Περισσότερο ανήσυχος, απ' ότι όταν προσήλθε, εξήλθε από τη σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών για το θέμα της Ολυμπίας Οδού οι Δήμαρχοι της Δυτικής Πελοποννήσου, μετά από τη συζήτηση που έγινε υπό τον Υφυπουργό κ. Γιάννη Μαγκριώτη.
Ο Δήμαρχος Πατρέων μάλιστα παρουσίασε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης το ψήφισμα της τελευταίας συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου της Πάτρας, το οποίο και παρέδωσε στον κ. Μαγκριώτη. Στο ψήφισμα στηρίχθηκε και η τοποθέτησή του, ζητώντας συγκεκριμένες δεσμεύσεις από την πλευρά του Υπουργείου για το μέλλον του έργου.
Στη σύσκεψη δεν διατυπώθηκε καμία δέσμευση από την πλευρά της Κυβέρνησης για συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ενεργειών που να εγγυώνται την επανέναρξη του έργου, καθώς υπήρξε μόνο μια γενική ενημέρωση για διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτό το διάστημα.
Στη συνάντηση έγινε παραδεκτό από όλες τις πλευρές πως η ισχύουσα σύμβαση του έργου είναι εξαιρετικά αδύναμη και, με δεδομένο ότι οι εργασίες έχουν σταματήσει και έχει διακοπεί η εργασία του προσωπικού, ο προβληματισμός είναι έκδηλος για το άμεσο και απώτερο μέλλον ενός από τα πλέον κρισιμότερα έργα για την Δυτική Ελλάδα.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο του ψηφίσματος από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 27 Ιουλίου 2011, το οποίο παραδόθηκε στον κ. Μαγκριώτη από τον Δήμαρχο Πατρέων:
«Το τελευταίο διάστημα οι εργασίες στα εργοτάξια της «Ολυμπίας Οδού» σταδιακά μειώνονται και σήμερα πλέον έχουν πλήρως διακοπεί.
Πάνω από το 80% του προσωπικού έχει ήδη απολυθεί, προαναγγέλλοντας τις προθέσεις του παραχωρησιούχου για την οριστική εγκατάλειψη του έργου.
Το Δημοτικό μας Συμβούλιο ανησυχεί σοβαρά γι' αυτή την εξέλιξη. Θεωρεί αδιανόητη τη διακοπή και την εγκατάλειψη του έργου από τον παραχωρησιούχο, κατά παράβαση της ισχύουσας σύμβασης και με την ανοχή της Πολιτείας.
Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι ο μόνος συνεπής στις προβλέψεις της σύμβασης είναι οι πολίτες, που συνεχίζουν να πληρώνουν διόδια κινούμενοι όχι σε αυτοκινητόδρομο, αλλά σε ένα ανασφαλές, επικίνδυνο και εγκαταλελειμμένο εργοτάξιο. Έχουμε όλοι την υποχρέωση να προασπίσουμε την ασφάλεια των οδηγών και το Δημόσιο συμφέρον.
Απαιτούμε την εφαρμογή της σύμβασης και την ανάληψη των υποχρεώσεων που πηγάζουν από αυτήν τόσο από την μεριά του Δημοσίου, όσο και από την πλευρά του παραχωρησιούχου. Υπό αυτές τις συνθήκες είναι απαράδεκτο οι πολίτες να συνεχίζουν να πληρώνουν διόδια σε ένα εγκαταλειμμένο έργο.
Απαιτούμε από την κυβέρνηση να πάρει χωρίς καθυστέρηση όλα τα απαιτούμενα μέτρα, ώστε:
1) Να επανεκινήσουν οι εργασίες με το δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα, που προβλέπεται από τη σύμβαση.
2) Να επαναπροσληφθούν άμεσα οι εργαζόμενοι που απολύθηκαν μαζικά το τελευταίο διάστημα.
3) Να ολοκληρωθεί το έργο σε όλα το μήκος του από την Κόρινθο μέχρι τον Τσακώνα.
Το Δημοτικό Συμβούλιο εξουσιοδοτεί το Δήμαρχο να επιδώσει το παρόν ψήφισμα στον αρμόδιο Υπουργό και να προβεί σε όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για την επανεκίνηση του έργο».
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΕΧΕΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ -ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:
Σε επανεκκίνηση των εργασιών στην «Ολυμπία Οδό», μέσα από μια διαδικασία διαπραγματεύσεων με την Κοινοπραξία που κατασκευάζει το έργο και τις Τράπεζες που το χρηματοδοτούν, προσβλέπει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, στη διάρκεια της ευρείας σύσκεψης που συνεκλήθη σήμερα στο Υπουργείο, περιέγραψε στους εκπροσώπους αρχών και φορέων από την Δυτική Ελλάδα τον σχεδιασμό του Υπουργείου και τα επόμενα βήματα ώστε το έργο να μπει ξανά σε κανονικούς ρυθμούς υλοποίησης.
Ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε ότι οι πολύπλοκες συμβάσεις που έχουν συναφθεί γύρω από το έργο δυσχεραίνουν τις κινήσεις του Υπουργείου, ωστόσο η κυβέρνηση θεωρώντας την «Ολυμπία Οδό» έργο υψηλής προτεραιότητας αναζητά, μέσα από τις διαπραγματεύσεις, την πιο συμφέρουσα λύση για το δημόσιο. Ο Υφυπουργός τόνισε, επίσης, ότι το ζήτημα της «Ολυμπίας Οδού» συζητήθηκε και κατά την πρόσφατη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής όπου κατατέθηκε και το προσωπικό ενδιαφέρον του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου για την πορεία του έργου.
Στη διάρκεια της σύσκεψης ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε και στην μονομερή καταγγελία, εκ μέρους των εταιρειών, του Μνημονίου Αμοιβαίας Κατανόησης που είχε συναφθεί με το Υπουργείο ενώ επεσήμανε ότι η «Ολυμπία Οδός» είναι ένας αυτοκινητόδρομος εθνικής σημασίας, με καταφανή αναπτυξιακό ρόλο για την Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο.
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, στην εισήγηση του, υπενθύμισε ότι ο δρόμος σήμερα θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο και τόνισε ότι το έργο δεν μπορεί να μείνει νεκρό. «Εμείς, δεν πρόκειται να δεχθούμε καμία αλλαγή στο φυσικό και τεχνικό αντικείμενο του έργου. Είναι ένα έργο που θα βγάλει την Δυτική Ελλάδα από την απομόνωση, η δε αναπτυξιακή του διάσταση και αναγκαιότητα είναι αυταπόδεικτη. Συνεπώς, πρέπει να βρεθεί άμεσα οριστική λύση, να μην κλείσουν τα εργοτάξια και να προχωρήσουν κανονικά οι εργασίες», πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης.
Ο κ. Κατσιφάρας αναφέρθηκε και στην απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου σημειώνοντας ότι «για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας η ολοκλήρωση του έργου σε όλο το μήκος του αποτελεί κόκκινη γραμμή. Είμαστε αμετακίνητοι, δεν μπαίνουμε σε καμία συζήτηση αλλαγής του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου της Ολυμπίας Οδού, με μόνες εξαιρέσεις την πρόβλεψη που πρέπει να υπάρξει για την περιοχή Καϊάφα στην Ηλεία και το κομμάτι νοτιότερα της Πάτρας».
Επίσης, ο Περιφερειάρχης έκανε ειδική αναφορά στην εκβιαστική τακτική των Τραπεζών και στην απόφαση τους να θέσουν προσκόμματα στη χρηματοδότηση του έργου και πρότεινε στις διαπραγματεύσεις με την Κοινοπραξία και τις Τράπεζες να μετάσχει και το Υπουργείο Οικονομικών ώστε οι εγγυήσεις που θα δοθούν να είναι ακόμη μεγαλύτερες. Ο Περιφερειάρχης, επίσης, υπογράμμισε ότι θα πρέπει να αναληφθεί πρωτοβουλία και προς την Ευρωπαϊκή Ένωση δοθέντος του διεθνούς χαρακτήρα του έργου.
Σε δήλωση του μετά το τέλος της σύσκεψης ο κ. Κατσιφάρας τόνισε ότι «ήταν μια χρήσιμη και ουσιαστική διαδικασία. Εκ μέρους του κ. Υφυπουργού παρατέθηκε η κατάσταση ως έχει και ο σχεδιασμός του Υπουργείου για την απεμπλοκή του έργου. Δεν έχουμε την πολυτέλεια για πισωγυρίσματα, ούτε είναι δυνατόν η Ολυμπία Οδός να μείνει ένα νεκρό έργο. Εμείς, με κάθε τρόπο, θα αγωνιστούμε ώστε να ξεπεραστούν τα εμπόδια και θέλω να επαναλάβω σε όλους τους τόνους και σε κάθε κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να δεχθούμε την παραμικρή έκπτωση στο φυσικό και τεχνικό αντικείμενο του έργου».
Στη σύσκεψη συμμετείχαν, επίσης, οι Υφυπουργοί Εθνικής Άμυνας Κώστας Σπηλιόπουλος και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιάννης Κουτσούκος, οι βουλευτές Αχαΐας Θανάσης Παπαδόπουλος, Ανδρέας Τριανταφυλλόπουλος, Μαρία Κυριακοπούλου, Νίκος Τσούκαλης και Αλέκος Χρυσαναθακόπουλος, οι βουλευτές Ηλείας Μιχάλης Κατρίνης, Τάκης Δημητρουλόπουλος, Τάκης Αντωνακόπουλος, Κώστας Τζαβάρας και Γιώργος Κοντογιάννης, οι Αντιπεριφερειάρχες Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος και Ηλείας Χαράλαμπος Καφύρας, οι Δήμαρχοι Πατρέων Γιάννης Δημαράς, Πύργου Μάκης Παρασκευόπουλος και Δυμαίων Ανδρέας Παναγιωτόπουλος και ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/Τμήμα Δυτικής Ελλάδας Θανάσης Γιανναδάκης.
Τρίτη 2 Αυγούστου 2011
Home
Ελλάδα
Καλαμάτα
Μεσσηνία
greece
kalamata
messinia
news
radio936
Ουδεμία δέμευση απο Μαγκριώτη για την Ολυμπία Οδό- Ο δρόμος κινδυνεύει
Ουδεμία δέμευση απο Μαγκριώτη για την Ολυμπία Οδό- Ο δρόμος κινδυνεύει
Tags
# Ελλάδα
# Καλαμάτα
# Μεσσηνία
# greece
# kalamata
# messinia
# news
# radio936
Share This
About Ανώνυμος
radio936
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ στο freegr@gmail.com. Ακούμε τις απόψεις σας..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου