Κανένα λιμάνι της Μεσσηνίας στις... προτεραιότητες του ΥΠΕΚΑ - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

Κανένα λιμάνι της Μεσσηνίας στις... προτεραιότητες του ΥΠΕΚΑ

Ερώτηση –παρέμβαση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής αλλαγής γιατις «Τροποποιήσεις του νέου χωροταξικού για τον τουρισμό» καταθέτει η ΒουλευτήςΜεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ Νάντια Γιαννακοπούλου με έκδηλο τον προβληματισμό από τηναπόφαση να μην περιληφθεί κανένα λιμάνι της Μεσσηνίας στις περιοχές/λιμάνιαπροτεραιότητας παρότι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για τον τουρισμό.
Πρόσφατα, τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νέοΕιδικό Χωροταξικό για τον Τουρισμό, με την ακριβή επωνυμία «Σχέδιο ΚοινήςΥπουργικής Απόφασης για την έγκριση Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδίου καιΑειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό και τη μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων».Ανάμεσα στα βασικά νέα σημεία του, είναι η παροχή κινήτρων για τη δημιουργίαμεγάλων τουριστικών εγκαταστάσεων μέσα σε οργανωμένους υποδοχείς και το άνοιγμαπεριοχών στις οποίες μέχρι σήμερα περιοριζόταν ή απαγορευόταν η δημιουργία νέωνεγκαταστάσεων όπως τα ακατοίκητα νησιά κάτω των 500 στρεμμάτων.
Μεταξύ άλλων, σημαντικές κρίνονται και οιρυθμίσεις για την αλλαγή της αρτιότητας σε αναπτυσσόμενες περιοχές καισυγκεκριμένα α) περιοχές με περιθώρια ανάπτυξης ποιοτικού μαζικού τουρισμού, β)περιοχές με δυνατότητες ανάπτυξης ήπιου - εναλλακτικού τουρισμού και γ)περιοχές μαζικού τουρισμού εντός αναπτυσσόμενων περιοχών. Στις πρώτεςεπιτρέπονταν μόνο νέες εγκαταστάσεις 3-5 αστέρων, κατά προτεραιότητα εντόςσχεδίου, ενώ τώρα προτείνεται να επιτραπούν σύνθετες τουριστικές κατοικίες,νέες εγκαταστάσεις εντός οργανωμένων υποδοχέων και μέχρι τον καθορισμό τουςαρτιότητα 20 στρεμμάτων, με μέγιστη πυκνότητα 8-9 κλίνες/στρέμμα. Στιςδεύτερες, η αρτιότητα μειώνεται στα 15 στρέμματα και στην τρίτη κατηγορίααυξάνεται η αρτιότητα από τα 8 στα 20 στρέμματα. Παρά την ύπαρξη βελτιώσεων σεσχέση με το ισχύον Ειδικό Πλαίσιο του Τουρισμού, οι παραπάνω ρυθμίσεις, σεπολλές περιπτώσεις, αναμένεται να μειώσουν τις δυνατότητες ανάπτυξηςτουριστικής επιχειρηματικής δραστηριότητας καθώς αποκλείουν τις μικρέςτουριστικές εγκαταστάσεις, πολλές εκ των οποίων πέραν του ότι είναι ποιοτικέςτηρούν και τα κριτήρια της διατήρησης του παραδοσιακού οικιστικού περιβάλλοντοςκ.α.
Ωστόσο, στο παρόν σχέδιο Κ.Υ.Α. υπάρχουν καιρυθμίσεις σχετικές με την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, στο οποίοπροκρίνονται οι περιοχές της Θεσσαλονίκης, του Κατάκολου, της Ρόδου, του Βόλου,της Καβάλας, της Κω και της Πάτμου. Σχετικά με το τελευταίο, τα λιμάνια τηςΚαλαμάτας και της Πύλου έχουν παραληφθεί από τα λιμάνια που είναι κατάλληλα γιατην ανάπτυξη τουρισμού κρουαζιέρας, χωρίς να προκύπτει σαφώς με ποια κριτήριαέχουν επιλεγεί οι περιοχές/λιμάνια προτεραιότητας για κρουαζιέρες. Την ίδιαστιγμή, και τα δύο λιμάνια είναι σε θέση να δεχθούν και να εξυπηρετήσουνκρουαζιερόπλοια, ενώ στα αντίστοιχα αστικά κέντρα υπάρχει όλη η αναγκαία αστικήυποδομή για περίθαλψη, προμήθειες, συναλλαγές κ.λπ. Μάλιστα, τα δύο αυτάλιμάνια είναι πολύ πιο πιθανό να καθιερωθούν ως σταθμοί κρουαζιέρας, και λόγωτης σημασίας και του ενδιαφέροντος των αντίστοιχων αρχαιολογικών χώρων καιμουσείων, αλλά και γιατί βρίσκονται στη «ρότα» των κρουαζιερόπλοιων, που – μετάτο Κατάκολο - περιπλέουν την Πελοπόννησο. Παράλληλα, η αναγνωρισιμότητα, τηνοποία έχει αποκτήσει τα δύο τελευταία χρόνια η Μεσσηνία ως προορισμός θα πληγείσε σημαντικό βαθμό από τις παραπάνω παραλείψεις, τη στιγμή που επιδιώκεται ηανάπτυξη της κρουαζιέρας, ως ένα σημαντικό κομμάτι του τουριστικού προϊόντοςτης χώρας μας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages