ΜΕ ΝΕΟΥΣ ΟΡΟΥΣ Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022

ΜΕ ΝΕΟΥΣ ΟΡΟΥΣ Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα

 


Υπό προϋποθέσεις μπορεί να προχωρήσει η υλοποίηση του υπολειπόμενου τμήματος της Ολυμπίας Οδού, Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Σύμφωνα με απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε ερώτηση βουλευτών της Ελληνικής Λύσης, “κλειδί” είναι η εκπόνηση και έγκριση νέας περιβαλλοντικής μελέτης στο τμήμα Κάτω Σαμικό – Καϊάφας – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα μήκους 20,5 χλμ. Πρόκειται για το τμήμα στο οποίο στο παρελθόν είχαν ακυρωθεί οι περιβαλλοντικοί όροι από το ΣτΕ καθώς επρόκειτο για περιοχή χαρακτηρισμένο ως Natura.

Τις μελέτες τις έχει αναλάβει η παραχωρησιούχος εταιρεία, Ολυμπία Οδός,  με εντολή του υπουργείου ΥΠΟΜΕ. Η Ολυμπία Οδός θα προχωρήσει σε νέες εκτεταμένες μελέτες  που θα περιλαμβάνουν νέα τοπογραφική αποτύπωση, οριστική γεωλογική μελέτη, γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες και βέβαι την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η οποία είναι και το κρίσιμο σημείο για την μελλοντική υλοποίηση του έργου.  Ουσιαστικά οι μελέτες θα καταδείξουν τις νέες ανάγκες που προκύπτουν με βάση και την βιωσιμότητα του τμήματος αυτού για να μπορέσει να κατασκευαστεί.

Τι προηγήθηκε

Το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα είναι μήκους 76,5χλμ. Αποτελούσε τμήμα της αρχικής σύμβασης παραχώρησης του 2008 με την Ολυμπία Οδό. Για την αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του οδικού άξονα Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα μήκους 76,5 χλμ με βάση τη μελέτη δημοπράτησης και τους ως εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους που εκδόθηκαν το έτος 2006 προβλέπονταν γενικά, για το τμήμα Αλφειός – Τσακώνα, η μετατροπή της υφιστάμενης Εθνικής Οδού πλάτους 10 περίπου μέτρων σε αυτοκινητόδρομο πλάτους 17 μέτρων με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στηθαίο από σκυρόδεμα μεταξύ των δύο κατευθύνσεων (δηλαδή η διατομή που χρησιμοποιείται σήμερα στον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο – Σπάρτη), με μόνες εξαιρέσεις την Παράκαμψη της Ζαχάρως (μήκους 3 χλμ περίπου όπου προβλέπονταν χάραξη δυτικά της πόλης), καθώς και την Παράκαμψη του Καλού Νερού.

Επίσης λόγω μειωμένων γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης Εθνικής Οδού προβλέπονταν μικρού μήκους παραλλαγές της χάραξης της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στα τμήματα Καλό Νερό – Κοπανάκι (στο οποίο η διέλευση γίνονταν με κατασκευή τεχνικού με εκσκαφή και επανεπίχωση μήκους 200 μ.) καθώς και στην περιοχή Μάλθης – Κόκλα του τμήματος Καλό Νερό – Τσακώνα. Κατόπιν προσφυγών που υποβλήθηκαν από ιδιώτες τόσο ενώπιον του Σ.τ.Ε. όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι ακυρώθηκαν με την αριθμ. 2473/2010 απόφαση του Σ.τ.Ε. για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα μήκους 20,5χλμ.

Είχε προηγηθεί στις 24/11/2009 η αποστολή προς την Ελληνική Κυβέρνηση Αιτιολογημένης Γνώμης εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, απειλώντας ουσιαστικά με παραπομπή της Χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Στην υπόψη αιτιολογημένη γνώμη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαλούνταν ότι με την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Αλφειός – Τσακώνα διαπιστώνεται παράβαση της Οδηγίας 93/40/ΕΟΚ για την «διατήρηση των φυσικών οικοτόπων και της άγριας πανίδας και χλωρίδας» και ειδικότερα στον «Τόπο Κοινοτικής Σημασίας θίνες και παραλιακό δάσος Ζαχάρως, Λίμνης Καϊάφα, Στροφυλιά, Κακόβατος» με κωδικό GR 2330005.

Η επαναφορά του δρόμου

Ουσιαστικά με την υπόψη απόφασή του Σ.τ.Ε. απαγόρευσε οιαδήποτε παραλιακή χάραξη για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα ζητώντας να εξεταστεί η ορεινή ανατολική χάραξη μέσω του ορεινού όγκου Λαπίθα με δίδυμη σήραγγα μήκους 3,700 μ. και στη συνέχεια ανατολικά της Ζαχάρως. Το 2013 με το περίφημο reset όλο το δυτικό τμήμα της Ο.Ο. αφαιρείται και μένει μόνο το τμήμα Ελευσίνα-Πάτρα. Το 2022 το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα επανεντάσσεται στη σύμβαση παραχώρησης και ξεκινά η κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος.

Η κατασκευή του Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα θα πρέπει να ξεπεράσει και τον χρηματοδοτικό σκόπελο. Όπως αναφέρεται στην απάντηση,  αυτό λόγω του συνδυασμού του υπερβολικού κόστους κατασκευής (εξαιτίας του μεγάλου αριθμού και μήκους των υπογείων έργων που απαιτούνται καθώς και της επιπρόσθετης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης εξ αιτίας της αναγκαιότητας κατασκευής συνδετήριων κλάδων προς την παραλιακή ζώνη όπου υφίσταται η οικιστική και η οικονομική δραστηριότητα) καθώς και των εξαιρετικά χαμηλών κυκλοφοριακών φόρτων που αναμένεται να προσελκύσει.

πηγη ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages