρεία παραχώρησης.
Όπως ανέφερε, οι εισπράξεις διοδίων κατά την περίοδο κατασκευής του έργου αποτελούν μέρος του συμβατικού ανταλλάγματος: α. για την κατασκευή νέων τμημάτων του έργου, β. για τη βελτίωση των υφιστάμενων τμημάτων και γ. για τη λειτουργία και συντήρηση του έργου.
Ως υφιστάμενα χαρακτηρίζονται τα τμήματα Ελευσίνα-Κόρινθος και Πάτρα-Παράκαμψη Πάτρας.
Η δε χρηματοδότηση του έργου από τις τράπεζες έχει σταματήσει, με αποτέλεσμα την αναστολή των εργασιών από τις 23 Ιουνίου 2011.
Στο κρίσιμο ερώτημα, αν δηλαδή από εκείνο το διάστημα έως και σήμερα ο παραχωρησιούχος δικαιούται να λαμβάνει το αντίτιμο των διοδίων παρά την παύση των εργασιών, η απάντηση από τον υπουργό ήταν πως ναι, καθώς η σύμβαση είναι σε ισχύ και ο παραχωρησιούχος έχει το νόμιμο δικαίωμα για την είσπραξη διοδίων.
Με άλλα λόγια, για να σταματήσει η είσπραξη διοδίων θα έπρεπε να έχει υπάρξει καταγγελία της σύμβασης είτε από το Ελληνικό Δημόσιο είτε από τον ίδιο τον παραχωρησιούχο. Εδώ είναι και το κλειδί της υπόθεσης που δεσμεύει το ίδιο το κράτος από το να παρακρατεί τις εισπράξεις των διοδίων. Συνολικά, η Ολυμπία Οδός έχει εισπράξει (στοιχεία μέχρι 31.10.2012) 366.891.340,27 ευρώ.
Εντύπωση κάνει, πάντως, η αναφορά του υφυπουργού πως η εταιρεία εξακολουθεί να εκτελεί εργασίες συντήρησης.
kalamatablogs
Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ στο freegr@gmail.com. Ακούμε τις απόψεις σας..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου